Intrate în viața noastră de curând, mașinile electrice încearcă să câștige reputație. Fie prin fiabilitate, prin autonomie sau prin recorduri neobișnuite.
Porsche a convins deja cu performanțele sale, așa că nu rămânea decât să stabilească un nou record. De data aceasta vorbim despre electrica ce a ajuns la cea mai mare altitudine. Mai exact, un Porsche Taycan Cross Turismo va intra în Cartea Recordurilor drept mașina electrică ce a fost capabilă să circule la o altitudine de 5355 de metri. Totul s-a întâmplat undeva în Tibet.
Bineînțeles, fiind vorba despre o mașină electrică nu au existat aceleași provocări pe care le întâmpină o mașină pe combustie. Rarefierea aerului nu afectează performanțele motorului electric. Tocmai de aceea, Porsche a gândit o provocare mai amplă.
Exemplarul Porsche Taycan Cross Turismo a plecat de pe fundul unui lac secat, denumit Ayding. Acolo, altitudinea era de 218 metri sub nivelul mării. Așa se face că exemplarul electric a parcurs în 10 zile o distanță impresionantă, traversând peisaje celebre, drumuri asfaltate, dar și zone complet izolate.
Fiind vorba despre o mașină electrică, a fost nevoie de un ajutor.
Un camion de alimentare a însoțit mașina pe o porțiune de drum de 760 de kilometri, unde nu exista nimic.Mai mult, sistemul de recuperare a ajutat mașina la coborârea de pe munte. În timp ce a coborât vreo 4000 de metri, de la altitudinea record, Porsche Taycan Cross Turismo a reușit să recupereze 275 kW.
Tesla Roadster a lui EM a ajuns cel mai sus. E atat de sus incat a iesit din atmosfera pamantului.
Oricum este un feat irellevant caci pt electrice altitudinea nu reprezinta nimic.
Asa ca daca tot vorbim de altitudinea cea mai mare, macar stuntul lui EM cu a lui Tesla Roadster in spatiu este mult superior decat incercarea VAG
Dacă te uiți bine sunt chiar două camioane! Desigur, doar pentru a alimenta un generator electric era nevoie de 40 de tone de combustibil. Te-ai gândit mult până ai scos prostia asta?
PS cu sau fără bare mare diferență nu-i… viteze relativ reduse.