Lista de producători auto care participă în Campionatul Mondial de Anduranță (World Endurance Championship sau, prescurtat, WEC) a sărăcit în acest sezon, după ce Audi a decis să se retragă și să se concentreze pe alte zone ale motorsportului, cum este competiția electrică Formula E. Cu Porsche și Toyota rămase în luptă directă în calendarul de 9 curse ale sezonului (opt curse de 6 ore plus Le Mans 24h), cei doi constructori susțin că retragerea rivalilor germani este un eveniment nefericit, dar că există discuții legate de apariția unui alt constructor major în calendar începând cu sezonul 2018.
"Faptul că Audi s-a retras din Campionatul Mondial de Anduranță nu schimbă cu nimic datele problemei pentru noi. Trebuie să muncim la fel de mult pentru a dezvolta mașina, pentru a ne asigura că e eficientă și fiabilă și pentru a ne bate adversarii de la Toyota. Deci, în ceea ce privește treaba pe care o avem de făcut, nu se schimbă absolut nimic. Pentru competiție este, evident, trist că Audi nu mai e aici, însă cred că cheia e să privim spre viitor", spune Andreas Seidl, austriacul care conduce echipa de LMP1 (clasa regină din calendarul WEC) a celor de la Porsche.
"Am avut o întâlnire pozitivă cu Peugeot"
Într-un interviu exclusiv acordat Automarket.ro la Monza, acolo unde echipele din WEC s-au întâlnit în acest weekend pentru prima sesiune de teste comună înainte de startul sezonului, care va avea loc în 16 aprilie la Silverstone, directorul echipei Porsche a confirmat faptul că există discuții cu francezii de la Peugeot, pe care Porsche și Toyota încearcă să-i atragă din nou în Le Mans.
"Am avut o întâlnire preliminară cu cei de la Peugeot, cu care am discutat care sunt șansele ca din 2018 să intre în competiție.
Cred că a fost o întâlnire pozitivă, iar următoarea va avea loc la cursa în luna aprilie la cursa de 6 ore de la Silverstone. În acest moment nu pot să spun mai multe despre acest subiect, dar primul pas a fost unul foarte bun", spune Fritz Enzinger.Ultima participare a celor de la Peugeot în calendarul Le Mans a avut loc în 2011, înainte de reorganizarea competiției WEC, care între timp a devenit cea de-a doua ca importanță și asistență din calendarul FIA după Formula 1, iar ultima victorie a francezilor a fost înregistrată în 2009.
Schimb de tehnologie între circuit și șosea
Porsche utilizează informațiile și cunoștințele tehnice pe care le acumulează în Mondialul de Anduranță pentru a transfera tehnologie spre modelele de șosea. De altfel, motto-ul constructorului german este "Mission: Future Sportscar", indiciu care leagă zona de motorsport și zona de mașini de producție în cadrul producătorului din Stuttgart.
"Acum două-trei luni am construit o listă de conexiuni pe care le avem între divizia de motorsport și cea dedicată mașinilor de stradă, iar rezultatul este cu adevărat impresionant. În primul rând vorbim de schimburi reciproce la nivel tehnic, pentru că au loc împrumuturi dintr-o parte în cealaltă, dar mai există lucruri comune care au loc în fundal și care la prima vedere nu sunt vizibile. Vorbesc despre proceduri de testare, de omologare, de construcție. Există momente în care inginerii care lucrează la proiectul prtotipului pentru Le Mans sunt aceiași care lucrează la mașinile de serie. aerodinamic în care se dezvoltă prototipul lucrează aceiași oameni pentru ambele zone", spune Andreas Seidl.
De exemplu, în tunelul900 de cai putere hibrizi pe prototipul Porsche 2017 pentru Le Mans
Porsche 919 Hybrid, prototipul cu care Porsche participă în calendarul WEC din acest an, a fost dezvăluit oficial la același eveniment care a avut loc la Monza. Mașina este construită pe o structură monococă și beneficiază de un sistem hibrid de propulsie care combină un motor termic amplasat pe puntea spate (V4 turbo de 2.0 litri și 500 CP) cu unul electric care poate dezvolta 400 CP și care este așezat pe puntea față. Conform fișei tehnice a prototipului german, puterea maximă pe care o poate dezvolta mașina este, astfel, de circa 900 CP.
"Am anunțat oficial 500 de cai dezvoltat de motorul pe benzină și 400 CP generați de sistemul electric. Acestea sunt cifrele oficiale și sperăm să fie îndeajuns. Neoficial, sperăm să fie mai mult decât atât. Dar în aceste competiții nu e vorba doar de puterea de vârf, ci și despre cum reușești să pui caii putere pe pistă, despre cât de bine performeză bateriile pe care le are mașina. Toate acestea contează în final la stabilirea timpului de referință pe un tur de circuit", susține același Andreas Seidl.
Interesul vostru pentru anduranta merita salutat!
Va rog sa continuati cu popularizarea acestei discipline cu masini spectaculoase, cu un continut tehnic cel putin egal Formulei 1, si curse extrem de competitive in toate clasele.
Cursele pot fi urmarite pe internet (35euro sezonul de WEC, in timp ce ELMS va ramine cel mai probabil gratuit).