Opel Corsa a sărbătorit în 30 august 30 de ani de existenţă. Modelul de clasă mică şi-a început cariera de piață în 1982, atunci când primul exemplar a ieşit pe poarta fabricii Figueruelas din Zaragoza, Spania. Fabrica fusese contruită special pentru producţia acestui noi model Opel. Pâna la Corsa, cel mai mic model din gama constructorului german era Kadett, cu o lungime de 3.98 metri. Prima generaţie Opel Corsa avea o lungime de 3.62 metri şi marca intrarea Opel pentru prima dată în segmentul B al pieţei de automobile.
În aceşti 30 de ani de existenţă, Opel Corsa a fost produs şi vândut în aprope 12 milioane de exemplare. A avut patru generaţii, iar fabrica din Zaragoza, Spania este responsabilă pentru producerea a 9.3 milioane de unităţi. Alte 2.5 milioane de exemplare au fost asamblate în Germania, la uzina de la Eisenach. În această uzină, Corsa este fabricată începând cu luna iunie a anului 1993. Cu aceste cifre, Corsa a devenit cel mai popular model produs de Opel, iar pe plan mondial acest automobil este şi mai popular fiind comercializat sub diverse mărci ale grupului General Motors: Chevrolet în America Latină, Holden în Australia, Opel în Africa de Sud sau Buick Sail în China. În total, peste 20 de milioane de exemplare derivate din modelul Corsa au fost vândute în întreaga lume.
CELE PATRU GENERAŢII CORSA
Opel Corsa A (1982-1993)
CP, 1.2 litri de 55 CP, 1.3 de la 70 CP sau 1.4 de 75 CP. Motoarele aveau carburatoare, sistemele de injecţie venind mai târziu. Motorul de 1.0 litru nu a primit însă niciodată sistem de injecţie de carburant. La Salonul Auto de la Frankfurt din 1987, Corsa A primea un motor de 1.6 litri de 101 CP şi emblema GSI, această versiune fiind cea mai puternică din gamă. Primele modele Corsa au fost fabricate la uzina spaniolă de la Zaragoza şi au fost disponibile în variante de caroserie hatchback cu trei portiere sau sedan cu două portiere. În Marea Britanie, modelul era cunoscut sub numele Vauxhall Nova, iar puterea era asigurată de motoare de 1.0 litru de 45
Opel Corsa B (1993-2000)
În 1993, Corsa B venea pe piaţă cu forme noi. Designerii germani renunţau la stilul pătrăţos al primei generaţii în favoarea unei caroserii mult mai rotunjite. Puterea era furnizată de familia de motoare cu patru cilindri de 1.4 şi 1.6 litri, precum şi de un tubordiesel economic de 1.5 litri. De data aceasta nu a mai existat versiune sedan, dar au fost produse versiuni break, utilitare sau pick-up care au fost vândute pe anumite pieţe. Verisunea sedan a fost disponibilă doar pe piaţa sud-americană, unde s-a vândut sub denumirea Chevrolet Corsa Classic sau în China, ca Buick Sail. În plus, din această generaţie a modelului Corsa a fost derivat şi coupe-ul Opel Tigra.
Opel Corsa C (2000-2006)
A treia generaţie a fost prezentată publicului în 1999, iar vânzările au debutat în anul 2000. General Motors a folosit o nouă platformă pentru acest model, denumită Gamma. A devenit poate cea mai populară generaţie datorită preţurilor accesibile şi designului simplu, şi fără prea multe înflorituri. Familia de motoare a fost compusă din propulsoare de 1.0, 1.2, 1.4 şi 1.8 litri. Acesta din urmă era rezervat pentru versiunea GSI. Cei care preferă motorină au putut alege între 1.3 CDTI şi mai multe variante ale motorului 1.7 turbodiesel.
Opel Corsa D (2006- prezent)
Actuala generaţie a fost lansată în 2006 şi a trecut deja printr-un facelift în 2010 la jumătatea perioadei de viaţă. În prezent, modelul Corsa deţine peste 28% din cifra totală a vânzărilor Opel/Vauxhall, ocupând astfel locul al doilea în clasamentul vânzărilor înregistrate de modelele mărcii, foarte aproape de Astra (aproximativ 30% din cifra totală de vânzări).
Din anul 2008, varianta cu trei uşi a modelului Corsa a ocupat în permanenţă locul întâi în Europa de Vest în segmentul B de autovehicule hatchback cu 3 uşi, având o cotă de piaţă de 18%. Per ansamblu, în prezent modelul Corsa (în varianta cu trei şi cu cinci uşi) ocupă locul al treilea în segmentul B, având o cotă de peste zece la sută în Europa de Vest. Ocupă primul loc în Grecia şi locul al doilea în Germania, Marea Britanie şi Belgia în segmentul respectiv. În Spania şi Olanda, modelul Corsa ocupă locul al treilea în segmentul său.VARIANTELE SPORTIVE
Ca orice automobil de clasă mică care se respectă, Corsa a avut mereu în gamă o versiune sport. Dacă prima generaţie a modelului Corsa GSi avea doar 100 CP, puterea a crescut apoi constant cu fiecare generaţie. În 2007, la Salonul Auto de la Geneva debuta Corsa OPC cu motor turbo de 1.6 litri şi 192 CP. Din 2011 este disponibilă o versiune şi mai puternică numită Opel Corsa OPC Nurburgring Edition. Puterea motorului a fost mărită la 210 CP, acest model fiind cel mai puternic din gama Opel Corsa până acum. Viteza maximă este de 230 km/oră, iar sprintul de la 0 la 100 km/oră se face în 6.8 secunde.
Opel Corsa îşi sărbătoreşte cea de-a treizecea aniversare în anul altui jubileu important: În 2012, compania Opel aniversează 150 de ani de existenţă. De altfel, 2012 este un an plin de aniversări pentru Opel: fabricile din Zaragoza şi Eisenach sărbătoresc 30, respectiv 20 de ani de existenţă.
Va trebui vandut.
Deci Opel nu trebuie sa iasa din schema sub nici un motiv, deoarece reprezinta un organ esential al istoriei GM, mai ales ca ar fi o imensa greseala sa fie vandut, chiar si argumentul economic pledand in favoarea acestei marci (ma uit atent pe plaiurile noastre si......zilnic contabilizez vizual zeci de Opel-uri si nu cercetez mereu acelasi loc !).....Aaaaa, ca figureaza mult sub plafonul impus de VAG si Hyundai ca nivel de profit, asta-i alta pescarie.........De "japoneze", "franceze" sau "italiene" realitatea consemneaza ca Opel nu s-a temut niciodata ! De pilda, nu cred ca exista ceva mai frumos decat Astra ultima generatie, in clasa ei ! Unii vor sari revoltati: ba Alfa Romeo Giulietta, basca siguranta cea mai traznet ! (ntz, nu-i asa, noul Saab 9-5 se indoaie cel mai putin la testele EuroNCAP)
Referitor la subiect, Corsa........nu mi-a placut niciodata! O socotesc o masina tipica de domnisoare - de fapt, nici nu poate semnifica altceva............Simplista, fada, no feeling.....pur si simplu o trotineta! Chiar si in perioada romantica in care a aparut pe piata, a fost facuta praf si pulbere de Saab 900, de exemplu, la parametri de performanta si design, chiar daca vorbim de cilindrei diferite. Dar poate comparatia este disproportionata - sa coboram mai spre rangul ei, insa tot n-a avut sanse sa ia fata....Golf-ului ! In mod logic, inca de la bun inceput a fost destinata ideologiei de consum in masa, care tindea sa se instaleze in mintea majoritatii clientilor. Dar, viata este curioasa: asa cum va precizam deunazi, a comercializa mult si prost echivaleaza fara doar si poate, in ziua incerta de azi, cu a-ti asigura supravietuirea ! Cu alte cuvinte, este un truism, adica nu v-am spus nimic nou, dar trebuie subliniat ori de cate ori este nevoie. N-are rost sa para-analizam legile astea tembeloide ale pietei globaliste......In concluzie, in capitalism trebuia sa faci profit pentru a te imbogati - in post-comunism, trebuia sa faci profit pentru a trai decent - in globalism, trebuie sa faci profit pentru a nu disparea de de fata pamantului.............
Faliment.........cei trei crai americani n-au cum sa-l cunoasca vreodata, americanii de rand, asa pervertiti de marci off-house cum au devenit destui dintre ei, punand inca accent major pe sentimentalism, nefiind ahtiati dupa "viteza maxima", "cat scoate de la 0 la 100" si smenozeala cocalara (cu exceptiile de rigoare, inclusiv in Romania) sau, pe partea cealalta (Diesel), dupa "cat de putin" consuma, limpede, da?
Cel mai ieftin filtru combustibil la Corsa D 1.3CDTI este 220lei, si depaseste si 300lei.
Iar la ML 320CDI costa 78lei.