Constructorul sud-coreean a dezvăluit noul Ioniq 5 N eN1 Cup Car, versiunea de curse a hot-hatch-ului electric Ioniq 5 N. De altfel, noua mașină de curse își va face prima apariție pe circuit mai târziu în această lună, iar noul Cup Car va concura într-o viitoare serie electrică, sub egida regulamentului eN1, stipulat de către FIA.
Față de versiunea obișnuită de stradă, noul Ioniq 5 N eN1 Cup Car primește o multitudine de modificări importante. Cea mai vizibilă este reprezentată de o caroserie nouă, cu accent pe aerodinamică și forță de apăsare. Remarcăm aici aripile puternic evazate, precum și un eleron mare, care este și reglabil. Tot aici putem vedea și jante forjate noi de 18 inch încălțate în anvelope slick. Bineînțeles, mașina este vopsită în culorile Hyundai Motorsport.
Versiunea destinată competiției este propulsată de două motoare electrice, care dezvoltă în total 650 de cai putere. Cu alte cuvinte, noul Ioniq 5 N eN1 Cup Car are aceeași putere ca versiunea de serie pe care se bazează.
Cele două motoare sunt alimentate de o baterie de 84 de kWh. Încărcarea acumulatorului de la 10% la 80% are loc în doar 18 minute, mulțumită unei arhitecturi de 800 de volți și al unui curent de 350 de kW.Modelul de competiție este dotat și cu o suspensie reglabilă și cu etriere forjate cu 6 pistoane în față, respectiv cu 4 pistoane în spate. Mașina primește și câteva elemente de siguranță, cum ar fi un roll-cage, centuri speciale cu prinderi multiple, un sistem care oprește automat curentul electric în caz de pericol și două tipuri de extinctoare.
La final, noul Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup Car primește și tehnologia care simulează sunetul unui motor termic, precum și un sistem de simulare a unei cutii de viteze.
via Hyundai
Comentarii (0)