Porsche se pregateste sa inghita VW
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Din seria „pestele mic inghite pestele mare”, Porsche detinatorul pachetului de actiuni cel mai numeros la VW (30%) se pregateste sa preia grupul VW .
Wendelin Wiedeking, CEO-ul Porsche, a declarat: "Cred ca UE va suspenda legea VW, si daca o vor face va fi un lucru corect. Noi avem deja multe optiuni de preluare a unui pachet de actiuni pentru a ajunge la 51%. Si o vom face! Suntem pregatiti deja".
Porsche si-a marit participatia in cadrul grupului VW la peste 30% din pachetul de actiuni, lucru care a generat implicatia legislatiei germane. Germania are o lege speciala pentru primul grup auto european. Denumita „legea VW”, aceasta prevede ca orice entitate este limitata la maxim 20% putere de vot in cadrul grupului. De asemenea, legea prevede ca daca un actionar isi mareste participatia peste 30% este obligat sa faca o oferta de preluare integrala.
Porsche si-a marit in acest an participatia in cadrul grupului VW la peste 30%, fapt pentru care a fost obligata sa inainteze o oferta de preluare integrala.
Producatorul german a facut acest lucru, de forma, deoarece valoarea ofertei sala era mult sub nivelul pretului actiunilor. Mai trebuie adaugat ca Landul Saxonia, al doilea actionar in cadrul grupului VW, nu este dispus sa-si vanda participatia. In aceste conditii,conform legii germane in vigoare, daca Porsche ajunge la 51% din actiuni, tot nu ar putea controla grupul VW. In toata aceasta poveste a intervenit Uniunea Europeana, care a considerat ca legea VW este una prohibitiva si cazul a fost inaintat Curtii Europene de Justitie.In data de 23 octombrie, forul european isi va da verdictul asupra caracterului legii VW, cel mai probabil urmand sa o suspende, lucru care ar da mana libera boss-ului Porsche, Wendelin Wiedeking, sa mareasca participatia pana la 51% din actiuni, lucuru care i-ar oferi control absolut asupra grupului VW.
Grupul auto german cuprinde marcile VW, Audi, Skoda, Seat, Lamborghini, Bentley si Bugatti.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Rolls-Royce sărbătorește centenarul liniei de modele Phantom. Numele Phantom reprezintă cea mai veche denumire încă utilizată, deși nu a fost folosit constant de-a lungul anilor. (14.01)
-
Volkswagen Arteon a fost retras definitiv din gamă după o producție care a durat 8 ani. Varianta Shooting Brake tocmai a fost scoasă din producție, la 2 ani după retragerea variantei Sedan. (10.01)
-
Momentan, producătorul american mai are doar un model în gamă. Totuși, aceștia vor să lanseze cât de curând două modele noi, bazate pe conceptul prezentat, Halcyon. (10.01)
- Prețuri Dacia Bigster în România: start de la 23.000 de euro
- Noua Tesla Model Y facelift: design mai ascuțit și autonomie mărită
- Noul BYD Atto 2, un crossover electric din China: va fi produs în Ungaria
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda 6e. 5 lucruri esențiale + VIDEO
- Noua Dacia Duster va primi tracțiune integrală cu punte spate electrificată
Libertatea cuvantului e sfanta.
Porsche risca sa se cam inece cu problemele grupului VW care pierde miliarde oficial si poate dublu neoficial fiind o firma de stat.
Porsche chiar si cu sprijinul unor banci puternice nu poate continua sa vanda masini la cost sau sub cost.
Numai in SUA au pierdut $2,5miliarde anual si in China peste un miliard.
Ce banca privata isi permite asta?
Cat timp sunt de stat merge ca se iau bani de la populatie si nu zice nimeni mai nimica dar altfel .....
Este absurd sa vinzi o masina cu de 4 ori mai putin decat costul de fabricatie.