Porsche a anunțat că va reveni începând din sezonul 2023 în Campinatul Mondial de Anduranță și va concura în paralel și în competiția nord-americană IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
Decizia are la baza noul regulament tehnic care permite unui constructor să concureze cu același prototip în ambele competiții, la clasele principale LMH (Anduranță) și LMDh (IMSA).
Pentru moment, Porsche a publicat doar două schițe cu noul prototip, fără să ofere niciun fel de alte detalii, însă regulamentul menționează că prototipurile trebuie să aibă un sistem hibrid cu o putere totală de 680 de cai putere.
"Noua clasă LMDh ne permite să luptăm pentru victorie cu un sistem hibrid în cursele clasice de la Le Mans, Daytona și Sebring, fără să spargem pușculița. Proiectul este extrem de atractiv pentru Porsche. Cursele de anduranță fac parte din ADN-ul brandului", afirmă Oliver Blume, CEO-ul Porsche.
Anunțul Porsche vine la numai două săptămâni după ce colegii de Grup de la Audi au dezvăluit la rândul lor că intenționează să revină la Le Mans, fără însă să avanseze și o dată precisă.
Până în prezent, Toyota și Aston Martin au confirmat participarea la noua clasă LMH cu hypercar-uri pentru sezonul 2021, iar Peugeot va concura de asemenea începând din sezonul 2022.
Diferența principală este că Toyota, Aston Martin și Peugeot vor utiliza la Le Mans hypercar-uri pe care le vor putea dezvolta și în producție de serie, în timp ce Porsche va miza pe un prototip dedicat curselor.
Via Porsche
Comentarii (0)