În 2021, Porsche a reușit să vândă 301.915 mașini. Asta se traduce printr-o creștere de 11% față de 2020, în ciuda pandemiei de coronavirus și a crizei mondiale de semiconductori. Așa cum știm, Porsche este unul dintre puținii producători din Grupul Volkswagen care a înregistrat creșteri anul trecut.
Cea mai mare piață este reprezentată de China. Acolo, Porsche a vândut 95.671 de exemplare, cu 9% mai multe față de 2020. În Statele Unite au fost comercializate 70.025 mașini Porsche, o creștere de 22%.
Pe continentul nostru au fost înmatriculate 86.160 de automobile, ceea ce înseamnă o creștere de 7% față de 2020. Tot în Europa, circa 40% din numărul de mașini vândute aici sunt modele electrice sau cu propulsie plug-in hybrid.
Așa cum era de așteptat, cel mai bine vândut model a fost Macan, cu 88.362 de exemplare comercializate. Pe locul doi se află Cayenne, cu 83.071 de unități. Podiumul este completat de modelul electric Taycan, care a fost vândut în 41.296 de bucăți.
Așadar, pentru prima dată, modelul 911 a fost bătut la acest capitol, după ce au fost înmatriculate 38.464 de exemplare.Clasamentul este completat de Panamera (30.220 de unități) și de 718 Cayman/Boxster (20.502 exemplare în total).
via Motor1
Dar problema este de unde vom lua curent?
O gospodărie consuma, in medie 100 kWh.
De unde încă 400 kWh și pentru electrice?
O sa crească cererea și implicit prețul.
Și cand statul nu va mai încasa accizele din carburant o sa le mute la curent.
Iar o sa crească prețul curentului.
O sa mai fie rentabile electricele?