La scurt timp după ce Marea Britanie a decis să părăsească Uniunea Europeană, producătorii auto care activează acolo au început să-și pună diverse întrebări cu privire la situația din viitorul apropiat. Și Nissan s-a aflat printre ei, iar niponii au discutat cu autoritățile britanice cu privire la pașii pe care îi vor face în cazul în care negocierile cu Uniunea Europeană nu vor decurge corespunzător.
Acum, lucrurile par să revină pe făgașul normal, iar Nissan a anunțat că producția lui Qashqai facelift a început în cadrul uzinei din Sunderland.
Japonezii spun că fabrica lor este cea mai mare uzină auto din Marea Britanie. Aici sunt angajați peste 6.700 de persoane, iar capacitatea de producție se ridică la circa 500.000 de unități anual.
Alături de Qashqai, la uzina din Sunderland sunt produse Leaf și Juke. De asemenea, japonezii asamblează în același centru și modelele Infiniti Q30 și QX30.
Serios? Si daca nu mai sunt in UE si singurul loc in care se fabrica masina pe care mi-o doresc este, totusi UK, ce sa fac? Sa renunt la ideea de a-mi cumpara masinia dorita? Nu vezi nene la ce stupizeni indemni?!! Dar daca ar gandi asa si englezii si si-ar propune da nu mai cumpere nicio Dacia? Ai fi fericit? Si de ce boicot? Ce ti-au facut englezii? Ti-au declarat razboi? Pur si simplu au ales sa FIE LIBERI! Si bravo lor pentru asta!
Hai acum sa nu mai vedem nici filme englezesti si sa nu mai citim nici carti scrise de autori britanici!
Din moment ce au ales sa spuna NU cotelor de emigranti impuse de UE, chiar mi se pare ca au decis sa fie liberi. Cu alte cuvinte, daca vreau un primar musulman il aleg eu, dar nu mi-l impune Frau Merkel ....
Nici China nu e in U.E. Toate electronicele din casa ta de acolo provin.
Nici S.U.A. nu e în U.E. Hai să ieșim afară din N.A.T.O. !
Și Japonia, și o întreagă lume e în afara U.E. Poate ar trebui să le punem la toate un embargo total. Cum ți se pare?
@Coco
Mai citește o dată articolul de mai sus, poate revii cu picioarele pe pământ.
Stimabile, cuprinsul articolului nu are decât informații pentru modele actuale, aflate încă în producție în UK ( dintre care două la facelift, două cu cotă mică de piață în UE și doar unul proiectat pentru o perioadă medie de timp a producției ) nu și pentru politica de viitorul a celor mai mari producători auto japonezi ( element public deja cunoscut ). Recent a fost finalizat un acord între UE și Japonia care prevede că în 7 ani se va elimina de UE taxa de 10% pentru auto produse de către japonezi.
Având în vedere și faptul că vor fi schimbări de CEO la Nissan, urmând ca și conducerea la cel mai înalt nivel de decizie să aparțină tot unui japonez schimbările de politică comercială vor apărea mai repede decât își dau seama unii.
Cât privește cooperarea UE- UK vom vedea, dar singura situație favorabilă UK este fie renunțarea la părăsirea UE fie un acord favorabil, pe care însă Japonia l-au încheiat deja.
Referitor strict la auto apreciez că o asamblare în Japonia a oricărui model indiferent de marcă este un plus pentru cumpărător în comparație cu modelele asamblate în alte locații... așa că viitorul va fi al celor cu picioarele pe pământ și capul informat.