În cadrul unei conferințe anuale cu privire la ce este pregătit pentru viitor, Porsche a anunțat că va lansa un nou model pur electric în 2025. Noua mașină va înlocui actualul 718 Cayman/Boxster și, din primele informații, va fi inspirat după conceptul Mission R, prezentat anul trecut.
Până acum nu se cunosc foarte multe detalii despre viitorul model. Tot ce se știe este că acesta va fi bazat pe o nouă platformă dedicată vehiculelor electrice și va avea tracțiune integrală. Conceptul Mission R a fost prezentat ca o mașină de curse electrică, ce dezvoltă 1088 de cai putere. Evident, eventualul model de serie nu va beneficia de o asemenea performanță.
Pe lângă noul model electric, Porsche a confirmat că emblematicul 911 va primi o versiune hibridă în viitorul apropiat. Astfel, modelul 911 nu va fi electrificat, cel puțin până la sfârșitul deceniului. Noul 911 hibrid va prelua câteva tehnologii și inovații de la prototipul 919 Hybrid, care a concurat în Campionatul Mondial de Anduranță din 2014 până în 2017.
La conferință au mai fost făcute și alte anunțuri importante de către Oliver Blume, șeful Porsche.
Până în 2025, constructorul din Zuffenhausen își dorește ca jumătate din vânzări să fie reprezentate de mașini electrice. Până în 2030, Porsche țintește ca numărul vânzărilor de modele electrice să ajungă la 80%.De asemenea, viitorul Macan va fi electric și va fi lansat în 2023. Noul SUV va fi bazat pe platforma PPE, dezvoltată împreună cu Audi, iar modelul se află, deja, în faza de testare. La fel ca Taycan, noul Macan va beneficia de o arhitectură de 800 de volți care va permite o capacitate de încărcare de până la 350 de kilowați. Actualul Macan va rămâne în producție până în 2024.
Porsche va dezvolta și propria sa rețea de stații de încărcare electrice, precum Tesla. În încheiere, 911 va fi ultimul model din istorie care va fi oferit cu motoare termice înainte de a deveni electric, după 2030.
via Porsche
cum sa duci la lacul ala o mizerie dizal sa imputi locul?! evident ca trebuie cu electrica..
ar trebui sa devina integrala/tractiune spate dintr-un buton, dupa cum are chef soferul. hai ca e simplu la electrice asta.
Si ai cuplu maxim instant.
Si nu put.
Si nu zgarie pe creier cu galagia.
Si multe alte avantaje, ca daca nu ar fi, nu s-ar orienta toti la astea.
Mai greu e pe la romani, ca ei sunt ultimii la electrificare, primii la accidente rutiere si cu Bucuresti, capitala in care stai cel mai mult in trafic imputit.
Dar de altfel se considera cei mai destepti.