Precizări R.A.R: Anvelopele all-season pot fi utilizate și iarna, cât timp au marcajele specifice acestui sezon

de Alexandru Monenciu
Marti, 12.10.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Registrul Auto Român confirmă faptul că anvelopele all-season pot fi utilizate fără probleme și pe timp de iarnă, cât timp au marcajele specifice acestui sezon. Anunțul vine după ce un comunicat vechi al instituției a creat confuzie printre șoferi.

Recent, mai multe instituții de presă au preluat și interpretat în mod greșit un comunicat mai vechi al Registrului Auto Român, referitor la utilizarea anvelopelor all-season pe timp de iarnă, fără însă a cere un punct de vedere al R.A.R. Acest lucru a creat confuzie în rândul șoferilor.

Tocmai de aceea, instituția vine acum cu precizări și confirmă că anvelopele all-season pot fi utilizate pe timp de iarnă, cât timp au marcajele specifice acestui sezon.

"Toate anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M și S (Mud - norod și Snow - zăpadă), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională rutieră," au transmis reprezentanții R.A.R.

"Atât timp cât posesorii de autovehicule respectă legislația în vigoare și folosesc pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, anvelopele marcate cu literele M și S nu există sancțiuni," se mai arată în comunicatul oficial transmis de instituție.

via Registrul Auto Român

Comentarii (21)

  • All season, adică niște struțo-cămile. Sunt proaste ca anvelope de iarnă și la fel de proaste ca anvelope de vară. De cele mai multe ori sunt niște chinezării ieftine făcute din cauciucul din care se fac papuci.
    Deși este un marcaj facultativ adaugat de producator si neomologat de lege in Romania, anvelopele cu marcajul "Pisc cu fulg de nea" sunt cele care oferă performanțe superioare.
    Dar, ca de obicei, românul vrea ieftin, mult și bun.
    30 33
  • Așa e... anvelopele in cauza sunt făcute special pentru romani
    15 17
  • Ai avut tu anvelope all season si nu au fost ok ? Sau ai auzit tu ca nu sunt bune de la un vecin de-al tau, care isi da si el cu parerea ? Ca la fotbal si la anvelope tot romanul se pricepe.
    Ai incercat niste all season de la Continental, Goodyear, Nokian ? Eu am incercat, AllSeasonContact de la Continental, timp de 3 ierni, pe o compacta de 130 cp, si sunt mai mult decat bune, in orice conditii meteo.
    26 26
  • Marcajul 3PMSF , adica three-peak mountain snowflake, sau pisc cu fulg de nea cum ii zici tu, se regaseste pe majoritatea anvelopelor all-season si ne referim mai ales la marcile consacrate, ca sa vorbești de chinezarii chiar nu are rost...ca alea no.name si daca scrie pe ele full winter si au 7 piscuri cu fulgi, tot nu sunt de luat in seama.

    Discuta si tu de Michelin CrossClimate+, Continental, BFGoodrich, Nokian cum a zis si vecinul de mai sus.. chiar si mid-level ca Barum, Debica si cate si mai cate, care sunt omologate si prezinta simbolul 3PMSF, tocmai ca all season implica si iarna. Iar iarna nu inseamna sa traversezi Bucegii pe la Vf Omu. N.a zis nimeni sa ti iei all.season daca esti cabanier pe Ceahlău, dar daca te fatai doar prin Bucuresti, esti un potential client pt astfel de anvelope. Ce performante superioare vrei? 3PMSF pe all-season iti ofera acea siguranta ca nu ti se fac lemn bocnă la temperaturi scazute si au un profil mai aderent decat cele de vara... dar tot de sofer tine totul in sezonul iarna. Poti sa ai Winter.ul winterelor pe masina, daca șofezi ca un tampit si iarna ca vara, nu te mai salveaza niciun pisc cu fulgi cu tot.
    33 33
  • @individul de la 14.25
    Aceste anvelope folosesc material compozit similar cu cel folosit la anvelopele strict de vara, adică la sub 7 grade scad aderența, dar au o suprafața de rulare imparțită in doua profiluri, de vara si de iarna. Mai nou s-a modificat compoziția, aceasta fiind mai sofisticată și mai complexă. Nu intru în aamănunte Dar și preșul este pe măsură. Felicitări, ești o excepție. Vorbesc serios. Dar eu ziceam de cei ce cumpăra sh. Din ălea de mai merg un sezon.
    M-ai dat pe spate cu compacta de 130 cp...

    P.S. Și nu vorbesc că am auzit un vecin. Având studii în chimie cred că-mi pot da cu părerea...
    19 21
  • @ DS
    Compuși macromoleculari?
    4 7
  • @15.04... Gogule las-o jos ca macane
    8 6
  • Bubi Mubi
    Anvelopele de iarna sunt obligatorii in Europa Centrala plus Romania. Deci normal e sa-i dai statului ce-si dorest, marcaj cu litere.

    Discutiile astea ca o anvelopa de vara e mai buna vara decat un all-season sau ca mercedes e mai masina decat dacia si apa e uda sunt copilarii.

    Romanul sta la bloc si e lenes, deci all-season pe Logan e cam tot ce-i trebuie.
    19 26
  • Eu cred că această controversă a pornit când s-a dorit avertizarea posibililor clienți de anvelope etichetate ”all weather”, niște anvelope chioare de vară vândute păcălitor ca fiind echivalente cu all season.

    All season au câteva dezavantaje:
    - iarna au aderență inferioară anvelopelor de iarnă dedicate
    - au durată de viață mai mică datorită uzurii mai mari în anotimpul cald
    - prețul lor este mai mare față de anvelope dedicate pentru un sezon

    Totuși avantajele utilizării de all season în firea lor sunt destule:
    - aderență mai bună în sezonul cald, mai ales pe ploaie sau în afara asfaltului decât cele de vară
    - nu necesită schimbări de la sezon la sezon și se evită astfel situațiile potențial periculoase în care ajung unii șoferi, de a merge vara cu anvelopele de iarnă sau pe frig cu cele de vară

    Dar repet, vorbesc de anvelope noi în firea lor, în nici un caz la mâna a 2-a.
    18 7
  • Eu nu știu de ce se tot vorbește de anvelope la mana a doua când subiectul articolului nu face referire la aceste anvelope
    5 1
  • Ti-am spus de masina de 130 cp, nu ca sa te dau pe spate, ci ca sa subliniez ca acest tip de anvelope este potrivit ptr masini cu puteri mici si medii. Daca as fi avut un Porsche de 300-400 cp sigur nu as fi folosit all season ptr ca ar rupe foarte repede aderenta.
    Pentru masini puternice sunt necesare anvelope dedicate, performante, care sa fie in stare sa suporte puterea pusa pe asfalt.
    8 12
  • Iarna nu-i ca vara
    @ds, in 2010, cand mi-a sosit XCul, avea pirelli scorpion zero allseason M+S, ca dotare de fabrica. Probabi chimistii suedezii nu prea stiau ce-i zapada!
    5 6
  • ACE - Craiova
    Acum multi ani (15 cred) cand mi-am cumparat primele anvelope de calitate am cautat sa descopar ce avantaje/dezavantaje ai daca vei cumpara anvelope de sezon sau all seasons.
    1. Daca vei cumpara anvelope de sezon (vara & iarna) acestea vor avea o nota de 8-9 si vor tine de regula astfel:
    - cele de vara cca. 45-50.000 km sau 4-5-6 ani in functie de km parcursi si stilul de condus al soferului
    - cele de iarna cca. 30-40.000 km sau 8-9-10 ani dupa criteriile de la cele de vara
    2. Daca vei cumpara all seasons atunci acestea vor avea o nota de 7-8 si te vor tine cca. 4-5 ani in functie de aceleeasi criterii.
    La acestea trebuie doar sa le rotesti fata/spate la 2/2,5 ani si poti utiliza un singur set de jante auto.
    Eu am cumparat: DUNLOP si GOODYEAR si am fost foarte multumit de ele in utilizare.
    Dupa DEBICA s.a. chiar s-a cunoscut diferenta calitativa dar si pretul a fost ...altul...
    12 8
  • Americanii folosesc ``all season``!Sunt anvelope destul de bune si ieftine cele din Ukraina,,cu dezavantajele oricarei marci ``all season``atat vara cat si iarna.E varianta mai ieftina si comoda ! Sunt anvelope chinezesti cumparate din Norvegia,,si nu s facute din cauciuc din slapi! Au fost chiar bune!
    6 10
  • mircea badea
    ar trebui sa se vanda numai all season, eventual sa aiba o reducere pt promovare. poluare mai mica..si oricum nu avem piloti sau bolizi multi.
    6 10
  • ACE - Craiova
    Inca o precizare:
    - In ceea ce priveste anvelopele de vara DUNLOP SP Sport 01 acestea aveau (din fisa tehnica) o aderenta de numai 25% in sezonul de iarna - deci PERICOL MAXIM pe sosele...!
    10 4
  • Acum câțiva ani am fost la munte în februarie cu niște colegi de muncă. A fost mașina mea cu anvelope de iarnă și încă 2 mașini cu all season. Pe zăpadă, cele 2 cu all season nu au reușit să urce decât împinse, iar la coborâre au avut porțiuni unde s-au dus sanie. A mea a urcat și coborât fără probleme. Așadar, aceste anvelope all-season sunt potrivite mai mult pentru cei care stau mai mult prin oraș și doar ocazional ies din oraș după ce s-au asigurat că e curățat drumul.

    Acum, nu știu cum or fi pe zăpadă noile Michelin CrossClimate că văd că li se face multă reclamă. Poate le-a testat cineva care le-a avut și le are și ne spune.
    16 15
  • Am și eu o comparație, în urmă cu mai mulți ani am fost la Predeal cu alți amici. Ei au lăsat mașinile aproape de pârtie, eu am urcat fără probleme cu Dacia mea de atunci o străduță înclinată și am parcat fix în zăpada nedată.
    Și nici măcar nu aveam cine știe ce marcă, foloseam Debica Navigator 2, care mi s-au părut niște anvelope all season chiar OK, bune pe zăpadă și noroi cât timp profilul a avut adâncime și cu aderență bună și în celelalte condiții.

    Însă cred că depinde foarte mult de amprentă și de adâncimea profilului aderența lor, mai ales pe zăpadă.
    8 10
  • Bubi Mubi
    Exact ce spuneam, ne echipăm mașinile exact cât să urcăm o păntuță. E fix ce trebuie. :)))))))))))
    15 23
  • Am avut auciucuri de iarna, vara all-seanons...si firme consacrate (continental etc).
    Pe asfalt uscat..alea de vara se descurca cel mai bine, dar nici alea all-seasons nu se descurca rau. Iar daca faci parte dintr-o categorie restransa de romani (aia care nu se cred mari chiloti pe sosele...printelesele soseleor etc)...nu o sa simta diferenta
    Pe asfalt ud, dar vara...n-am simtit diferenta (doar vara trecuta, cand n-am mai schimbat cauciucurile de iarna...deh...pandemie...cand se simtea ca aveam cauciuri de iarna
    Iarna, pe zapada cauciucurile de iarna s-au descurcat cel mai bine, daca nu era zapada multa...si alea all-season se descurcau ok.
    Concluzia mea a fost relativ simpla:
    mergi la munte? Prin zapada? Iarna pune cauciucuri de iarna, si vara de vara
    Stai la campie, cu ierni usoare (gen iernile din vest)...nu merita investitia in cauciucuri de iarna/vara. Alea all season isi fac treaba excelent. doar cu amendamentul, alea all-seasons nu tineau asa de mult, adica la 2 ani trebuia sa le schimb (50-60.000 km). Chiar daca profilul nu se uza (aka vorba romaneasca, mai avea carne pe ele)...incepeau sa fie usor alunecoase (ultimele au fost ceva continental...nu mai stiu modelul)
    18 18
  • uite eu anu asta am de vara si pe fata au devenit slick-uri. hai sa vedem daca si cand nu voi mai putea depasi tot. :)
    2 9

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru