Porsche va restaura un exemplar "rătăcit" al lui 901, predecesorului lui 911

de Sebastian Toma
Luni, 03.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche a plătit peste 100.000 de euro pentru a intra în posesia unicului exemplar pe care nu îl deţinea din colecţia de 82 de bucăţi a modelului 901, predecesorul lui 911. Acesta va fi restaurat cu 250.000 de euro şi va fi expus la Muzeul Porsche din Stuttgart.

Esential 107.000 de euro au plătit cei de la Porsche pentru achiziția exemplarului 901 din imaginile alăturate.
82 de Porsche 901 au fost construite înainte de schimbarea numelui modelului în 911. Doar unul lipsea din evidențele companiei.
Porsche 911, modelul sport cu peste 50 de ani de carieră în spate, trebuia să se numească inițial 901. O acțiune juridică intentată de francezii de la Peugeot i-a împiedicat pe nemții de la Porsche să folosească acea denumire, dar 82 de exemplare Porsche 901 fuseseră deja fabricate până la momentul respectiv.

Fabricantul german nu a avut de ales și nu a vândut mașinile respective publicului în mod oficial, majoritatea fiind utilizate în regie proprie de uzină. De-a lungul anilor, câteva unități au fost tranzacționate pe diferite canale către public. Dintre toate, unul singur lipsea din orice fel de evidență a fabricantului: mașina numărul 57, botezată astfel după seria sa de șasiu, 300057.

La începutul anului curent, Porsche a reușit să găsească exemplarul "rătăcit" al seriei 901, iar compania germană a anunțat că a reușit să curețe chimic toate elementele de caroserie.

Această procedură complexă face parte dintr-un proces amplu de restaurare al exemplarului pierdut. Restaurarea va cădea în sarcina departamentului Porsche Clasic și va costa peste 250.000 de euro. Echipa de restauratori estimează că va avea nevoie de doi ani și jumătate pentru a finaliza lucrarea la cele mai înalte standarde, iar rezultatul este așteptat să fie expus în Muzeul Porsche din Stuttgart.

Urmareste Automarket
Exemplarul fabricat în 22 octombrie 1964 a fost cumpărat de la un privat pentru 107.000 de euro. Când era proaspăt ieșit pe poarta fabricii, acest Porsche 901 avea un motor boxer de 2.0 litri și 130 CP, cu ajutorul căruia putea accelera de la 0 la 100 km/h în 9.1 secunde.
Modelul sport german avea o viteză maximă de 210 km/h.

Via Autoblog.it | Sursă foto

Comentarii (8)

  • Cred ca e o placere sa ai fonduri si sa restaurezi o astfel de masina.
    16 0
  • Scorpionul_negru
    Ce vremuri....cat a putut sa evolueze Porsche ! Cred ca e singura marca care nu a produs nici o masina urata de cand e si singura care a facut din fiecare model unul mai frumos si mai bun. Nu as da marca asta pe nimic.
    10 7
  • Scorpionul_negru
    ps: Am uitat sa spun : Chiar daca are motoare VW si este un VW mai cu sclipici nu as da-o pt nimic in lume, nici pe un Bugatti .
    3 7
  • Ba a produs mutantul Cayenne.
    Care jigneşte tradiţia nobilă a capodoperelor anterioare şi se închină prostului gust care aduce bani fără scrupule.
    Sper ca Renault să respecte marca Alpine fără a face asemenea compromisuri.
    5 7
  • Sa nu uitam de Panamera, una dintre cele mai urate sedan-uri sport, de la dinozauri incoace.
    8 3
  • @mowgli
    Habar nu aveti ce inseamna o masina frumoasa. Panamera e cea mai reusita din clasa ei. Un coupe cu 4 usi superb fara defect ! Dar ce sa stiti voi....
    6 6
  • petrush
    cu adevarat urata a fost 914. si desi a avut unele rezultate in raliuri nu a avut succesul scontat nici in sport nici la vanzari
    0 1
  • @petrush
    Da ma....o ragalie de masina a fost aia .
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru