Povestea spotului vulgar Dacia Duster: "A fost gândit din start ca viral"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
A luat publicul pe nepregătite. În doar 24 de ore, numărul de vizualizări ale filmului postat de Automarket pe Youtube a depăşit 120.000 de vizualizări, iar la ora redactării acestui material vorbim de 150.000 de vizualizări ale acestuia. Este vorba, evident, de "reclama" în care Dacia Duster este produsul pentru care negociază la sânge un cuplu de britanici în vârstă şi un vânzător al unui showroom Dacia/Renault.
UN SPOT ŞOCANT PRIN LIMBAJ
Reclama i-a şocat pe mulţi şi i-a amuzat pe mulţi. Motivul: limbajul colorat şi total neobişnuit pe care-l folosesc cele două părţi în procesul de negociere. Insultele şi cuvintele grele curg pe ecran fără probleme, iar gesturile care frizează obscenul făcute de vânzător nu au cum să facă parte din arsenalul real al unui angajat la dealer. Sub duritatea cuvintelor aruncate dintr-o parte în alta se ascunde, însă, un proces de negociere pentru un produs pe care vânzătorul îl prezintă ca pe unul foarte bun, iar cumpărătorii îl vor.
Tocmai de aceea reclama se încheie surprinzător, cu nişte cumpărători care îşi dau hainele doar pentru a putea să plece cu maşina din showroom.CE SPUNE DACIA?
Oficialii Dacia contactaţi de Automarket au exclus din start orice fel de legătură cu acest spot, precizând că este imposibil ca un film de acest tip să aibă vreodată la origine ideea unei agenţii de creaţie agreate. Totuşi, reacţia pe care publicul din România a avut-o şi numărul mare de vizualizări îi mulţumeşte pe aceştia, care văd în viralul apărut pe internet o apariţie nescontată a lui Duster într-o lumină pozitivă. "I-am contactat pe colegii noştri din Olanda şi pe cei din Marea Britanie, dar ambele birouri ne-au confirmat că nu au nicio legătură cu spotul apărut pe internet", spun oficialii mărcii.
OLANDEZII DE LA ARTCORE SUNT "PĂRINŢII" SPOTULUI
De cealaltă parte, Automarket a reuşit să vorbească cu reprezentanţii companiei olandeze Artcore, care ne-au confirmat că se află în spatele producerii acestui spot. Christine Anderton, unul dintre producătorii Artcore, susţine că filmul produs de ei este unul realizat complet independent de orice agenţie de publicitate şi că reprezintă pur şi simplu un exerciţiu de creaţie realizat de Berend Boorsma.
Am creat această reclamă ca pe un exerciţiu stilistic.
Am vrut pur şi simplu să exemplificăm modul în care poţi crea atenţie în jurul unui brand într-un mod neconvenţional pe internet. Reclama nu a apărut niciodată la televizor în Olanda şi a fost gândită încă de la început ca un viral pentru internet. Script-ul îi aparţine lui Berend Boorsma, unul dintre producătorii noştri, fără ca Dacia sau vreo agenţie să fie vreodată consultaţi. Este pur şi simplu o creaţie proprie, spune Christine Anderton, care s-a arătat foarte mulţumită de traiectoria pe care filmul a avut-o în România.
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Uite cum s-a gasit o agentie de publicitate, casa de productie, cameraman amator sau ce o mai fi el sa creeze un script, sa puna in scena sa produca un material asa... netam nesam, de florile marului ca un experiment strict pentru publicul internaut FARA niciun interes, de parca noi am fi de pe o cu totul alta planeta si pe deasupra nascuti acu' cateva minute.
Grupul Dacia-Renaul habar nu are de clipul a carui numar de accesari creste exponential.
Parerea me e ca se stia, iar motivul lansarii pe internet a fost chiar limbajul vulgar care nu poate fi prezentat pe niciun post media in scimb, ca orice vulgaritate, incita starnind curiozitate.
Daca din numarul tot mai mare de accesari 10%devin interesati si 1% se decid sa cumpere se zice ca spotul a fost o reusita cu costuri minime.
Oricum asta nu ma prea intereseaza, ceea ce ma intereseaza este articolul excelent facut de Automarket, asta se poate numi jurnalism, sincer nu ma asteptam ca AM sa contacteze oficialii dacia, sa nu mai vb de Artcore.Bravo Automarket.
Aveam o impresie mai buna despre Automarket si oamenii de acolo.
Ştirea iniţială a apărut pe Automarket înainte ca filmul să fie publicat de zoso. Ulterior l-am descărcat de pe youtube, am muncit câteva ore la subtitrare, am pus sigla Automarket tocmai pentru ca alţii să nu ia filmul şi să şi-l atribuie. Ceea ce s-a întâmplat oricum.
În rest, despre informaţie în sine ai ceva de spus? Sau tot de la zoso sunt informaţiile de mai sus? Cum e, de altfel, tot site-ul de faţă.
:) Devenim penibili, zău aşa...
Cand intru pe site citesc articolul imi place si apoi ma delectez cu comentarii, eu zic sa nu va mai raciti gura degeaba, ca minti luminate sunt destule in tara si vor umple toata ziua rubrica de comentarii cu fel si fel de porcarii.
Cat despre Dacia si toate cele legate de aceasta este un produs Romanesc de care trebuie sa fim mandri asa cum sunt si englezii de produsele lor chiar daca fac parte din categorii diferite nici acele produse nu sunt singurele dupa piata si tot sunt ridicate in slavi. Nu o fi Dacia nici macar 30% conceputa si gandita doar de romani dar pana la urma noi o producem si e a noastra. Nu sunt un mare fan Dacia dar nu e nici un produs de dat la gunoi, e masina cu care iti faci treaba si atat.
da e drept ca in spot este specificat cuvintele, romania (pacat ca n-au spus Tigania); tigan; spaga; si toate astea care ne leaga care ne fac sa ne simtim ca acasa in Tigania cu capitala la BUCALE si unde moneda nationala este IEURO.
PS. imi place cum ti-ai expus pct de vedere, calm, scurt si la subiect.Stima.
Macar 10 romani sa fie bataiosi asa ca VSZ Romania ar merge mai bine.
Scuze de off-topic.
@mowgli
exagerezi intentionat in comentariul tau. hmm, oare de ce? vsz chiar e ungur. il cheama vincze szilard.
Internetul este ( inca ) liber, iar asemenea abordari sunt motiv de prime consistente pentru creatori ;)
@proiectarea lui duster : este 70% proiectat la centrul din romania ... asta daca nu punem la socoteala motorul, aerul conditionat, casetofonul, trenul de rulare nissan, etc . . .
deci in romania s-a proiectat coaja de tabla in care intra cele de mai sus . . .
mda, suntem ingineri buni cu totii .... si claie peste gramada dusteru mai imparte si o maaaaaaare parte din interior cu fratii lui de marca Lungan si Sandel.
Dap, centrul de proiectare de la romanik este cel mai mare din europa de vest.... si? ... face cumva bemveuri? ... ar fi instare sa proiecteze un motor bi-turbo cu injectie directa ? ( benzina, ca sa fie mai usor... )
oare cine-i extremistul?!, romanul care injura ca-i sunt uneori incalcate anumite ....sau ala de peste anumite granite care vine si-i pune pumnul-n gura ?!
Una peste alta, reclama inedita si amuzanta , astfel imi place o gasesc interesanta ca si produsul - asta conteaza , DECI un + !!!
@unckle: bine punctat, ca de obicei ;)
Ce spui tu e ca ar fi mai putin romaneasca, dar eu iti arat modele care au MAI PUTIN de 70% contributie din partea brandului care isi pune sigla pe capota (70% are Duster de la RTR Bucuresti) si de de care nu comenteaza nimeni... de exemplu C-Crosser si Peugeot 4007 sunt de fapt Mitsubishi Outlander, C1 SI 107 sunt niste Toyote rebranduite, la fel si Aston Martin Cygnet etc.
@mowgli
Cine a zis ca exagerezi si denaturezi ideile de mai sus a avut dreptate.
Nu vbeste nimeni de gazarea altor nationalitati ba baiatule, doar ca trebuie trasate niste limite intre ceea ce poti si ceea ce nu poti scrie. Trebuie responsabilitate in afirmatii. Nu te poti apuca sa jignesti Romania si sa cataloghezi toti locuitorii de nationalitate romana drept tigani, inculti, spagari etc.
O ultima intrebare. Locuiesti in Targul Mures. Esti ungur?
aveti impresia ca unguru' ala de care vorbiti voi are vre-o obiectie la adresa faptului ca pe buletinul personal scrie Romania ? ... sau inca nu ati observat ca un grup foarte restrans de oameni ii manipuleaza pe acei unguri pentru a putea sa isi tina posterioarele intr-un scaun cald de la guvern -- SI TOTUL IN NUMELE MINORITATII MAGHIARE DIN ROMANIA, evident...
@fdd - din pacate prietene, oricat de roman ai fi, si oricat de mult ai vrea sa crezi ca din mana romanilor iese ceva "extraordinar" trebuie sa vezi realitatea cruda a vietii ... si anume ca in general romania este populata de idioti si aia care reusesc sa se ridice peste medie sunt plecati in propertie de peste 90% catre zone ale globului pamantesc mai "favorabile" ;). Lucru valabil si pentru ingineri.
( asta nu este o "negare" din partea mea a capacitatilor inginerilor ce lucreaza la Dacia - pentru ca sunt sigur ca ei nu lucreaza ca sa creeze numai masini Dacia. Sunt sigur ca lucreaza pe bani romanesti pentru a proiecta masini Renault -- ca-i mai ieftin sa platesti romani decat francezi ;) )
Cum spuneam sunt roman si eu am si eu problemele mele cu ungurii, dar le am cu cei mentionati de unckle, nu cu un maghiar oarecare care posteaza si el parerea lui pe AM.Nu pot sa ignor un astfel de om pentru simplul fapt ca e maghiar.Si nu asta e problema aici.Din partea mea faceti ce vreti cu ei, dar nu va plangeti fratilor ca si alte natii va trateaza cu repulsie si ignoranta.E ca si cum ai critica hotii si criminalii cand tu la randul tau esti criminal in serie.Hai sa ne schimbam noi, sa-i privim pe toti egal si apoi sa incepem sa facem gura mare ca altii ne judeca.
Spui ca " Nu te poti apuca sa jignesti Romania si sa cataloghezi toti locuitorii de nationalitate romana drept tigani, inculti, spagari etc. "
De acord si cu asta, dar nu e situatia de fata, eu cel putin nu am vazut chestia asta in clip.Cred ca multi au inteles gresit mesajul clipului si romanul poate pe buna dreptate sufera de paranoia.Cum aude cuvantul tigan, spaga si hot deja se simte , indiferent in ce context sunt folosite aceste cuvinte.
Mi se pare incorect sa sari la gatul unui nickname pe internet doar pentru ca tu crezi ca-i ungur.Parca e vrajitoare in sec 17 frate, "HOPA, II UNGUR, SA-L OMORAAAAM" iar eu daca nu sunt de acord cu asta aruncati cu pietre si in mine si ma faceti ungur.Mentalitatea asta printre altele ne distruge ca oameni si falsul patriotism pe care il pictati pe paginile virtuale nu face 2 bani daca nu gandim ca niste fiinte inteligente si rationale cum ne tinem.Datorita nationalismului idiot au ajuns americanii unde sunt acuma, ei macar au realizat mai multe ca noi.
Realitatea nu e cruda deloc, ci favorabila Romaniei in conditiile in care Renault a creat prin investitii de sute de milioane de euro, locuri de munca in centre de dezvoltare, inginerie si design Dacia.
In prezent, la Dacia, procesul de design, proiectare, fabricare, testare, pana la comercializare se poate desfasoara in Romania cu angajati romani. Asa ca nu ne spune noua de "cruda realitate" pt ca nu e nici pe departe cruda.
*legat de salarii iti recomand sa inveti regulile economiei de piata
@mowgli
" Nu te poti apuca sa jignesti Romania si sa cataloghezi toti locuitorii de nationalitate romana drept tigani, inculti, spagari etc. "
Nu e vba de clip, e vba de ce a scris VSZ.
Inadmisibil !
"Renault a creat prin investitii de sute de milioane de euro, locuri de munca in centre de dezvoltare, inginerie si design Dacia."
Vai de mine, a venit renault sa ne scoata din rahat, deaia muncitorii de la Pitesti fac greve de saptamani intregi pentru niste salarii de mizerie, o caserita intr-un bar de la tara castiga mai bine decat un muncitor oarecare dintr-o uzina Dacia.Dar bravo Renault ca au gasit niste fraieri de care sa profite.
@topic
Dacia este o masina buna, romanii sunt cei ne-buni ca nu sunt in stare sa o aprecieze. Nu-i bai, exista strainii care o fac si pentru noi.
Toate cele bune
P.S. @crack it, ti-as fi dat negativ de mai multe ori dar nu se poate...pacat, ca o meriti din plin
Faptul ca impartim profitul cu francezii nu face Dacia mai putin romaneasca decat a fost in trecut.
Ba chiar acum, Dacia are facilitati ultra-moderne unde poate sa conceapa o masina de la zero
Ce aveti fratilor cu 1848??? ;)))