Porsche vrea să dezvolte noi baterii care să reducă timpul de încărcare pentru mașinile electrice

de Paul Cosma
Luni, 21.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche înfiinţează o companie mixtă alături de Customcells din Germania, pentru a produce baterii de înaltă performanţă care vor reduce semnificativ timpul de încărcare pentru vehiculele electrice.

Producătorii auto din Europa depun eforturi pentru a-și reduce dependenţa de furnizorii de baterii din Asia, pe măsură ce lansează noi modele electrice pentru a îndeplini obiectivele de emisii mai stricte din Uniunea Europeană. 

În acest context, Porsche a anunțat un parteneriat cu Customcells, o companie din sudul Germaniei, specializată în celule de baterii litiu-ion. Colaborarea vizează producerea de baterii cu densitate de energie mai mare decât cele utilizate în maşinile electrice actuale ale Porsche. 

Pe lângă reducerea timpului de încărcare, îmbunătăţirea densităţii energetice va însemna reducerea cantităţii de materie primă necesară în baterii pentru a atinge aceeaşi autonomie. De asemenea, va reduce costurile de producţie a bateriei, iar maşinile electrice vor deveni mai accesibile. 

Porsche a declarat că va investi o sumă de peste 10 milioane de euro în asocierea la care va deţine o participaţie de 80%.

Șeful Porsche a declarat în aprilie că producătorul auto doreşte să accelereze dezvoltarea mobilităţii electrice, cu planuri pentru o fabrică germană în Tuebingen, care să producă celule pentru baterii.

Via Automotive News

Comentarii (2)

  • Numai cine nu vrea nu vede că lucrurile se mișcă repede și încep să devină interesante. Acum Porsche, mai ieri - alaltaieri Stellantis au anunțat și ei o noua fabrica de baterii, Renault și Nissan la fel, Ford singură sau în alianță cu BMW investesc și ei sute și sute de miloane. Se agită apele. Probabil greii și-au dat seama că Made în RPC nu reprezintă o soluție. Sunt imprevizibili și nu pot fi parteneri serioși. Criza sanitară a scos la suprafață multe vulnerabilități și dependențe față de China și Asia în general.
    Dacă autonomia unei electrice a crescut binișor și se va rezolva cu timpul și infrastructura de încărcare, piața va exploda, mai ales că mulți producători și-au anunțat deja intenția de a renunța la motoarele clasice. Cred că în zece ani producția de electrice va reprezenta mai bine de jumătate din total.
    12 11
  • Ferdinand
    Porsche isi da seama ca actualele baterii care necesita timp de incarcare forte lung nu sunt o alternativa viabila, cel putin pentru masinile pe care le fabrica ei. Clientii lor cu bani nu vor accepta in viitor produse cu performante ata de scazute de aceea cauta sa eleimine principalul neajuns al bateriilor actuale - timpul imens de incarcare. Momentan se cumpara Taycan pentru ca reprezinta niste modele noi cu un nou tip de propulsie si curiozitatea te impinge la achizitie mai ales cand ai bani, insa odata ce te lovesti de limitarile majore ale bateriilor mai ales in conditiile traficului din Germania iti dai seama ca o astfel de masina e dificil de utilizat si iti da bataie de cap si pe rute scurte pe autostrada. In concluzie bateriile actuale suck si trebuie facut ceva ca sa nu mai faci pauze lungi nealese de tine ca sa incarci.
    11 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru