Autoritățile de la Londra și Bruxelles încearcă să ajungă în curând la un acord commercial între Marea Britanie și Uniunea Europeană, astfel încât Brexit-ul să nu afecteze producția companiilor și transportul miilor de componente ce ajung zilnic între cele două teritorii.
Așa cum era de așteptat, mai toți producătorii și furnizorii din industria auto și-au pregătit planuri de bătaie pentru cel mai rău scenariu, adică acela în care acordul comercial nu este finalizat și apar taxe suplimentare și întârzieri la vamă.
Oficialii Aston Martin se tem că portul britanic Dover, cel prin care tranzitează majoritatea pieselor venite din Europa, nu va satisface nevoile constructorului în cazul unor reguli comerciale mai restrictive.
“Piesele provenite din Europa, ce includ motoare și cutii de viteze, ar putea fi aduse înapoi în Marea Britanie printr-un port alternativ, dar și cu ajutorul unor transporturi aeriene,” a declarat Andy Palmer, șeful Aston Martin.
El spune că piesele transportate cu avionul ar ajunge în doar câteva zile la fabrică, dar că această soluție este deocamdată una “de rezervă” și este folosită doar în cazuri de urgență.
Aston Martin se gândește la aeroporturile din Coventry și Birmingham, cele mai apropiate de fabrica din Gaydon, în caz că va avea nevoie de transporturi de piese pe calea aerului.Dacă Marea Britanie va ieși din UE pe data de 29 martie, așa cum fusese stabilit initial, planul de rezervă al celor de la Aston Martin trebuie analizat și aprobat până la sfârșitul lui 2018.
Via Automotive News
Comentarii (0)