Povestea AMG la 40 de ani
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Povestea AMG a inceput acum 40 de ani cand Hans Werner Aufrecht si Erhard Melcher, ingineri specialisti in motoarele masinilor de curse, au infiintat aceasta companie.Numele provine de la initialele celor doi, ultima litera fiind initiala orasului in care s-a nascut Aufrecht, Grosbaspach.
Primii ani ai companiei s-au axat pe constructia masinilor de curse bazate pe modelul Mercedes 300 SE. Succesul nu a intarziat sa apara. In cursa de 24 ore de la Spa din 1971 modelul Mercedes 300 SEL 6.8 AMG a ocupat, in mod surprinzator, locul al doilea.
Dupa succesele in motorsport, AMG a inceput sa fie cautata si pe piata auto. Anii '70 au adus foarte multi proprietari de masini care doreau sa aiba masini personalizate, iar noua filosofie a companiei a fost transferul de tehnologie din motorsport catre productia de serie.
Apropierea de Mercedes s-a facut in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt in anul 1981, cand dintre toti tunerii brandului german, AMG s-a evidentiat ca fiind cel mai important.
Un moment cheie in istoria relatiei Mercedes – AMG a fost lansarea modelului 190 in 1982. Mercedes 190 a devenit modelul care i-a apropiat pe cei de la AMG de clientela Mercedes.AMG continua sa se extinda si ajunge ca in 1985 sa-si deschida o a doua fabrica, care numara 100 de angajati. In 1990 AMG intra definitiv in istoria Mercedes. Firma de tuning isi deschide o a treia fabrica, cu 400 de angajati, si semneaza un acord oficial de colaborare cu grupul Daimler-Benz.
La 1 ianuarie 1999 Hans Werner Aufrecht a transferat pachetul majoritar de actiuni in cadrul grupului DaimlerChrysler, iar in 2005 DaimlerChrysler a ajuns sa detina 100% din actiunile AMG.
In ultimii zece ani AMG a furnizat saffety-car-ul din Formula 1. Ultimul eveniment notabil din istoria AMG este deschiderea in 2006 a Studioului de Performanta, initiativa menita sa satisfaca si mai mult cerintele individualiste ale clientilor Mercedes.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Ford Motor Company a anunțat o investiție de 4.4 miliarde de euro pentru a-și transforma operațiunile europene. Principalul scop este cel de a reduce costurile și de a-și crește competitivitatea pe continent. (11.03)
-
Porsche Automobil Holding SE este cel mai mare acționar din cadrul Grupului Volkswagen. Compania se așteaptă la pierderi de 20 de miliarde de euro pentru anul fiscal 2024. (10.03)
-
Competiția de design YouClip, în care 3 școli de design concurează pentru dezvoltarea unui nou accesoriu Dacia, se apropie de final. În competiție au rămas 4 proiecte, câștigătorul urmând să fie anunțat pe parcursul lunii martie. (10.03)
-
Adio, Ford Focus: producția va ajunge la final în luna noiembrie
-
Noul Subaru Forester a ajuns în România: start de la 40.850 de euro
-
Echilibru
-
Acesta este noul Volvo ES90: 700 km autonomie și versiune cu 680 CP
-
Șeful de design de la Volkswagen confirmă întoarcerea butoanelor fizice: "Este o mașină, nu un telefon"
Comentarii (0)