Porsche va lansa 7 modele in urmatorii 4 ani
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Porsche a dezvaluit astazi programul sau de productie pentru urmatorii ani, gama de modele de lux urmand sa creasca considerabil in dmensiuni.
Constructorul din Stuttgart intentioneaza pentru inceput sa lanseze versiuni V6, diesel si benzina, pentru proaspatul Panamera, cel tarziu pana la sfarsitul lui 2010. Cel mai probabil vom asista la unitatile regasite pe actualul Cayenne, modificate pentru performante imbunatatite, ce ar urma sa fie oferite doar in configuratia cu propulsie posterioara, o tractiune integrala urmand sa creasca prea mult pretul modelului. In comparatie cu actualele unitati V8, noile motorizari entry-level vor fi mai ieftine cu aproximativ 11.000 de euro.
Improspatarea gamei de propulsoare disponibile pe Panamera va fi urmata in primul trimestru al anului viitor de debutul oficial al noii generatii Cayenne. Potrivit primelor informatii, SUV-ul va prelua noua filosofie de design, cu linii mai fluide si o capota imprumutata de la 911. Marea noutate in ceea ce priveste propulsia o vor constitui noua generatie de motoare V8 cu injectie directa, regasite deja pe Panamera.
Pentru a putea face fata noilor norme europene de poluare, Porsche intentioneaza sa faca loc in interiorul gamei sale si unui model hibrid. Este vorba despre o versiune ecologica a noii generatii Cayenne, care va folosi, potrivit oficialilor, un "sistem hibrid paralel si complet".
Hibridul ii va permite soferului sa ruleze numai in modul electric doar pe o distanta scurta si cu o anumita limita de viteza.Oficialii anticipeaza o imbunatatire considerabila a performantelor, multumita puterii si cuplului combinat al celor doua motoare, benzina si electric. In plus, se pare ca valorile consumului vor scadea cu 30%.
Porsche va folosi trenul de rulare hibrid si in cazul lui Panamera, prima versiune de acest tip a modelului cu patru usi fiind asteptata sa debuteze in 2011. Chiar daca vorbim de acelasi motor pe benzina si electric, Panamera Hybrid va avea nevoie de o instalare diferita a componentelor. Pentru ca spatiul si masa totala vor fi doua aspecte importante pentru clienti, Porsche a decis ca nu va echipa hibridul cu tractiune integrala de tip Haldex.
In vara lui 2012, fanii Porsche vor avea mari motive de bucurie, constructorul german urmand sa dezvaluie noua generatie a modelului 911. Desi nu va introduce o revolutie in materie design, modelul sportiv va avea la baza o caroserie complet noua. Cum se intampla de obicei in astfel de situatii, noua generatie va fi ceva mai mare in dimensiuni, lungimea urmand sa masoare 4500 de mm iar latimea 1860 mm. Cu un ampatament de 2400 mm (mai mare cu 50 de mm decat cel al vechii generatii), viitorul 911 promite performante de invdiat la capitolul sprint 0-100 de km/h si tinuta de drum.
Succesul inregistrat de Cayenne pe segmentul SUV-urilor este o premiza excelenta pentru un viitor crossover, idee cu care Porsche cocheta inca de acum trei ani, atunci cand dezvaluia publicului un concept cu trei usi gata de expeditii off-road.
Mai noua insa, oficialii Audi au confirmat pentru Autocar intentia de a da nastere unui frate mai mic al actualului Cayenne. Cum era si normal, dimensiunile si mare parte din trenul de rulare va fi imprumutate de la actualul Audi Q5, model la care inginerii Porsche au lucrat cu ceva timp in urma.Tot in 2013 ne putem astepta la un alt derivat din familia Panamera. Specialistii anticipeaza un viitor coupe sau o varianta decapotabila a modelului german, pentru dezvoltarea caruia Porsche a investit sume mari de bani. Surse neoficiale au confirmat zvonurile potrivit carora nemtii isi doresc un rival pentru Maserati GranTurismo sau GranCabrio precum si pentru Bentley Continental, in spiritul legendarului 928. Primul derivat va fi cu siguranta o decapotabila a carei productie urmeaza sa fie demarata tot in 2013.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Porsche in Romania
-
Porsche 718 Boxster Preţ: 59.498 - 86.454 €
-
Porsche 718 Cayman Preţ: 57.467 - 84.423 €
-
Porsche 911 Cabrio Preţ: 140.115 €
-
Porsche 911 Cabrio facelift Preţ: 127.977 €
-
Porsche 911 facelift Preţ: 103.849 - 291.946 €
-
Porsche 911 Speedster Preţ: 276.000 €
-
Porsche 911 Targa 4 facelift Preţ: 124.325 - 156.584 €
-
Porsche Cayenne Preţ: 77.767 - 141.965 €
-
Porsche Macan facelift Preţ: 61.673 - 67.292 €
-
Porsche Panamera Preţ: 96.629 - 205.730 €
-
Porsche Panamera Sport Turismo Preţ: n/a - 195.109 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
E mai multi de 50 de bucati?
Anyway, arata-mi-l si mie pe constructorul care scoate cate o noutate absoluta in fiecare an...
uitate la hyundai la honda la astia mai coereni si vei vedea alte rezultate
Asa-i ca n-ai citit primul comentariu la acest articol?
Hyundai este unul dintre constructorii care a aplicat cu succes strategia Volkswagen: "Same crap, different package". Modele multe si cu design, ce-i drept, destul de reusit dar cu platforme/componente comune (intre modele si intre marci)
De Honda ce sa mai zic?...In afara de Insight (care e nou, intradevar dar e o mare dezamagire), cele mai "tari" noutati de la Honda au fost Accord Crosstour care e o struto-camila pe platforma de, ai ghicit, Accord, facelift la Accord si facelift la Civic...Nu numai ca nu au lansat de destula vreme ceva cu adevarat nou dar mai si scot modele din oferta: FR-V, S2000, Legend...
Cand am spus "noutate absoluta", ma refeream la modele complet noi adica design radical diferit de modelul precedent si platforme tehnice (motoare, cutii de viteze, suspensii) care sa nu aiba mai nimic in comun cu cele precedente.
Au inceput cu un Touareg cu alt ambalaj, o limuzina poate mergea, dar cand or sa aiba si o Skoda si un Seat cu ambalaj Porsche ...
Ce pacat de marca asta, cum isi pierde farmecul.
A ajuns un Audi sa faca Porsche.
Peste 15-20 de ani o sa fie la fel de comuna ca Mercedes si BMW, o sa moara mit-ul Porsche.
Mai mult de 99 % din populatie nu-si permite un Porsche. Dar nu e nici o problema fiindca acel (sub) 1% acopera lejer capacitatea lor de productie...
@ acidutza
Astepti pe peronul gresit. Modelul cu capacitati de transport legume si zarzavaturi se vinde deja de ani buni. Se numeste Cayenne...
@ gtrazvan
Incerc sa traduc in romaneste ce ai spus in primul paragraf si-mi da cu virgula...
Miturile nu mor asa de usor precum crezi tu iar farmecul unui 911 turbo nu se dilueaza deloc din cauza unui Cayenne asa cum farmecul unui M5 nu se dilueaza catusi de putin din cauza unui 116 i. Cu asta au o problema doar cei care saliveaza dupa astfel de masini dar nu le vor avea in veci. Iar Porsche nu se va impiedica veci pururi de asemenea prejudecati demne de gara Obor. Pana una-alta, Cayenne se fabrica de ani buni iar Porsche, in loc sa dea faliment in 2 saptamani precum prevedeau niste pafaristi cazuti din copac, s-a transformat intr-un fel de tiparnita de bani...
Eu vorbesc de MIT de BRAND nu mit de model.
Ce legatura are un Porsche 911 cu un "amarat" de M5.
Care M5 este mit??, care M5 sta in pret. Care M sta in pret defapt in pret in afara de seriile limitate. Nici unul. M este un semi-mit, este un brand cu notorietate "M" si atat, dar la Porsche, ficare 911 din orice vreme este o valoare inca, istoria lor este strict legata de sport ca brand, la fel cum este si Ferrari.
Oare Fiat nu ar putea sa faca niste Alfa Romeo sau Lancia cu sigla Masserati sau Ferrari, crezi ca nu ar face bani, dar inca tin la Brand si la MIT???
Referitor la declaratia ta de BIZON:
"Cu asta au o problema doar cei care saliveaza dupa astfel de masini dar nu le vor avea in veci. Iar Porsche nu se va impiedica veci pururi de asemenea prejudecati demne de gara Obor."
Pe langa ca faptul ca am avut si M si Cayenne S (ultimul o dezamagire apropo de mit si brand), afirmatii de gen se fac de romani prosti, BIZONI care probabil chiar ei sufera de acest tip de complex.
SI salivez dupa un GT-R 35 si o sa-l am, si spre deosebire de tine, iti doresc si tie sa ai masina dupa care salivezi BIZON "BLOND".
Era mai simplu sa recunosti ca esti fanatic inrait anti-VAG/Porsche…Si mai cinstit. Nu mai era nevoie sa te ascunzi dupa degete in stilul asta infantil.
“Daca nu intelegi primul paragraf ti-l traduc.”
Daca puneai semnele de punctuatie cum trebuie, nu mai aveam nevoie de nici o traducere. Asta pe care ai facut-o tu acolo e proasta.
Ma asteptam sa nu stii sa scrii dar vad ca nu stii nici sa citesti…
”Eu vorbescde MIT de BRAND nu mit de model.”
A dracu` logica asta invatata pe protapul remorcii...
Ai atacat MITUL BRANDULUI PORSCHE prin faptul ca apar niste MODELE, zici tu nedemne de acest brand. Nu scrie acolo ca 911 Turbo va avea motor de 2000 cmc TFSI si va costa 19.999,99 Euro ci ca vor aparea niste modele, unele dintre ele nu tocmai exclusiviste. 911 Turbo va ramane aproape sigur la fel de exclusivist la fel cum M5 ramane la fel de performant si greu accesibil indiferent de ce alte segmente de piata va ataca BMW. Iar modelele “neexclusiviste” care vor fi lansate de Porsche vor fi cat se poate de exclusiviste in segmentele lor...
”Ce legatura are un Porsche 911 cu un "amarat" de M5.
Care M5 este mit??, care M5 sta in pret. Care M sta in pret defapt in pret in afara de seriile limitate. Nici unul. M este un semi-mit, este un brand cu notorietate "M" si atat, dar la Porsche, ficare 911 din orice vreme este o valoare inca, istoria lor este strict legata de sport ca brand, la fel cum este si Ferrari.”
Grea geografia asta...exemplul cu M5 a fost dat cu titlu de comparatie. In sensul ca M5 nu-si va altera probabil statutul daca BMW va incepe sa produca citadine si microcar-uri. Ceea ce a cam si facut daca tinem cont de Mini si Megacity.
“Oare Fiat nu ar putea sa faca niste Alfa Romeo sau Lancia cu sigla Masserati sau Ferrari, crezi ca nu ar face bani, dar inca tin la Brand si la MIT???”
Te-ai gandit mult pana sa spui gugumania asta sau ti-a venit asa, ca meteoritu`? Pe de-o parte, in ciuda sacrilegiilor si blasfemiilor infaptuite de-a lungul timpului, Porsche a prosperat din plin. Pe de alta parte, MITUL Ferarri a stat un pic mai mult la soare si “s-a alterat” deja, daca ar fi sa ma iau dupa logica asta a ta defectuoasa. Concret, este vorba de California. A fost un prim pas, destul de mic, ce-i drept, in directia “alienarii” acestei marci. Si eu cred ca vor mai fi si altii. N-au facut mai mult pana acum fiindca nu prea au avut cu ce. Grupul FIAT nu are portofoliul tehnologic al grupului VAG care permite multe nazdravanii...
”Referitor la declaratia ta de BIZON:
"Cu asta au o problema doar cei care saliveaza dupa astfel de masini dar nu le vor avea in veci. Iar Porsche nu se va impiedica veci pururi de asemenea prejudecati demne de gara Obor."”
Porsche face “greseala dupa greseala” si ce sa vezi?, ii merge excelent...A bagat tractiune integrala pe 911 si masina s-a vandut. A bagat SUV in gama si in loc sa dea faliment in 2 luni, a vandut de a rupt pamantul...A bagat Diesel, chibitarii au inceput sa-si verse matele pe la colturi, Porsche merge inainte...DUH
”Pe langa ca faptul ca am avut si M si Cayenne S (ultimul o dezamagire apropo de mit si brand)”
Dezamagirea fata de Cayenne S (din punctul de vedere al mitului si al brandului) se datoreaza simplului fapt ca esti, cum spuneai?, bizon…Sa-ti iei Cayenne, nici macar Turbo sau Turbo S si sa te astepti sa se comporte ca un 911 e dovada de superficialitate crasa. Comparatia corecta trebuia sa fie facuta cu alde Range Rover cu motorizare echivalenta…
“afirmatii de gen se fac de romani prosti, BIZONI care probabil chiar ei sufera de acest tip de complex.”
Te incadrezi perfect in acest tipar…
“SI salivez dupa un GT-R 35 si o sa-l am”
Nu-ti pica rau la lingurica sa salivezi dupa o masina facuta de un constructor fara imagine MITICA? Tu n-ai aflat ca Micra e facuta de Nissan? Nu te inneci cu ciosvarta de cremvurst la micul dejun cand te gandesti ca pe botul masinii tale (as if…) va aparea (yeah, right...) sigla unui constructor de citadine, printre altele? N-o sa te loveasca greata cand va opri langa tine un SUV de neam prost facut de Nissan care a fost salvat de la faliment de "superexclusivistul" constructor RENAULT ? O sa te dai cu fundul de pamant cum ai facut in cazul Porsche?
“si spre deosebire de tine, iti doresc si tie sa ai masina dupa care salivezi BIZON "BLOND".
Brunetule ingenuu, scrii de parca ai facut Facultatea de Litere si Span la Universitatea din Merii Petchii...
Nu merita sa comentezi nici macar CONTRADICTIA FLAGRANTA referitoare la mituri? Ti-am dat caz concret si explicatii garla. E normal ca Porsche sa-si "piarda farmecul" fiindca (va) face (si) masini ceva mai putin performante si mai exclusiviste dar ORICUM greu accesibile multor oameni iar Nissan sa faca masini performante "pline de farmec" chiar daca produce in acelasi timp si Micra de 10.000 Euro bucata?
Ma rog, stiu ca nu mai ai ce sa spui...Incearca macar un "MOARTE VOLKSWAGEN-ului" in loc...
1.Nu sunt fanatic deloc anit VAG, ba chiar sunt modele care-mi plac mult.
2.
Exista mit de brand si mit de model, exemplu:
Ferrari, Aston Martin, Bentley, Porsche (in trecut) - adicxa fiecare masina scoasa este placuta si intra intr-o oarecare masura in istorie.
Mit de model sunt: M, Fiat 500, VW Broasca, Honda NSX, Toyota Supra, Nissan GTR, Mini, etc.
Inainte cand spuneai Porsche nu conta modelul, toate erau fermecatoare, actual s-a terminat si in viitor ....
3. Cayenne S nu m-a dezamagit din cauza lipsei de putere (340 CP nu sunt chiar putini), a fost o ocazie f buna de achizitie si pe vremea aia nu exista TURBO S, m-a dezamagit din punct de vedere al fiabilitatii, niciodata bagat offroad, destul de menajat in rest si probleme ff multe, unele chiar stupide.
Am spus eu undeva ca-l compar cu 911, de unde concluziile astea retarde sa compari un suv cu un supersport?
4.Pai tocmai ca nu ai inteles nimic, nu am spus nicaieri ca vreau o masina sub un brand "mitic", imi iau pentru performante si intamplator Nissan GTR este in top 10 masini "mit".
Nu o sa ma apuce greata cand va opri langa mine un SUV de neam prost facut de Nissan care a fost salvat de la faliment de "superexclusivistul" constructor RENAULT, o sa ma apuce greata cand o sa opreasca langa mine orice masina codusa de vre-un bizon complexat.
Deocamdata in urma recesiunii nu-mi este deloc rusine sa conduc un Civic EG4, o Impreza din '94 sau o Kia. Pe mine nu ma intereseaza masina pt. statut sau imagine, ma intereseaza strict pt placerea mea de a conduce masina respectiva sau pt. utilitatea ei.
Dar tare sunt curios ce conduci tu si ce muzica asculti.
Poate nu intelegi ca imaginea superba Porsche, indiferent de vechime, deja se voaleaza. Ce brand o sa mai fie Porsche cand o sa apara un Tiguan, Golf, EOS etc cu un alt ambalaj si cu sigla Porsche si mult mai scump. 911 o sa ramana 911 dar din brand mitic o sa ramana model mitic si ala voalat.
Nu, nu, iti prinzi urechile in propriile aberatii...
1. Daca nu esti fanatic anti VAG, atunci nu le critica gratuit si aiurea-n tramvai...
2. Din punctul meu de vedere, mitul de brand si mitul de model impart foarte multe principii si elemente. Sau mai bine zis, se contopesc. Un brand devine mitic prin modelele pe care le produce asa cum politia (exemplu la intamplare) este corupta prin oamenii care fac parte din aceasta institutie dar nu inseamna ca toti politistii sunt corupti.
Si asta fiindca mituri de brand nu prea mai exista daca ar fi sa tinem cont de urmatoarele lucruri:
- multe dintre ele (branduri/mituri) au disparut pur si simplu sau au suferit transformari dureroase (in “logica” mitului de brand)...gandeste-te la cateva marci britanice.
- aproape orice brand a avut “gherle”, mai multe sau mai putine, mai mici sau mai mari; acum vreo 20 de ani, Porsche a pus pe 944 un motor 4 in linie cu o singura axa cu came si fara turbo...Tot Porsche era aproape falimentar acum vreo 15 ani...Asta apropo de ce brand mitic a fost Porsche in intreaga lui existenta pana in ziua de azi.
- noile reglementari condamna practic brandurile si modelele mitice deopotriva. Ca sa respecte cerintele referitoare la CO2 (soon in cinemas across Europe) si nu numai, toti constructorii mitici vor introduce modele care le vor “manji” imaginea exclusivista iar modelele consacrate sunt intr-un real pericol (Merc si BMW se vor limita in viitorul foarte apropiat la V8; V10 si V12 vor deveni istorie). Honda, de exemplu, a luat-o pe aratura de-a curmezisul cu hibridele. Face pana si sportivele hibride si-i mai si critica din rarunchi pe cei care inca mai fac masini sportive in adevaratul sens al cuvantului...
3. Tu ai zis ca Porsche Cayenne S te-a dezamagit « apropo de mit si brand «…N-ai pomenit absolut nimic de fiabilitate. Iar fiabilitatea nu e neaparat o caracteristica a miturilor...Pe de-o parte Porsche a fost #1 in topurile fiabilitatii ani de-a randul si, pe de alta parte, Ferarri (care e BRAND mitic si producator de modele mitice pe banda rulanta) e faimos pentru fiabilitatea slaba care culmineaza cu o “predispozitie la autoaprindere”...
Prin urmare, daca n-ai specificat clar, eu am tras concluzia logica...
4. Daca nu ai nici o problema cu acest lucru, lasa-l pe Porsche sa-si faca treaba. Pana una alta, Porsche s-a descurcat al naibii de bine sa faca bici din rahat si multe dintre deciziile considerate catastrofale de expertii in tehnogia productiei de ciorapi s-au dovedit a fi nu doar castigatoare ci si foarte inspirate...
Masini am condus si conduc destule. De avut, am una singura. Cred ca stii deja ce masina am dar daca te framanta curiozitatea atat de tare, mai spun o data: am o Skoda Octavia 2 2.0 TDI. Sper din tot sufletul sa nu mai aud si de la tine etichete din astea de ghertoi lobotomizat gen ”manelist/tigan/cocalar/agricultor/taranoi/tractorist/TeDeI-st/plugar/samd”. Motivele pentru care mi-am luat masina asta sunt cat se poate de practice si rezonabile.
Nu vad ce relevanta are muzica pe care o ascult. Iti spun doar ca nu ascult manele sau muzica de acest gen (arabeasca, indiana, etc.)
Incearca sa intelegi ca lumea in care traim se va schimba radical in viitorul foarte apropiat. Eu cred ca Porsche va ramane un brand mitic chiar daca vor aparea tot felul de aratari din astea de care spui tu (Tiguan, Eos).
Definitia brandului mitic va suferi insa mici ajustari. Chiar daca Porsche va folosi o platforma de Golf, ceea ce va iesi din asta va fi cu mult diferit de un banal Golf. Iar viitorul Golf “made by Porsche” ar putea face posibila existenta lui 911 Turbo asa cum probabil Micra si Almera fac posibila existenta unui GT-R.
1.Chiar nu sunt fanatic anti VAG, au o politica foarte tare chiar daca nu este atat de corecta, in fond asta este lupta, ce-mi pare rau este ca aveau destui bani sa mentina Porsche un mit si sa nu devina un VAG comercial. Mi se pare ca sunt niste afaceristi prea avari, fara scrupule.
2.944 a fost cum a fost, 924 a fost rusinos.
3.Referitor la Honda si Ferrari cam ai dreptate cu aceeasi parere de rau.
4.Foarte ok masina ai, nu am reprosuri.
o zi buna!
Din pacate, asta e politica de succes. Sentimentele si traditia n-au ce sa caute in industria asta. Reuseste cine se adapteaza primul la piata si la realitati...Nu supravietuieste cel care face masini bune ci cel care face masini care se vand. Uite ce se intampla cu Loganul in Germania...
Am mai zis-o de atatea ori. Volkswagen (tot grupul) aplica o reteta destul de simpla: "Same shit, different package". Norocul lor este ca rahatul pe care-l vand este bun. Nu e cel mai bun, dar nici rau nu este...
Avaritia si lipsa de scrupule sunt niste trasaturi comune. Daca o sa te uiti cu atentie, o sa le vezi si la japonezi. Pentru ca legea care se aplica aici este "mananca sau vei fi mancat". Cel mai bun exemplu e ceea ce s-a intamplat cu VW si Porsche. Porsche a ajuns aproape de faliment incercand sa inghita VW si s-a trezit inghitit de VW...Soarta...