La scurt timp după prezentarea unui teaser misterios, Porsche a prezentat marți primele imagini și informații tehnice despre noile 718 Spyder și 718 Cayman GT4.
Cele două modele sunt prezentate simultan ca urmare a faptului că, pentru prima oară, 718 Spyder împrumută șasiul GT de performanță al lui 718 Cayman GT4.
Principala noutate este reprezentată de introducerea pe ambele modele a unui nou motor aspirat cu 6 cilindri bazat pe familia de motoare turbo a lui 911 Carrera. Noua unitate de propulsie are o capacitate de 4.0 litri și generează 420 de cai putere, în timp ce cuplul maxim de 420 Nm este atins în plaja de turații 5.000 - 6.800 rpm. Astfel, noul 718 Spyder câștigă 45 de cai putere, în timp ce în cazul lui 718 Cayman GT4 sporul este de 35 de cai putere.
De asemenea, performanțele sunt similare în cazul ambelor modele: accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.4 secunde, principala diferență fiind consemnată la viteză maximă: 301 km/h pentru 718 Spyder și 304 km/h pentru 718 Cayman GT4. Ambele modele mizează pe o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Porsche menționează că 718 Spyder are un spoiler spate care se activează la o viteză de 120 km/h, iar acesta devine primul model din familia Boxter care generează forță de apăsare aerodinamică pe axul spate.
Între timp, 718 Cayman GT4 generează cu până la 50% mai multă forță de apăsare aerodinamică fără să afecteze forța de rezistență a aerului. Nu în ultimul rând, aripa spate produce cu circa 20% mai multă forță de apăsare aerodinamică comparativ cu predecesorul său, echivalentul unei forțe adiționale de 12 kilograme la 200 km/h.
Noile Porsche 718 Spyder și 718 Cayman GT4 sunt deja disponibile pentru comandă.
Via Porsche
Ați uitat oricum prețurile -- care sigur erau așteptate cu sufletul la gură de 99% dintre noi, clico-AM-iștii sigur blindați de mălai / țechini etc. :-)
Cayman GT4 pornește deci de la 96.206 € la nemți, dar sare ușor de 120K cu ceva opțiuni.
...Merită? Probabil că da, mai ales pentru cei cu circuit în spatele curții.:-p