Presa internațională a relatat la sfârșitul anului trecut că Mercedes-Benz și BMW analizează posibilitatea unui parteneriat tehnic prin care să dezvolte în comun diverse platforme, baterii pentru mașini electrice sau tehnologii autonome.
Primele detalii concrete despre această posibilă colaborare au fost dezvăluite acum de publicația financiară Handelsblatt din Germania, care susține că a intrat în posesia unor informații din partea unor persoane apropiate negocierilor.
Cea mai importantă veste este că BMW și Mercedes-Benz ar putea dezvolta pe aceeași platformă viitoarele generații ale modelelor compacte Seria 1 și Clasa A, măsură prin care ar reduce costurile de dezvoltare cu câteva miliarde de euro. Totuși, noile generații ale celor două modele ar urma să apară cel mai devreme în anul 2025.
Pe de altă parte, negocierile dintre cei doi constructori vizează o colaborare mai largă care să includă, pe lângă proiectul pentru mașini compacte, și împărțirea de informații cu privire la tehnologii autonome.
Această ultimă măsură este luată în calcul pentru a putea concura mai bine atât cu rivalii tradiționali, cât și cu noile companii care activează în acest domeniu, inclusiv Waymo, una dintre diviziile celor de la Google.Negocierile vor fi însă dificile din cauza faptului că inginerii celor doi constructori opun rezistentă la planurile de a dezvolta tehnologii împreună.
Speculațiile despre parteneriatul BMW - Mercedes-Benz apar în aceeași perioadă în care Ford și Volkswagen au anunțat o serie de colaborări, în special în segmentul vehiculelor comerciale, dar care s-ar putea extinde în viitor și asupra mașinilor autonome.
Pupat toti Piata Endependenti !
industria e vie si plina de jucatori...se aliaza, isi trag la gioale, colaboreaza, se injura, se pupa, se acuza, etc
o situatie concreta...o mica firma dezvolta o componenta (soft+hard) din aceasta tehnologie. Iese cu ea pe piata intr-un cadru restrans unde este invitata crema indutriei auto. Ea, crema, se declara multumita si doreste achizitia in forma respectiva sau cu imbunatatiri. Acea mica firma isi vinde astfel produsul si de aici..."impartirea" informatiilor. Practic, acelasi produs il vezi si la Merc, BMW sau Volvo purtand denumiri diferite.
mare lucru
Ȋi viitor de aur pe plan automobilitic (remember, Mafia?).
Ȋi că europenii ȋi incriminau altădată pe americani că oferă aceeași mașină, dar “diseminată” ȋn mai multe modele, dar, de fapt, ȋi aceeași meteahnă trecută, pe nesimțite, dincoace de Ocean.
Ȋi că pe tot Globul ȋi decedat mortal și demult capitalismul la care faci tu aluzie și după care tânjești, @pipo, și ȋi axiomatic faptul că mortul de la groapă nu se mai ȋntoarce.
Ȋi că trebuie să-i plătesc drepturi de autor lui Costel, dar, ca să reducem costurile “cu câteva miliarde de euro”, ȋi propun să ȋmpărțim aceeași platformă…de idei, același stil :D
:))) Buuun. Subtil text pana sa ajungi sa citesti sfarsitul :)). Eu m-am prins din prima :))
Este drept că sud-coreenii beneficiază de aportul decisiv al unor oameni “căliți” ȋn curtea ghermancelor (se aude că le-au predat și japii niște lecții de tehnica asigurării calității), ceea ce – pe de altă parte – ar trebui să ne dea serios de gândit, nouă, ȋncă funcționalei civilizații euroatlantice; realitatea pură este că centrul de putere și de interes ȋncepe să se deplaseze vizibil către Extremul Orient…
Avertismente, iată, există berechet, dar probabil că nu vom ține cont de ele, tocmai pentru că suntem prea ocupați…cu noi ȋnșine.
Hitler, ȋn filmul “Der Untergang” : “Democrațiile occidentale sunt decadente. Vom fi cuceriți de acești oameni disciplinați din Est”.
Noua generație de seria 1 încă nu a aparut, mai ai ocazia sa-ți comanzi unul cu tractiune spate. Cel nou nu-și va lua bătaie de la Golf, sunt în categorii diferite de preț.
Ce motiv ar mai avea cineva sa dea 10.000-15.000 Euro in plus pentru o masina doar pentru ca e Bmw. Pana in prezent mai puteai zice ca e tractiune spate si feeling sportiv, insa de acum inainte gata. Te uiti direct la X1 sau X2.
Si nu vreau sa mai vobesc de spatiu si materiale la interior, cu 25000 Euro iti iei azi un golf care matura pe jos cu un 316d (mai mult nu poti lua de banii aia).
Premium doar cu numele.
- ai preluat pe nemestecate textele din comunicatele de presa ale celor de la VAG
- ai preluat opiniile "obiective" ale unei parti din presa de specialitate, enumar, la intamplare, un auto-bild?...un fel de Scanteia dar pe auto...adica organu' de presa a partidului
dar ai dreptate pentru ce un BMW cand cu banii astia pot sa i-au un Golf...sau era invers?
X1 eu il vad sub Tiguan din punct de vedere al spatiului, confortului, antifonarii, intretinerii samd
A3 se cumpara pentru ca e foarte bine finisat, materiale bune, design frumos. Total diferit de un Serie 1.
Pai A3 are (exceptand noul A pe care nu l-am vazut inca) cel mai bun interior din clasa, suspensie si izolare fonica mai bune fata de Golf si un design mult mai interesant. Si un semn pe capota mai bun :-). Sunt fan BMW dar in ultimii ani au dat niste gherle la interioare de te doare mintea.
@vianu
What?
Auto-bild, Autozeitung, carwow, car and Driver si de ce nu, automarket.ro sunt toti niste prosti. La fel si Jeremy Clarkson care are un Golf R. Toti sunt niste fraieri, doar cei antivag au dreptate.
P.S. "i-au"?
Exact, dar pana acum aveau argumentul ca e singurul model cu tractiune spate din clasa lui.
Seria 1 are spațiu mai mic, dar nu-ți place faptul că va renunța la tractiunea spate ? Păi fix de asta are spațiu mai mic, tractiunea spate, motoare longitudinale, capota lungă, spate înghesuit, nu poți să le ai pe toate.
X1 mai slab antifonat ca Tiguan ? X1 este best seller la SUV premium compact, din care nu face parte Tiguan.
tu faci exceptie de faptul ca masinile fac parte si din segmente de pret, sa zicem subiective, adica badge-ul. Te intrebi (retoric, evident) ca de ce sa dea lumea banii pe un BMW cand isi poate trage un Golf. Pentru ca imagine. Putini cei care apreciaza ce e sub capota. Iar majoritatea dintre cei care li se adreseaza BMW isi vor lua un BMW si punct. Golf e masina poporului si, indiferent cate pagini se vor scrie VW ramane exact cum se traduce.
io zic sa nu iti faci griji pentru BMW, dupa toate valurile cu mutatul tractiunii, a continuat sa se vanda foarte bine. Iti dai seama ca exista niste studii de piata care spun cam ce isi doreste majoritatea clientelei. Si apoi BMW (si altii dintre premium) a vazut o portita sa atace si alte segmente, respectiv cele mai de la baza ofertei, ramase neacoperite de prea multi ani si care pot oferi ceva cash.
X1 are motoare galagioase (118d, 120d). Tiguan-ul nu.
trebuie adus si VAG'ul (inclusiv Porshe) si raminem cu o singura "familie" in "Jekmanika" ...
H-Audy s-a "corcit" cu VW si altii ... ca deh, acu si Ford vrea corceala cu VW ...
M-Benz ... cu Renaul-Nissan ...
Ramasese pe baricade singur BMW'ul sa pazeasca demnitatea saseasca ...
Amu' s'or spurcat si ei ...
Auf vidersehen herr'ilor ... sa traiti pe banii altora nu ai mei !!!
Pin'amu am avut parte de doar o saseaasca ... si ase "multamit" am fo' ca am zis ca de la grupul respectiv nu mai cumpar decit masini cu motorizari Diesel ... apoi au urmat alte vesti "incurajatoare" si am zis ca nu mai cumpar nimic de la ei ...
totusi, celelalte doua entitati erau pe o posibila lista ...
chiar si dupa "corcirea" MB cu RN ...
da' cu chestia asta si'au tras'o !!!
Pe mine nu ma vor mai avea de client de'acu incolo ...
Mai bine sar intr-o hamoroshkana sau koreeana ... cu avantajele si dezavantajele lor cu tot ...
Drumuri bune s'aveti !!!
Germania retrăieşte 9 mai 1945, dar pe plan auto. Plus că provocările s-au înmulţit pentru friţi.
Dar să nu ne facem griji pentru dânşii, fiindcă hipnoza de impact global funcţionează în continuare, chiar şi fără pendul (a se citi: ofensiva marketing-ului), astfel că nu greşesc toţi cei care anticipează (oricum, prea lesne, deci fără a fi nişte profeţi) menţinerea perpetuă a ghermancelor în fruntea clasamentelor comerciale…
Se speculeaza ca tineretul din ziua de azi nu mai sunt interesati sa detina o masina si chiar pare sa fie asa......si atuncia nu vad de ce ai mai face o masina exceptionala pt cine??? pt. ce??
Ceea ce ma deranjeaza pe mine e ca sunt aceste compani premium care nu ar trebui sa colaboreze deloc in proiecte comune.....sau cel putin nu la mecanica si arhitectura...