PREMIERĂ: Afișajul care identifică șoferul, dezvoltat inclusiv de o echipă de români

de Alexandru Monenciu
Joi, 20.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Continental și trinamiX au dezvoltat un afișaj capabil să identifice șoferul și protejează împotriva furturilor de mașini. La dezvoltarea acestui produs a contribuit și o echipă de la centrul din Timișoara.

Continental și partenerii săi lucrează încontinuu pentru a face mașinile mai sigure. Fie că ne referim aici la sistemele de frânare, dezvoltate inclusiv la Timișoara, fie la sistemele de siguranță pasivă și activă.

A DEBUTAT LA CES 2023

La CES 2023, cele două companii au prezentat, în premieră, un sistem inovator care a și câștigat premiul CES Innovation Award 2023 la categoria "Vehicle Tech & Advanced Mobility".

Este vorba despre un ecran de identificare a șoferului cu o soluție de înregistrare cu cameră integrată pentru identificarea biometrică a șoferului. Pe scurt, o funcție de recunoaștere facială pe care o încorporează mai toate telefoanele din ziua de azi.

Afișajul dezvoltat de Continental și trinamiX permite autentificarea fără contact și ajută la prevenirea tentativelor de furt și fraudă, transmit reprezentanții companiei.

ECHIPĂ DE ROMÂNI, IMPLICATĂ ÎN DEZVOLTARE

Mai interesant este că în dezvoltarea acestui sistem a contribuit și o echipă de români, de la centrul Continental din Timișoara.

Sistemul de cameră și afișaj fiind construite chiar în capitala Banatului.

Spuneam că această tehnologie protejează împotriva furtului de mașini. Cum? Foarte simplu. Vehiculul poate fi pornit numai după autentificarea cu succes a persoanei aflate pe scaunul șoferului.

Mai mult, tehnologia poate fi utilizată pentru plăți digitale. Camera integrată în sistem (invizibilă pentru șofer) poate monitoriza atenția șoferului, pentru a preveni oboseala la volan.

Marea contribuție a celor de la trinamiX este tehnologia care poate recunoaște pielea umană. Astfel este prevenită frauda, pentru că sistemul nu poate fi indus în eroare cu fotografii sau măști tridimensionale.

via Continental

Comentarii (4)

  • In 2011 pe Android 4 exista face recognition.

    12 ani mai tarziu.."PREMIERĂ: Afișajul care identifică șoferul, dezvoltat inclusiv de o echipă de români"
    9 1
  • Mircea Badea
    statul paralel acum si in masina!
    2 1
  • unu altu
    Hotul roman dezvolta sisteme antifurt? :))
    1 2
  • monitorizare 24/24, nu i a ajuns comunismul
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru