Porsche SE, principalul acționar Volkswagen, se așteaptă la pierderi de 20 de miliarde de euro

de Silvian Irimia
Luni, 10.03.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche Automobil Holding SE este cel mai mare acționar din cadrul Grupului Volkswagen. Compania se așteaptă la pierderi de 20 de miliarde de euro pentru anul fiscal 2024.

Porsche SE, acționarul majoritar al Volkswagen, a anunțat o pierdere anticipată după impozitare de aproximativ 20 de miliarde de euro pentru anul 2024. Această proiecție se bazează pe amortizările legate de investiția sa în Volkswagen, făcute publice pentru prima dată în decembrie.

Aceste amortizări reflectă direct scăderi semnificative ale valorii de piață atât pentru Volkswagen, cât și pentru Porsche AG. În prezent, Porsche SE deține o cotă de 31.9% în Volkswagen și 12.5% în Porsche AG.

Previziunile financiare pentru Porsche SE erau anterior incerte din cauza provocărilor întâmpinate de Volkswagen, care au inclus dispute cu sindicatele privind închiderea fabricilor și salariile.

Aceste probleme au avut un impact substanțial asupra planificării anuale a Volkswagen și au determinat retragerea prognozei de profit din partea Porsche SE la acel moment.

Porsche SE urmează să publice rezultatele sale financiare anuale complete pe 26 martie. Amortizările aferente participațiilor sale în Volkswagen și Porsche AG au fost calculate la 19.9 miliarde de euro și, respectiv, 3.4 miliarde de euro.

Compania a oferit, de asemenea, o actualizare a situației sale financiare, prognozând o datorie netă de 5.2 miliarde de euro până la sfârșitul anului 2024.

via Automotive News Europe

Comentarii (7)

  • Elektrikkk
    Decât diesel gate și pierderi de 20 miliarde euro, nu mai bine investeau în reţele de încărcare??

    Şi nu numai în America şi Europa dar şi China, Indonesia, Brazilia,..

    Pentru că nimic nu vine fără investiţii. Viitorul se pregăteşte, nu îl primeşti dea gata.
    2 5
  • Dle electrocutat, matale “vorbești” cu un producător auto și “îi ceri” să investească sau să dezvolte infrastructura de încărcare din nu știu care țări? Tu (poporul) și Georgescu ar trebui să faceți asta nu un producător auto. Te-ai cristalizat și tu în inteligență și țac pac, ce cugetare din străfundul istorie dacice, să facă dle. VW prize și ștechere, să întindă cabluri, să facă centrale nucleare… nu-i așa că-i floare la ureche?
    Dă-le un e-mail ;)
    3 2
  • Desi ai dreptate, e ca si cum un producator auto si-ar fi facut in trecut propriile statii de carburant, sau chiar rafinarii. Doar ca, privind pe cealalta parte, tesla si-a facut o retea destul de vasta de statii, deci vremurile nu mai sunt cum au fost... Daca mai pui la socoteala si ca Porsche investeste masiv in studii pentru obtinerea carburantilor sintetici net zero, o sa vezi ce mult s-au schimbat vremurile. Nu mai e nimic simplu...
    2 1
  • Elektrikkk
    Lăsând la o parte Elon Musk azi, în politică, dar.....

    Plăcerea celor de la Tesla care se uită cum toţi alţii : Ford, VW, GM, Audi, BMW încarcă la staţiile super charge roşii frumoase şi foarte rapide Tesla pe care scrie frumos Tesla.

    O aroganţă aşa, cum un producător care avea 10% sin capitalizarea dinozaurilor, deci fără profit şi cu împrumuturi a putut face nu una ci 3 reţele de încărcare continentale
    SUA - Canada - Mexic (nord)
    China
    Europa (mai mult vest)

    OARE NU E CLAR ???
    1 5
  • Elektrikkk
    Dacă nu te-ai prins singur, îţi spun clar, te-am prins spunând o mare minciună cu elefantul în cameră: supercharge network Tesla.
    1 4
  • De acord ca situația este complexă și trebuie să ne obișnuim cu mai multe soluții, dar exemplele tale cred sunt din păcate excepții, acolo unde s-a reușit cu adevărat este unde omul își poate încărca mașina la domiciliu peste noapte indiferent că vorbim de casă sau apartament. La acest gen de rețele mă refeream… cele publice nu cred că pot susține o implementare a BEV-urilor, aceste stații sunt și vor fi folosite în situații excepționale. Similar și pentru carburanți sintetici, da, face un producător auto cercetare-dezvoltare, dar nu o să facă agricultură, prelucrare, transport, depozitare etc… sau cel puțin așa văd eu situația.
    0 0
  • La cat curent furi, nu ai prins nimic… citește la ce m-am referit și lasă vraja. Câți la suta de posesorii de electrice nu au încărcător “acasă”? Câți la suta din șoferi au unde să-și instaleze un încărcător la locul de parcare? Posibil ca 50% din șoferi să nu aibă nici măcar un loc de parcare “proprietate privată”… dar recunosc am dat-o așa la plesneală. Prin Mexic am treabă frecvent, ferească sfinți și arhangheli să ai de făcut sute de km cu o electrică. Poate tu nu ai înțeles, nu am nici o problemă cu deținerea unei electrice și cel mai probabil în următorii 5 ani o să am așa ceva, dar doar ca și a 2-a mașină pentru utilizarea strict în oraș, adică maxim o mașină de segment B.
    Nu în uimim rând am așa o presimțire că vandalizarea acestor stații este o problemă tot mai mare din păcate. Nu m-aș mira să văd ca vor apărea cabluri cu care să te conectezi la stație în dotarea mașini, iar stația să aibă doar priză. Este de nedorit, dar nu imposibil.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru