Lansarea a avut loc la sfârșitul săptămânii trecute și a adus în fața noastră încă un model construit pe platforma MEB a celor de la grupul VAG, Tavascan fiind practic un văr îndepărtat a lui Volkswagen iD.5. Forma de SUV Coupe este astfel împărtășită și cu modele precum Skoda Enyaq Cooupe iV sau Audi Q4 e-tron Sportback, toate modele care au aceleași componente sub caroseriile subtil diferite.
Cu toate acestea, Tavascan este mai lung, mai lat și mai jos decât Volkswagen iD.5, de exemplu, având o lungime de 4,644 milimetri, o lățime de 1,861 milimetri și o înălțime de 1,597 milimetri, ampatamentul fiind de 2,766 milimetri.
Așa cum ne-au obișnuit cei de la Cupra, designul este probabil cel mai atractiv dintre toate suratele lui Tavascan de pe aceeași platformă. Partea frontală este dominată de farurile cu tehnologie Matrix LED și formă triunghiulară, sigla Cupra este iluminată iar bara față are linii foarte agresive.
Interiorul este și mai spectaculos, dominat de un element care servește pe post de consolă centrală, care pare scos direct din filmele Sci-Fi.
Această componentă pare că susține întreaga planșă de bord, dominată de un ecran de 15 inch, cel mai mare folosit vreodată într-un model Cupra. Scaunele tip scoică vin standard.Pe parte tehnică, Cupra a anunțat momentat doar două modele. Primul, este o versiune cu propulsie pur spate, care poate dezvolta până la 286 CP și 545 Nm cuplu, grație unui motor electric montat pe puntea spate. Varianta de top și cea care va atrage cea mai multă atenție este Cupra Tavascan VZ, cu două motoare electrice, care pot livra până la 340 CP și 679 Nm cuplu.
Această versiune folosește un motor asincron pe puntea față, care poate prelua până la 30% din puterea totală a mașinii, în condiții de aderență limitată pe puntea spate. Timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h este astfel de 5.6 secunde.
Indiferent de versiunea aleasă, Cupra Tavascan se poate baza pe un pachet de baterii de 77 kWh, răcit cu lichid, poziționate în podeaua mașinii. Astfel, versiunea cu tracțiune pur spate are o autonomie estimată oficial la 549 kilometri, în timp ce versiunea cu tracțiune integrală ar putea ajunge până la 517 kilometri autonomie maximă.
Încărcarea acumulatorului poate fi făcută folosind stații de până la 135 kW, caz în care poți adăuga 100 de kilometri de autonomie în 7 minute.
Lansarea oficială pe piață va avea loc anul viitor iar tot atunci vom afla și prețurile pentru noul SUV Coupe electric din Spania.
Bine. :)
Prostul ține la etichetă.
In fine, producatorilor europeni ce produc/importa de la comunisti ar trebui sa li se dea cea mai simpla lectie: sa nu li se cumpere masinile produse acolo.
Crezi vreo secundă că e vreun secret prin ea și că nu meșteresc 20 de producători chinezi clone cupra tavascan?
P.S. Unii dintre noi s-au născut... dimineață. :)))))))
100 km în 7 minute sună foarte bine.
Hai, să vedem peste 5-10 ani preţuri mai mici.
Viitorul sună bine.
1. controlul calitatii
2. retea service
MG nu cred că se impune prin UK pe baza calității la șto.
Nu știu dacă s-a spus, chinezii produc tavascan în china. Din respect, îi trag Tavascanului câteva linii de design noi, un nume cu greutate, gen, coffeescat, 30k, bonus, baterii o generație peste cupra. :))))))))))
Dupa aceste date care oricum nu conteaza pentru ele, focile pot continua aplauzele isterice de pe margine. :)))