Poruncile întreținerii corecte a mașinii: "Mașinile moderne sunt făcute să reziste 400.000 de kilometri, dar trebuie întreținute corect"

de Mircea Meșter
Vineri, 07.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Specialiștii americani de la American Automobile Association recomandă câteva reguli de întreținere care ar trebui să lungească serios viața mașinii pe care o aveți în garaj.

Opinia populară spune că mașinile din anii '70-'80 sunt niște monștri ultrafiabili a căror rezistență în timp bate fără probleme actualele mașini, care sunt produse pentru a fi înlocuite foarte des. Deși acest tip de opinie poate fi regăsit des în România, țară care până în anii '90 a dus o lipsă acută de variație la nivel auto, statisticile actuale contrazic dur această logică.

Conform unui studiu realizat de American Automobile Association (AAA) în Statele Unite, vârsta medie a mașinilor care circulă în acest moment pe șoselele de peste Ocean este de 11.5 ani, un record all-time. Conform specialiștilor, creșterea numărului de ani în care o mașină este folosită este datorată mai ales calității în creștere a produselor auto. "Media vârstelor mașinilor care circulă pe șosele e ridicată grație creșterii calității automobilelor", spune Mark Seng (IHS Automotive), care recunoaște însă că și criza economică care a afectat lumea în anii 2008-2010 are un efect asupra proprietarilor care preferă să conducă mai mult actuala mașină decât să investească într-una nouă.

"Fiecare mașină produsă astăzi este construită pentru a rezista cel puțin 400.000 de kilometri.

Dar pe lângă asta, clienții trebuie să aibă grijă la întreținere", spune Mike Calkins, manager tehnic în cadrul AAA, care atrage atenția că fiecare producător are regulile proprii în ceea ce privește produsele de întreținere. Astfel, dacă în trecut vorbeam de uleiuri și filtre care puteau fi schimbate între mașini indiferent de marcă, astăzi fiecare producător are caracteristici proprii ale mașinilor și produse construite special pentru mașinile pe care le produce. "Dacă plănuiți să țineți mașina cumpărată pentru mai mulți ani, decideți-vă foarte devreme să respectați recomandările producătorului. Deși motoarele moderne sunt construite pentru a fi rezistente în timp, ele operează la un procent ridicat din capacitatea maximă. Asta înseamnă că întreținerea făcută la timp este extrem de importantă", continuă specialistul AAA.

Conform inginerului american, poruncile întreținerii corecte a mașinii sunt:

- Programați-vă întreținerea mașinii conform planului inișțial al constructorului.
- Între revizii, verificați fluidele mașinii și presiunea din anvelope cel puțin o dată pe lună.
- Dacă mașina a trecut de 150.000 de kilometri, verificați curelele și centurile.

Părțile din cauciuc se pot deteriora, dar în mașinile moderne acest lucru e greu de observat. Apelați la un mecanic specializat.
- Verificați cureaua sau lanțul de distribuție. Dacă acest element se deteriorizează, problemele pe care le poate cauza la nivelul motorului pot fi foarte mari, iar reparațiile foarte scumpe.
- Verificați geometria roților pentru a evita uzura anvelopelor. Un semn că ai nevoie de o vizită la o vulcanizare de calitate este faptul că mașina nu merge perfect în linie dreaptă atunci când lași volanul din mâini.

via CBS

Comentarii (19)

  • Am un prieten care are un VW Polo din 1994.A cumparat masina acum 3 ani din Romania, inmatriculata.
    Are in bord 288622km(mie imi vine greu sa cred ca e kilometrajul real).
    Motor de 1.4 benzina, masina usoara...fuge de rupe pamantul...are doar cateva puncte mici de rugina, nu a bagat cine stie ce bani in ea pana acum....
    14 13
  • Tedeescu
    Daca ar stii romanii cate TDI-uri intre 2000-2010 cu peste 400.000km conduc... defapt cu 123.456km in bord :)))))))
    69 6
  • Prea americani!
    13 11
  • seltron
    ...absolut corect ......doar daca faci din service garaj...la reprezentanta autoworld in cluj am vazut masini efectiv noi de doi trei ani duse de bogatani care nici nu se uitau pe factura, veneau cu sotiile lasau q9 si se -ntorcea acasa cu masina sotiei a8...asa ....sa-ti tot iei masinute de peste 400000km....eu eram cu un golf 3 avea saracu o gramada de km ....asa vreo 400000 era prima data cand vazu si el cum arata o reprezentanta...problema de injectie,ei imi schimbasera kitul de ambreiaj....si asa am fost si eu la luxuri...insa m-a usturat rau 280000 (in vremea aia)
    8 13
  • @Andrew.30
    Nu exista Polo din 1994 cu motor 1.4 benzina , primul motor cu aceasta capacitate cubica pe polo a aparut in august 1995
    10 0
  • Scorpionul_negru
    @seltron
    Ai dreptate. In general masinile scumpe sunt intretinute corect. Cele de sub 30 de mii nu prea. Adica cineva care da peste 30 de mii pe o masina, nu isi permite si nu vrea sa isi bata joc de ea. O duce la reprezentanta si cei de acolo se ocupa de tot. El plateste si gata. Poate merge linistit in continuare. Cei cu maisni mai ieftine, mai trag chilul si le duc te miri pe unde sa le faca cate ceva. Asta e....trebuie sa platesti mai mult daca vrei o masina buna !
    1 2
  • ion ion
    400000 in teorie,ca in practica e jale mare,indiferent de care producator vorbim.Motoare care cedeaza dupa 60000km,cutii de viteze care la 100000km se strica (cu service in reprezentanta)
    4 2
  • Depinde unde faci cei 400.000 de km. Una-i autostrada, alta-i orașul (mai ales la noi).
    23 0
  • @1 Orasele sunt mai nasoale afara. Orele de varf acolo sunt mult mai imputite ca in Bucuresti...
    5 12
  • O masina veche este o masina pur mecanica. Aveau zero electronica. Desigur, calitatea materialelor o faceau vulnerabila in fata defectiunilor, insa un mecanic bun si nu extraordinar de multi bani o puneau inapoi pe roti. In ziua de azi motorul poate este ceva mai fiabil, poate, dar problema e cu echipamentele electronice de pe langa. Senzori, calculatoare, centrale, magistrale de comunicatie, iar toate astea sunt extrem de scumpe. Masina nu inseamna numai motor si cutie...masina este acel tot intreg in care te sui si vrei sa o folosesti...problema este ca daca un senzor de la axa cu came zice "pas", acel motor fiabil nu va porni. Iar de cand cu legea din China, care limiteaza exportul de metale rare (cele mai folosite materiale in constructia componentelor electronice, iar China e pe primul loc si principalul extractor de astfel de metale), producatorii au ajuns sa faca toata electronica in China...platesti calitate de marca premium si primesti calitate de adidasi care miros. Tot articolul ala suna a advertising made in USA. Cum isi explica ei conceptul de fiabilitate, in conditiile in care masina lui Irv Gordon, un Volvo P1800, a trecut de 3 milioane de mile, iar un autoturism modern "poate" 400 de mii numai cu mega intretineri costisitoare in service-uri de reprezentanta? Cum isi explica ei functionarea unui muscle car din anii 70, cu kilometrajul dat peste cap de vreo 4 ori, sau a vreunui taxi din Germania anilor 70-80, care implinea milionul de km fara sughituri, (stiti la ce marca ma refer), care ruleaza prin fata unui service plin ochi de masini noi?
    40 0
  • Eu nu pot sa inteleg cum poti sa bagi in aceiasi oala uzura anvelopelor cu uzura masinii. Doar nu te-ai astepta ca si anvelopele sa reziste 400000 de km, asa cum zice nenea ca poate rezista o masina. Cred ca este mult mai important de modul cum folosesti ambreiajul sau cum ai grija de turbina in cazul unui motor supraalimentat decat ca se uzeaza anvelopele. Cand o masina trage intr-o parte, faptul ca se uzeaza anvelopele ar trebui sa fie ultimul gand. Cauzele pot fi mult mai grave.
    Iar in privinta lantului de distributie, sunt constructori care garanteaza lantul distributiei pe viata masinii. Adica 400000 de km conform spuselor domnului din stire.
    O masina se intretine cel mai bine asa cum scrie producatorul in manual. Poate ca inginerii aia care au proiectat masina stiu ei de ce.
    20 1
  • Darwin
    Mai scutiti-ma cu Vw. Ce vorbiti voi de 400.000 km e nimica toata. Am condus la o firma de curierat in afara masini precum Kangoo, Partner, Transit diesel cu peste 500- 600k la bord fiecare si n-aveau nici pe dracu. Nu conteaza atat marca, cat intretinerea corespunzatoare, adevarat ! Sigur, fiecare constructor are calcaiul lui ahile, insa in general depinde de utilizator cum exploateaza autovehicolul.
    PS; fiabilitatea vw e in medie; nu-i teribila, dar nici nu straluceste; o spun toate statisticile de fiabilitate serioase; hai sa fim realisti.
    25 6
  • A zis cineva ca VW este etalonul fiabilitatii? Cine sustine asta nu prea se pricepe la masini. Sorry. Da, stau bine. Insa este loc si de mai bine.
    23 1
  • conduc un opel vectra c din 2004 are la bord 507000 km reali si e masina de servici merge inca bine
    3 1
  • nykugl29
    eu am un 320 d 136 cp si am undeva la 330000 km din care vreo 150000 facuti de mine masina e an 2001 si asta daca sunt reali cine stie.......si inca dezvolta toti caii si merge la fel de bine ca si cand avea 175000 cand am luato si chiar intretinerea nu ma costat asa mult doar ca schimburile au fost facute la timp si cu ulei de calitate si nu in reprezentanta.as putea paria ca masina asta daca o ingrijeste cine o va mai avea sau eu ca duce milionu.este chiar incredibil cum nu vrea sa cedeze la partea mecanica.sa mai intamplat un geam sau un telescop da la motor sau orice tine de condus e la fel si pe langa ea s-au stricat 5,6 masini ale prietenilor mei ingrijite si ele printre care audi a6,mercedes c220.
    4 2
  • hazard
    Masinile acum nu mai sunt facute ca pe vremuri, cand intretinerea corecta iti asigura viata lunga. Acum masinile sunt facute sa crape repede indiferent de cat de bine le intretii si sa arate bine. Pentru ca trebuie sa-ti cumperi alta noua. Altfel producatorii ar da faliment daca ar construi masini fiabile...
    11 2
  • nu's robot
    ....cine isi cumpara o masina mai veche de ''90, o alege dupa marca nu dupa kilometri.
    0 0
  • Am mers chiar azi in Cluj cu un taxi (Logan 2007) si avea 327000 km. In afara de suspensie, care nu prea mai amortiza cum trebuie, se misca surprinzator de bine si nici nu se prea vedea nici uzura interioara.
    0 0
  • da e la mintea cocosului ;)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru