PREMIERĂ: Acesta este noul Mercedes-Benz Clasa G electric

de Tiberiu Safta
Miercuri, 24.04.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a dezvăluit oficial noua versiune electrică a Clasei G. Noul model, botezat G580 with EQ Technology, primește 4 motoare electrice și o serie de noutăți tehnice exclusive.

După o lungă campanie de promovare care a durat mai bine de 3 ani, a venit momentul să facem cunoștință cu primul Mercedes-Benz Clasa G electric. Pentru prima dată în cei 45 de ani de existență, cel mai faimos model de teren al constructorului german primește acum o versiune cu zero emisii, botezată G580 with EQ Technology. Noutățile sunt multe, de la un design ușor diferit până la cele 4 motoare electrice și la tehnologiile exclusive, cum ar fi o funcție de rotire pe loc a mașinii.

PRIMA CLASA G CU GRILĂ ACOPERITĂ

Dar, să începem mai întâi cu ceea ce se vede cu ochiul liber. Noul Mercedes-Benz Clasa G electric păstrează aceeași caroserie pătrățoasă atemporală, însă aici sunt vizibile câteva schimbări notabile. În primul rând, grila este acum acoperită, deoarece vorbim acum de un model electric. În jurul acestei grile există un contur cu iluminare LED. Grila este vopsită în culoarea mașinii, în standard, însă ea poate fi vopsită opțional și în negru.

De asemenea, în spate poți alege să ai montat un suport pentru o roată de rezervă sau un suport mai mic pentru cablul de încărcare și pentru alte unelte care să nu depășească în total 10 kilograme.

Revenind în față, capota este acum ușor mai înălțată față de versiunile cu motoare termice. Mai mult, aripile evazate din spate conțin acum și un element aerodinamic specific

FUNCȚIE PENTRU CAPOTĂ TRANSPARENTĂ

Interiorul noului Mercedes-Benz Clasa G electric este identic cu cel văzut la versiunile cu motoare termice.

Aici avem uzualele ecrane de 12.3 inch pentru instrumentarul digital și sistemul multimedia, iar de aici nu lipsește nici bara de susținere pentru pasager.

La fel ca la unele versiuni recente ale Clasei G, noua versiune electrică primește o funcție specială prin care capota poate deveni transparentă printr-o iluzie optică, ajutată de o cameră video cu vedere de 360 de grade.

Tot aici observăm și ornamente decorative din aluminiu, precum și din fibră de carbon. Noul model mai vine echipat și cu G-Roar, o funcție care imită sunetul unui motor termic și care intră în funcțiune atunci când accelerezi.

4 MOTOARE ELECTRICE: 587 DE CAI PUTERE

Noul Mercedes-Benz Clasa G electric este propulsat de 4 motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată. În total, propulsorul noii versiuni dezvoltă 587 de cai putere și un cuplu masiv, de 1164 Nm. Astfel, noul Clasa G electric accelerează de la 0 la 100 de km/h în 4.7 secunde și atinge o viteză maximă de 180 de km/h.

Propulsorul este alimentat de o baterie de 116 kWh, care garantează o autonomie de 473 de kilometri în regim WLTP. Bateria poate fi încărcată cu o putere de 200 de kW, iar repriza de încărcare de la 10% la 80% durează 32 de minute. Noul model cântărește 3085 de kilograme.

Noul model vine dotat și cu o cutie specială de transfer, precum și cu un sistem de vectorizare a cuplului care generează diferențiale blocabile virtuale. De asemenea, noua Clasa G electric primește și funcția G-Turn, prin care mașina se poate roti pe loc, la fel cum o face un tanc.

Mai există și funcția G-Steering, care ajută la reducerea razei de bracaj.

Versiunea electrică a Clasei G primește o suspensie independentă pe puntea din față, respectiv o osie solidă în spate. Elementele de sub caroserie sunt protejate de scuturi confecționate din carbon, iar amortizoarele sunt adaptive. Datorită suspensiei, noua Clasa G electric are o gardă la sol înaltă de 24.9 centimetri, un unghi de atac de 32 de grade și un unghi de degajare de 30.7 grade. Noul model poate să treacă și prin vaduri adânci de până la 85 de centimetri.

EDIȚIE SPECIALĂ DE LANSARE

Noul Mercedes-Benz Clasa G electric primește și o ediție specială de lansare, botezată Edition One. Aceasta aduce 4 nuanțe speciale din partea divizie de personalizare Manufaktur: South Sea Blue Magno, Moonlight White Magno, Moonlight White Metallic și Arabian Grey. Ediția de lansare va putea fi recunoscută după etriere vopsite în albastru și accente exterioare vopsite în aceeași culoare.

În pachet mai este inclus suportul pentru cablul de încărcare, precum și pachetele AMG Line și Night Package, care aduc jante de 20 de inch și accente negre la exterior. La interior sunt prezente ornamente din fibră de carbon albastră și cusături vopsite în aceeași culoare.

PREȚ DE 142.600 DE EURO

Pe piața din Germania, noul Mercedes-Benz Clasa G electric propune un preț de pornire de 142.621 de euro. Ediția de lansare Edition One pornește de la 192.524 de euro.

via Mercedes-Benz

Comentarii (14)

  • Andrei
    Începe revoluția off-road. Sunt foarte multe avantaje în a avea fiecare roata controlata individual de un motor. Niciun diferențial, oricât de avansat, nu se poate compara.
    Să vedem și cât cântărește.
    6 1
  • De ieri pana azi au aparut nu mai putin de 7 stiri despre electrice dintre care 3 sunt lanzari de SUV-uri de peste 100k bucata. Gata, planeta e salvata. Claimatceingerii pot sa doarma linistiti si sa-si caute alte teme sa-si hraneasca anxietatile.
    10 4
  • Oare cat ar putea sa cantareasca daca prinde suta in peste 4 secunde cu atata cuplu si calutzi? Undeva la kg unui Hummer EV
    3 1
  • Andrei
    Am găsit: 3085kg...
    3 1
  • Si totusi, cum de le fac electrice cand lumea vrea dieseluri?
    Si vad ca germanii aia care cumpara doar dieseluri la ei in tara, tot trec la masini electrice.
    4 8
  • Revoluția electrică off-road… și începe cu G, asta da!!! Este “plin” the G-uri pe planetă și mai ales în off-road. La peste 3 tone, doar cineva care a auzit de off road la TV poate sublinia avantajele faptului ca fiecare roata are un motor… îi trebuie șenile nu roți!!!
    Când da de noroi (ca așa-i în off road), se afundă și game over.
    PS ușor de observat ca încă se încearcă spălarea pe creier… sunt mai multe știri cu electrice decât vânzări. Fără vânzări… avem doar novele.
    7 4
  • Vânzările susțin ce spui… trec nemții la electrice… dar nu încă!!!
    4 3
  • Andrei
    @Dutz
    "doar cineva care a auzit de off road la TV"

    Ironia e că eu fac off-road ca hobby, în timp ce tu habar nu ai ce vorbești, ca de fiecare dată. Asa prostii ai scris acolo încât meriți pe deplin ce se tot scrie despre tine pe aici. Ești ca în bancul cu ursul și iepurașul: "ori ești prost ori a început să îți placă".
    6 3
  • absent
    @ Dutz Sunt multe tipuri de offroad, si nu toate au noroi. Intr-adevar insa ca la toate conteaza greutatea. Pe de alta parte, mediul cel mai asociat cu exemplarele de G-klasse este parcarea de la mall, si acolo modelul asta electric se descurca perfect. Asa arata "magraonii" ca sunt si macho si ecologisti...combinatia perfecta de puternici si sensibili.
    5 1
  • Kilovatu
    Parca o vad împotmolita în noroi ...rămasă și fără baterie
    0 1
  • Așa-i Andrei, mai exact cu ce nu ești de acord? Faptul că faci offroad pe aplicații am înțeles.
    Eu nu am mașină de off-road, am încercat dar nu îmi place chiar deloc activitatea respectivă… am fost în câteva cazuri cu unii care se pricep și fac treaba asta de mulți ani… abia am așteptat să se termine de fiecare dată, în vreo 2 cazuri am ales mersul pe anumite porțiuni și am făcut bine că s-au răsturnat… prea mult pentru mine, ideea este că nici unul nu are electrică și nici nu are în plan… G-ul este pentru show, și-mi place, mai puțin când unii exagerează cu jenti supradimensionate și în unele cazuri cromate… uuuhhh, urât de tot!!!
    Un G transmite deja totul, pentru cine știe ce este un G, nu-i trebuie pene de păun, devine kitch.
    3 5
  • Cum ai experimentat tu tot in viata. Exista ceva ce nu ai incercat pana acum? Cred ca doar activitatea cerebrala a mai ramas sa o incerci, poate intr-o zi...
    3 2
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    "doar cineva care a auzit de off road la TV"
    "am încercat"

    Expertule! Dacă încercai mai mult îți luai diploma de savant.
    Pe tine nu te-a iubit mă-ta când erai mic și râdeau de tine copiii la bloc, de-aia ești obsedat sa te dai expert în fiecare kkt de comentariu, pe care le vomiți la foc automat zi de zi.
    2 1
  • @10:52
    cu o alonja record de cateva mii de km, l-ai pocnit bine pe prost, acum zace k.o. pe plaja, nu mai aude cum il striga delfinii :)))
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru