Opinia populară spune că mașinile din anii '70-'80 sunt niște monștri ultrafiabili a căror rezistență în timp bate fără probleme actualele mașini, care sunt produse pentru a fi înlocuite foarte des. Deși acest tip de opinie poate fi regăsit des în România, țară care până în anii '90 a dus o lipsă acută de variație la nivel auto, statisticile actuale contrazic dur această logică.
Conform unui studiu realizat de American Automobile Association (AAA) în Statele Unite, vârsta medie a mașinilor care circulă în acest moment pe șoselele de peste Ocean este de 11.5 ani, un record all-time. Conform specialiștilor, creșterea numărului de ani în care o mașină este folosită este datorată mai ales calității în creștere a produselor auto. "Media vârstelor mașinilor care circulă pe șosele e ridicată grație creșterii calității automobilelor", spune Mark Seng (IHS Automotive), care recunoaște însă că și criza economică care a afectat lumea în anii 2008-2010 are un efect asupra proprietarilor care preferă să conducă mai mult actuala mașină decât să investească într-una nouă.
"Fiecare mașină produsă astăzi este construită pentru a rezista cel puțin 400.000 de kilometri.
Dar pe lângă asta, clienții trebuie să aibă grijă la întreținere", spune Mike Calkins, manager tehnic în cadrul AAA, care atrage atenția că fiecare producător are regulile proprii în ceea ce privește produsele de întreținere. Astfel, dacă în trecut vorbeam de uleiuri și filtre care puteau fi schimbate între mașini indiferent de marcă, astăzi fiecare producător are caracteristici proprii ale mașinilor și produse construite special pentru mașinile pe care le produce. "Dacă plănuiți să țineți mașina cumpărată pentru mai mulți ani, decideți-vă foarte devreme să respectați recomandările producătorului. Deși motoarele moderne sunt construite pentru a fi rezistente în timp, ele operează la un procent ridicat din capacitatea maximă. Asta înseamnă că întreținerea făcută la timp este extrem de importantă", continuă specialistul AAA.Conform inginerului american, poruncile întreținerii corecte a mașinii sunt:
- Programați-vă întreținerea mașinii conform planului inișțial al constructorului.
- Între revizii, verificați fluidele mașinii și presiunea din anvelope cel puțin o dată pe lună.
- Dacă mașina a trecut de 150.000 de kilometri, verificați curelele și centurile.
- Verificați cureaua sau lanțul de distribuție. Dacă acest element se deteriorizează, problemele pe care le poate cauza la nivelul motorului pot fi foarte mari, iar reparațiile foarte scumpe.
- Verificați geometria roților pentru a evita uzura anvelopelor. Un semn că ai nevoie de o vizită la o vulcanizare de calitate este faptul că mașina nu merge perfect în linie dreaptă atunci când lași volanul din mâini.
via CBS
Are in bord 288622km(mie imi vine greu sa cred ca e kilometrajul real).
Motor de 1.4 benzina, masina usoara...fuge de rupe pamantul...are doar cateva puncte mici de rugina, nu a bagat cine stie ce bani in ea pana acum....
Ai dreptate. In general masinile scumpe sunt intretinute corect. Cele de sub 30 de mii nu prea. Adica cineva care da peste 30 de mii pe o masina, nu isi permite si nu vrea sa isi bata joc de ea. O duce la reprezentanta si cei de acolo se ocupa de tot. El plateste si gata. Poate merge linistit in continuare. Cei cu maisni mai ieftine, mai trag chilul si le duc te miri pe unde sa le faca cate ceva. Asta e....trebuie sa platesti mai mult daca vrei o masina buna !
Iar in privinta lantului de distributie, sunt constructori care garanteaza lantul distributiei pe viata masinii. Adica 400000 de km conform spuselor domnului din stire.
O masina se intretine cel mai bine asa cum scrie producatorul in manual. Poate ca inginerii aia care au proiectat masina stiu ei de ce.
PS; fiabilitatea vw e in medie; nu-i teribila, dar nici nu straluceste; o spun toate statisticile de fiabilitate serioase; hai sa fim realisti.