O cercetare Bloomberg a scos la iveală cele mai profitabile automobile din industria auto, cu Porsche 911 în vârful ierarhiei.
Noua generație 911 a contribuit cu 30% la veniturile producătorului din Stuttgart, de la momentul lansării sale, deși a reprezentat doar 11% din vânzările totale, conform datelor disponibile.
Astfel, 911 depășește modele precum Ferrari F8 Tributo (17% din venituri), BMW X5 sau Mercedes-Benz GLE, ambele cu o contribuție de 16% la veniturile companiilor de care aparțin.
Cu un volum de 38.750 de exemplare vândute, 911 a adus 2.2 miliarde de euro în conturile Porsche, conform Bloomberg.
Via Automotive News
Nu e cazul pentru alte marci cu pretentii de sportivitate si fiabilitate scazuta sau fiabile si cu performante mediocre.
Alta categorie: Boxter -> 718 Cayman ->
https://www.automarket.ro/stiri/urmatorul-porsche-electric-ar-putea-fi-succesorul-lui-718-cayman-vom-lua-93413.html
Ce te face sa crezi ca 911 nu va avea un succesor fully electric intr-o zi?
Motoarele si bateriile electrice vor nivela foarte mult concurenta stabilita de decenii in lumea auto. Cine nu intra la timp in hora, s-ar putea sa piarda irecuperabil. Iar nemtii abia acum incep sa se trezeasca la realitate.
Pe de alta parte, pierderea motorului cu ardere interna poate fi o mare lovitura pentru firmele care au excelat in asa ceva. Dar ... inca nu stim care vor fi criteriile de success in lumea de maine a masinilor. Electrice sau ce-or mai fi. Producatorii pot crea niste tendinte, dar pana la urma publicul este cel care le valideaza, le modifica sau le anuleaza.
Lăsând la o parte clima, noxe, etc 911 este o bijuterie.
Acum am un top de maşini, dar care trebuie să îl schimb pentru că
- regina Mercedes a făcut EQC electric - un model superb şi ecologic (oricum Mercedes modelele scumpe S, V, C... au fost mereu superbe)
- regele Porsche au făcut Taycan electricul - superbă
Tare aş vrea să văd un 911 pur electric!
Oricum maşinile de lux sunt de fâțâială, de laudă, distracţie, show nu e că trebuie să faci mai mult de 200-400km că nu e şofer de TIR.
Proprietarul sigur are şi o casă mare, luxoasă şi sigur dacă nu are poate să îşi tragă imediat trifazat dacă nu are trifazat şi punct de încărcare este foarte ieftin (în comparaţie cu maşina, casa).
şi versiunea electrică se pretează perfect ca o mănușă !!
De aceea nu ma tem de nivelarea competiei sau de Tesla. Tesla vinde pentru e smechereala. E cool sa o arzi eco, mai ales daca mai ai si bani sa dai 100k pe una.
Vulpea ajunge fara probleme la struguri, aceasta zicala este falsa.
Nu o poți conduce mai sportiv decât un Subaru sau vreo altă mașină sport mult mai ieftină. Această mașină este cumpărată doar pe motive de imagine la fel ca BMW.
Toți cei care leșinați de admirație când vedeți un Porsche aveți mentalitate de maneliști.
Pai ca sa faci un boxter ca la carte si sa nu-ti plesneasca dupa 50.000 km trebuie sa stii meserie la sange si sa fii artist cand il produci. Au mai incercat si altii de-a lungul timpului si au dat cu mucii in fasole rau de tot.
Da, sunt foarte multe aspecte care conteaza la o masina si Porsche exceleaza in toate. Dar motorul e extrem de important pentru performante. Oricum, se pare ca si pe electric, stiu foarte bine ce fac. Probabil au SOW foarte clare si trebuie doar sa bifeze toate casutele corespunzatoare. Atata doar ca de data asta e un motor electric si nu unul cu ardere interna.
În primul rând fiindcă tema atacată e a PROFITURILOR și nu a veniturilor.
Chiar și de la sursă nu-i totuși prea ușoară cântărirea datelor, fiindcă analiștii Bloomberg (aceiași care au decretat că Suzuki ar fi cel mai profitabil producător auto planetar) utilizează acum alte criterii de evaluare și/sau comparație între procente de producție/profit, care complică lucrurile.
Pe f. scurt, critica lor dură vs. marjele ...nesimțite de profit (50% la Ferrari pt F8, dar nici Porsche nu stă mult mai prost cu 911) pare foarte *necapitalistă* -- dacă o făceam eu aș fi încasat 1001 șuturi virtuale, tip *Mă privește ce fac cu banii mei*, *Nu-ți bagă nimeni mâna-n buzunar* etc.
Nemții au totuși o vorbă: *Orice biznis cu peste 15-20% profit e de fapt o hoție bine mascată*.
...Și să câștigi net +60.000 € la fiecare 911 vândut înseamnă, din câte știu eu (adică preț mediu vînzare de cca. 180K € per fiecare 911 și nicidecum *doar* 100K €) ...mult mai mult de 33% profit, fiindcă TVA-ul (sau diverse sales-tax-es americane) nu intră-n socoteală.
Partea de *filosofeală etică* (sîntem sau nu furați?* :-) -- nu eu sau tu, ci porschemano-ferrariștii, clar)-- mai târziu totuși, că-s în crize temporale acum.
*Porsche nu doar vă fură, ci se și laudă cu asta* :-)... dar treaba-i ceva mai nuanțată.
Fiindcă doar în condițiile concurenței (capitaliste, evident) puteau exista Porsche sau Ferrari -- și-i perfect că iegzistă.
OK, nu doar calitatea primează totuși (Ferrari nu excelează-n fiabilitate), ci un complex de factori... hipnotici cumva. :-P (nu degeaba-n revistele auto segmentul cu mașini inaccesibile majorității e botezat *secțiunea fascinație*.)
Concluzia (iarăși simplistă) ar fi: *Nu-i prost cine cere -- Porsche --, ci doar cine dă cât se cere.*
Io zic că totuși sistemu-i de vină -- mai exact, legislația PREA pro-profit încropită, evident, pentru ei înșiși de gașca profitorilor .
Și asta merită însă o cărcoteală mai lungă.
Lucrăm cu un furnizor pentru industria auto (OEM mare, german, nu zic numele), care are diferite proiecte pentru diferiți producători auto (germani, francezi etc. iarăși nu zic numele).
OEM-ul ăsta proiectează și fabrică piese. La o anumită etapă din procesul de producție noi livrăm un material (fabricație germană, bineînțeles :) ).
Toate merg ok, OEM-ul fabrică piesele în număr mare (sute de mii pe an).
În etapa de care zic eu, din considrente fizice, pot să apară neconformități în anumite limite de toleranță, care se repară totuși printr-un rework. Bineînțeles că nimănui nu-i convine să aibă probleme, pentru că o piesă refăcută costă mai mult, de un rebut nu mai vorbesc.
În fine, una peste alta la câteva sute de mii de piese, câteva rework-uri nu se simt în costuri (dar asta pentru muritori).
Până la un punct, când pe linie apare un proiect Porsche. Piese? Câteva mii pe an.
Specificații? Draconice. Piesele trebuie să fie perfecte, de parcă le-ar fi făcut un înger din cer. Rework? Nein. Pentru ei o piesă reworked este un rebut.
În fine începe agitația, furnizorul cheamă supplier-ul la audit (adică pe noi și firma din Germania), mare tevatură.
Vorbim cu supplier-ul vedeți că OEM-ul cere specific un inginer de la voi pentru audit. Câte piese fac pe an? Câteva mii. Fuck off! Nu merită nici curentul de la laptop ca să scriu un e-mail.
Stați așa băi, că end useru' e de'al vostru, arian, și deja proiectul are un nume neoficial "prestige project" și trebuie să-l ajutați pe OEM, tot arian de'al vostru, să ia proiectul!
Și am rostit cuvântul magic: Porsche. S-au îmbarcat imediat pe avion și-au pus costumul bun (băi frate când te duci la BASF sau la Porsche, te duci la costum că toți sunt Herr Doktor acolo- așa mi-a zis inginerul).
La audit se comportau toți de parcă venise Papa.
Degeaba le-a zis inginerul, "dom'le ăsta e procesul, se întâmplă lucruri fizico-chimice, nu e ca la manufacturare la microni" și că rework-ul nu dăunează absolut deloc, piesele lucrate astfel fiind utilizate și de arieni (din aceași famiglie) și de broscari și de scandinavi(mâncători de orez) și de mâncătorii de câini.
Nein. În final ce trebuie rework este considerat rebut, deci piesa (aproape în stadiul final) se aruncă. Adică o producție tip binning (ca la procesoare, numai că ce nu merge cu OC la max, nu se mai rebrănduiește la specificații mai reduse, procesorul se aruncă pur și simplu !!)
A înghițit OEM-ul în sec și a fost de acord să facă "prestige project", la prețul impus de Porsche pe piesă, adică un proiect din care nu câștigă mai nimic din cauza costurilor, că e de portofoliu. Să zică săru' mâna că este furnizor pentru Porsche... (și na, arian la arian nu-ș scoate ochii).
Știți filmul The Million Pound Note cu Gregory Peck?
Uite așa face și Porsche profit. Se îmbracă frumos, de calitate și stă călare pe numele lui.
@ignis, am mai auzit si de BMW ca veneau cu niste pretentii stratosferice. Porsche cel putin are sigur o calitate exemplara a masinilor. Nu sunt perfecte, dar foarte apropate. De BMW nu stiu mare lucru, deci ma abtin sa comentez.
Ce-ti mai place sa fii gica contra si sa te prefaci ca nu intelegi.
Eu iti spun ca (ok, dupa parerea mea, dar cred ca o putem acoperi cu date daca ne chinuim) in afara de zgomot, daca pui un motor electric pe 911, nu o sa simti diferenta.
Va merge tot ca un 911, ca un ceas elvetian. Pentru ca asta fac astia: instrumente de precizie. Si aici motorul e doar o mica parte din ecuatie.
@Kotegaeshi - traim o epoca in care toti se exprima cum le vine la gura si abia apoi, daca avem noroc, mai si gandesc. Este posibil sa fiu de cacat, i give you this, dar argumente ai? Poti enunta ceva legat concret de text?
Nu stiu cum vad altii dar eu zic ca e de bine. Au niste standarde voit absurde.
1. nu risca nimic. Rework poate inseamna micro fisuri, microdeformari;treaba lor - nu vor si gata.
2. aceasta atitudine le aduce faima si intareste ideea ca ei nu se joaca cu calitate.
Iar asta conteaza, pentru ca prin anii 70-80 Porsche devenise o gluma proasta. Era masina traficantilor, a artistilor neintelesi, a tuturo oamenilor cu reputatii mai putin onorabile. Au muncit mult sa se puna pe picioare.
Si pana la urma, daca tu ai avea saci de bani, si nu ai fi un sfant, nu te-ai etala? Evident ca iti pun astia adaos mare. Dar cui ii pasa? Ideea e ca ai avut bani sa faci aroganta asta. Si in plus ai mai cumparat si un produs de calitate.