Producătorii auto din Europa depun eforturi pentru a-și reduce dependenţa de furnizorii de baterii din Asia, pe măsură ce lansează noi modele electrice pentru a îndeplini obiectivele de emisii mai stricte din Uniunea Europeană.
În acest context, Porsche a anunțat un parteneriat cu Customcells, o companie din sudul Germaniei, specializată în celule de baterii litiu-ion. Colaborarea vizează producerea de baterii cu densitate de energie mai mare decât cele utilizate în maşinile electrice actuale ale Porsche.
Pe lângă reducerea timpului de încărcare, îmbunătăţirea densităţii energetice va însemna reducerea cantităţii de materie primă necesară în baterii pentru a atinge aceeaşi autonomie. De asemenea, va reduce costurile de producţie a bateriei, iar maşinile electrice vor deveni mai accesibile.
Porsche a declarat că va investi o sumă de peste 10 milioane de euro în asocierea la care va deţine o participaţie de 80%.
Șeful Porsche a declarat în aprilie că producătorul auto doreşte să accelereze dezvoltarea mobilităţii electrice, cu planuri pentru o fabrică germană în Tuebingen, care să producă celule pentru baterii.
Via Automotive News
Dacă autonomia unei electrice a crescut binișor și se va rezolva cu timpul și infrastructura de încărcare, piața va exploda, mai ales că mulți producători și-au anunțat deja intenția de a renunța la motoarele clasice. Cred că în zece ani producția de electrice va reprezenta mai bine de jumătate din total.