Mai devreme în această toamnă, Porsche a anunțat că își va revizui planurile sale de electrificare ca urmare a cererii în scădere pentru mașinile electrice. Planul inițial era acela ca mașinile electrice să reprezinte 80% din vânzările mărcii la nivel mondial până în 2030. Odată cu schimbarea de strategie, au apărut informații că Porsche ia în calcul să adapteze viitoare modele electrice pentru a fi compatibile și cu motoare termice.
În al treilea trimestru din acest an, de exemplu, vânzările lui Porsche Taycan, primul model electric de serie al mărcii, au scăzut cu 50% la nivel global. Pentru ca Porsche să-și micșoreze pierderile, dar și pentru a-și păstra clientela existentă, marca de la Zuffenhausen va investi mai mult în dezvoltarea unor viitoare motoare termice noi.
Această abordare este susținută de către Lutz Meschke, directorul financiar Porsche. El spune că motoarele termice ale modelelor Cayenne și Panamera vor fi actualizate, iar același oficial mai precizează că Porsche într-adevăr se gândește ca viitoarele modele gândite inițial pentru a fi electrice să primească și versiuni cu motorizări pe benzină.
„În prezent, ne gândim la posibilitatea de a avea mașini gândite inițial pentru a fi electrice să aibă motoare hibride sau termice”, a declarat Lutz Meschke. „Ne aflăm în mijlocul luării unor decizii conceptuale. Ce este clar este că vom păstra motorul termic pentru mai mult timp”, a mai adăugat directorul financiar Porsche.
Oficialul mărcii germane nu a precizat exact care vor fi modelele electrice oferite și cu motorizări termice. Unul dintre modelele care ar putea primi o gamă variată de motorizări electrice și termice ar putea fi viitorul SUV cu 3 rânduri de scaune al mărcii, cunoscut sub numele de cod K1. Acest model ar urma să fie lansat până la finalul deceniului actual.
via Motor1
Încă visezi ca ICE mai are viitor? Are, dar or termen scurt. A, de acord, moare mai lent decât am crezut.
Știrile cu Lotus și Mercedes mi-au scăpat dar bine ca ai fost tu pe fază.
În cazul Porsche motorul electric este moartea pasiunii plus că au “îndesat” ecrane peste tot, fapt care transformă un Porsche într-un kitch. Nici instrumentarul de bord nu este potrivit ca și digital, chiar din contră.
Că Matei “cel nou” simte ca trebuie să justifice/schimbe nuanțele este o confirmare (tristă cred eu) în plus a distanței lui de realitate. Din punctul lui de vedere între teoria care lui îi place și la care se poate alinia și ce pot alții nu există nimic. Dacă eu pot și alții pot… casa, panouri solare, zbor cu avionul, mașini închiriate… totul este “normal”.
Pentru el și restul focilor, oamenii (majoritatea își iau masini utilizate, pentru ca o masina sa vinde o data ca și nouă și de 2 ori ca veche) iau 2nd hand (neapărat diesel) pentru că țin banii la șosetă… asta este unii “este” nesimțiți.
Infrastructura creste cu ochii. Poate nu în peșteră la tine, unde nu bate vântul noaptea. Ne apropiem de 1 million de încărcătoare publice în Europa.
Bateriile... Am ajuns la 700km autonomie, mai mult decât are nevoie 99% din șoferi.
Mai schimba placa asta obosita.
Restul textului e din categoria "Ce prostii îi mai trec prin cap lui Dutz". Când te balonezi la cap vii pe aici sa te depresuruzezi.
Cea mai ieftina masina cu peste 500km autonomie e M3 LR si costa 45k eur, deci nu chiar un chilipir. Daca vrei autonomie peste 600 km sari de 75k eur. Daca vrei sa te apropii cat mai mult de 700 km tre sa marci 110k eur. Noroc ca mai ai un program Rabla si-ti mai scade povara cu 5k coco.
Deci nu mai priza cicluri.
Vis-a-vis de incarcare, peste tot prin Europa, incarcarea rapida costa ca porcu si ajungi lejer sa depasesti costul de rulare cu ICE.
Cine n-are acces la incarcare la tarif casnic si e sanatos la cap, n-are rost sa se incurce cu o electrica iar asta se vede in vanzari.
Tesla Model 3 2024, Long Range, e 45000 in Romania și are 700km autonomie. 45000 e muuuult sub 110000.
Varianta cu 500km autonomie e 40000.
Exagerarea/minciuna ta e cu atât mai stupida cu cât mașini similare ICE sunt chiar mai scumpe. VW Arteon pornește de la 45000, motorizare și echipare de baza, fără opționale. Nu-mi place Tesla dar îți garantez ca e mai bine echipata, la același preț.
Încărcarea la încărcătoare rapide, pe autostrăzi, e scumpa, într-adevăr, dar și aici exagerezi/minți. Nu ajungi la costuri mai mari decât ICE decât dacă încerci numai acolo, dar cine face asta??
Asta sunt pentru top-up sau cazuri ultra-speciale. Dacă nu ai posibilitatea sa încarci acasă, încarci la un încărcător normal din apropierea casei, care sunt mult mai ieftine decât cele de pe autostrada. Și e normal sa faci asta pentru ca nu stau sa aștepți, iti vezi de treburi în timp ce se încarcă. Sau dormi.
La cele rapide faci un top-up. Sa zicem ca ai 500km autonomie reala, în loc de 700. Dacă ai un drum mai lung, te oprești 15 minute și pui încă 200km. Drumuri mai lungi de 700km sunt o excepție pentru 99.9% din șoferi. Nu are rost sa vorbim de asa ceva.
Am electrică de câțiva ani, cu autonomie mai mica de 500km, și nu am încărcat niciodată complet la un charger rapid. Pentru ca nu am nevoie. Da, sunt cazuri în care trebuie sa încarc la un charger rapid, dar ma opresc 15 min, o jumătate de oră, și pun cat am nevoie sa ajung acasă. Uneori mai mult dar doar pentru ca nu opresc încărcarea la timp, prin telefon, în timp ce beau o cafea sau mânanc ceva.
Alta minciuna e sa compari cu prețul carburantului la benzinării normale dar pe autostrăzi și asta e mai scump. Se cheamă preț de conveniență.
Ultima minciuna e cu vânzările. Cresc peste tot, cu excepția Germaniei. Da, știu, dumnezeii automobilului la care va închinați.
zi de zi aceeasi discutie.
Iar minciună este că ”vânzările [...] cresc peste tot, cu excepția Germaniei.”
Vânzări electrice octombrie 2024 față de 2023: Franța -18%, Italia -12,8%, Elveția -20%, Suedia -6,7%.
Vreo lună proastă? Păi să vedem pe tot anul, mincinosule:
Europa -1,7% (din care Germania -26,6%, Suedia -17,7%, Irlanda -25,4%).
Cum spune cineva ceva de bun simț care nu elogiază electroacele, hop și trollul să pretindă că n-ai nevoie de stații rapide. Dacă toată ziua tragi de colete în jurul orașului n-ai nevoie probabil...
https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-1-1-in-october-2024-year-to-date-battery-electric-sales-4-9/
Cât despre Tesla și Arteon/308... E prea penibil. Noapte buna.
Da un citat din foiletonul pe care l-a scris din care reiese ca nu ai nevoie de stații rapide.
https://ev-database.org/#sort:path~type~order=.pricesort~number~asc|rs-price:prev~next=10000~100000|rs-range:prev~next=500~1000|rs-fastcharge:prev~next=0~1500|rs-acceleration:prev~next=2~23|rs-topspeed:prev~next=110~350|rs-battery:prev~next=10~200|rs-towweight:prev~next=0~2500|rs-eff:prev~next=100~300|rs-safety:prev~next=-1~5|paging:currentPage=0|paging:number=10
Daca nu merge link-ul, in pagina principala filtreaza dupa range. la minim 500 range cel mai ieftin e ce am zis eu mai sus M3 LR. Daca selectezi range minim 700 km, nu este nici un rezultat.
https://www.tesla.com/ro_RO/model3/design
Asta e prețul curent. Poți sa comenzi direct. Ev-database probabil nu e actualizat. Dar poate de acolo cumperi tu...
Nu mai știți ce kkt sa mâncați...