Portofoliul de modele cu zero emisii al germanilor de la Audi tocmai a fost extins, odată cu lansarea noului Q6 e-tron. Vorbim despre primul model electric Audi dezvoltat pe arhitectura PPE sau, cu alte cuvinte, Premium Platform Electric. Arhitectura de încărcare este la 800V.
DESIGN EXTERIOR NOU ȘI STOPURI OLED
Noul Audi Q6 e-tron are o lungime de 4.771 milimetri, o lățime de 2.139 milimetri, o înălțime de 1.648 milimetri, iar ampatamentul măsoară 2.899 de milimetri. SUV-ul german are un coeficient aerodinamic Cd de 0.28.
Din punct de vedere estetic, Q6 e-tron propune o grilă frontală Singleframe, închisă, faruri Matrix LED cu 8 semnături luminoase care pot fi modificate din meniul sistemului multimedia, jantele au dimensiuni cuprinse între 18 și 21 de inch, iar numele modelului și versiunea sunt inscripționate cu laser pe montantul B. Ca și în cazul lui Q8 e-tron.
În partea din spate se remarcă stopurile cu tehnologie OLED, de generația a doua. Ca și farurile, acestea au până la 8 semnături luminoase și, la nevoie, pot interacționa cu cei din jur (prin intermediul unor simboluri specifice), pentru un plus de siguranță.
Inițial, paleta de culori exterioare va fi compusă din 8 nuanțe, inclusiv Gri Magnetic Solid, Gri Manhattan Metallic, Alb Glacier Metallic, Roșu Stone, Negru Mythos Metallic, Albastru Plasma și Albastru Ascari. Culoarea Gri Daytona este rezervată pentru nivelul de echipare S Line și pentru versiunea SQ6 e-tron.
Că tot veni vorba, aceasta din urmă va putea fi recunoscută după designul exterior sportiv, accentuat de mai multe detalii argintii, integrate în spoilerele față și spate. În standard, noul SQ6 e-tron vine echipat cu jante de 20 de inch, etriere negre și, desigur, emblemele specifice modelelor S.
La debut, noul Audi Q6 e-tron va fi disponibil și într-o ediție specială de lansare, denumită sugestiv Edition One. Aceasta va putea fi comandată fie în nuanța Gri Magnetic, fie în culoarea Albastru Ascari Metallic. Nu vor lipsi pachetul S Line, grila radiatorului în culoarea caroseriei, jantele de 21 de inch, etrierele roșii, faruri Matrix LED și pachetul exterior Black.
În ceea ce privește designul exterior, Audi susține că este vorba despre o evoluție a designului prezent pe e-tron GT quattro.
Germanii din Ingolstadt au pregătit un limbaj de design nou și pentru habitaclul SUV-ului cu zero emisii.3 DISPLAY-URI PENTRU INTERIOR
Marea noutate este, fără îndoială, ansamblul curbat, cu tehnologie OLED, care integrează instrumentarul de bord digital, de 11.9 inch, și ecranul central de 14.5 inch al sistemului multimedia. Acesta din urmă rulează un sistem de operare bazat pe Android Automotive.
În premieră pentru marca din Ingolstadt, pasagerul din dreapta poate avea un display propriu, de 10.9 inch. Acesta vine cu funcție Active Privacy Mode, pentru a nu-l distrage pe cel de la volan. Este, desigur, opțional, la fel ca Head-up Display-ul cu realitate augmentată.
În mânerul portierei din stângă regăsim un panou de control, finisat în negru lucios. Pentru încărcarea telefoanelor mobile, există o zonă de încărcare prin inducție, cu o putere de 15 W, dar și 4 porturi USB-C cu putere totală de până la 100 W.
Nu mai trebuie spus că sistemul multimedia integrează conexiune Apple CarPlay și Android Auto.
Clienții își pot configura interiorul noului Audi Q6 e-tron cu o gamă largă de materiale, de la material textil, la microfibră Dinamica, piele Nappa și, desigur, materiale reciclate. Ca de obicei, versiunea SQ6 e-tron vine cu elemente specifice, cu tentă sportivă.
Spațiile de depozitare din interior însumează 25 de litri. Portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 526 și 1.529 de litri, iar sub capotă se ascunde un alt doilea portbagaj, sau frunk dacă vrei, cu o capacitate de 64 de litri.
DOUĂ VERSIUNI, CU PÂNĂ LA 516 CP
Inițial, noul Audi Q6 e-tron va fi disponibil în două versiuni. Prima, denumită Q6 e-tron quattro este echipată cu două motoare electrice și oferă 387 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 5.9 secunde. Viteza maximă ajunge la 210 km/h.
Avem apoi versiunea SQ6 e-tron, tot cu două motoare electrice, care dispune de 516 CP. În cazul ei, repriza 0-100 km/h durează 4.3 secunde, iar viteza de top este de 230 km/h.
Toate cifrele menționate mai sus sunt atinse cu funcția Launch Control activată.
Masa proprie a ambelor versiuni ajunge la 2.350 de kilograme.Indiferent de versiunea bifată, bateria are o capacitate netă de 94.9 kWh (100 kWh capacitate brută). În consecință, Q6 e-tron quattro are o autonomie de până la 625 de kilometri, iar SQ6 e-tron poate parcurge până la 598 de kilometri cu o singură încărcare.
Ulterior, gama va fi actualizată și vor apărea două versiuni noi: una cu roți motrice spate și baterie de 83 kWh și o alta, tot cu roți motrice spate, dar cu bateria de 94.9 kWh.
Încărcarea AC la 11 kW va fi standard, dar ulterior va fi disponibilă și încărcarea AC la 22 kW. Noul Q6 e-tron va putea fi încărcat și la stații rapide DC, cu puteri de până la 270 kW.
La o astfel de stație, repriza 10-80% va dura doar 21 de minute. Mai mult, în condiții ideale, o așteptare de 10 minute va însemna 255 de kilometri autonomie.
Dacă tot suntem la capitolul tehnic, mai trebuie menționat că SUV-ul german va integra o punte față nou dezvoltată, o direcție revizuită, pentru un plus de precizie, dar și o suspensie cu tehnologie Frequency Selective Damping în standard. Suspensia pneumatică, adaptivă, va fi opțională.
Lista cu sisteme de asistență include, printre altele, Adaptive Driving Assistant Plus, Emergency Assist, Park Assist Plus, limitator de viteză inteligent, Emergency Brake Assist și Active Front Assist cu funcțiile Turn Assist, Evasion Assist ș Front Cross Traffic Assist.
DEBUT PE PIAȚĂ ÎN VARA LUI 2024
Noul Audi Q6 e-tron va fi produs la uzina din Ingolstadt. Lansarea pe piețele europene este programată pentru vara acestui an, iar comenzile vor fi deschise în martie 2024.
Pe piața din Germania, versiunea Q6 e-tron quattro va porni de la 74.700 de euro, iar SQ6 e-tron va costa cel puțin 93.800 de euro.
via Audi
Cu toate astea masina electrica are sens tot mai mult, cu fiecare generatie noua indiferent de producator.
Actuala filosofie de design al celor de la Audi inca e digerabila. O prezenta impunatoare, sport high-tech. Merge. Ca nu se justifica dpdv al tehnologiei e alta mancare de peste. Discretia nu e in meniul triadei germane. Finetea, de cand? Sa zicem ca Mercedes ar incerca ceva-ceva, dupa mine, ei abordand liniile fluide si duse la extrem avand in minte nevoia absoluta de aerodinamica cu influente "vintage-sport".
:)))
China will ban production, imports and sales of vehicles that do not comply with the National VI B emission standards, which include stricter requirements on pollutants including carbon monoxide of gas and petrol vehicles, according to the statement from the Ministry of Ecology and Environment.
According to the China Automobile Dealers Association, which called for a grace period of the new standards on auto sales, there was an inventory of around 2 million vehicles that fail to meet the RDE tests in the upcoming new standards as of the end of March.
De ce ați scos-o mai lată chiar și unui Chiron, fără să oferiți vreo precizare suplimentara, fiindcă ulterior parcurgerii întregului calup de fotografii am ajuns la concluzia care-mi confirmă unicul fapt: v-ați cam hazardat.
Aştept din partea voastra acele corecții care se impun a fi oferite, nobilul vostru rol fiind acela de a încerca/reuși educarea ageamiilor care vă trec pragul.
800 V încărcare, bun, bun.
Vezi că se poate Audi?
Mai trebuie la preţ umblat, dar are lumea bani.