Porsche Taycan este un model foarte capabil, mai ales dacă optezi pentru versiunea Turbo S. Dar, constructorul german de automobile a găsit câteva modalități de a face modelul cu zero emisii și mai capabil, așa că tocmai a lansat noul Taycan Turbo GT.
MAI UȘOR CU 75 DE KILOGRAME DECÂT TAYCAN TURBO S
Din punct de vedere estetic, Porsche Taycan Turbo GT propune un spoiler față revizuit, cu prize de aer mai mari, o serie de componente exterioare din carbon, jante de 21 de inch, un eleron activ și un difuzor de aer îmbunătățit. Farurile Matrix LED sunt standard, dar clienții pot bifa și farurile HD Matrix LED fără costuri suplimentare.
De asemenea, frânele cu o serie de componente carbon ceramice sunt standard. Etrierele sunt vopsite în nuanța Auriu Victory.
Mulțumită componentelor din carbon, masa proprie a mașinii a scăzut cu 75 de kilograme, comparativ cu Taycan Turbo S.
Paleta de culori exterioare include 6 nuanțe, inclusiv Albastru Pale Metallic și Violet Sky Metallic. Aceste două nuanțe vor fi disponibile pentru o perioadă limitată de un an.
La interior, pasagerii vor regăsi scaune scoică confecționate din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon). Acestea sunt îmbrăcate într-o combinație de microfibră Race-Tex și piele neagră. Scaunele față ajustabile electric pe 18 direcții, cu funcție de memorie, sunt opționale, dar pot fi comandate fără costuri suplimentare.
Logo-ul Turbo GT este brodat pe tetiere, iar accentele în nuanța Albastru Volt și Argintiu Silver sunt disponibile la comandă.
Volanul GT este îmbrăcat și el în microfibră Race-Tex și are un marcaj pentru ora 12. Pachetul Sport Chrono, preluat de la Taycan Turbo S, este standard.Cei care își doresc un Porsche Taycan Turbo GT și mai capabil pe circuit pot bifa pachetul Weissach. Acesta aduce și mai multe elemente aerodinamice pentru exterior, inclusiv un deflector de aer pe dedesubt, dar și un eleron fix pentru partea din spate. Astfel, apăsarea aerodinamică pe spate ajunge până la 220 de kilograme.
În cazul lui Taycan Turbo GT Weissach, scaunele din spate au fost eliminate. Totodată, pentru antifonarea habitaclului a fost folosit mai puțin material, iar echipamentele care nu sunt neaparat necesare (inclusiv boxele spate) au fost, de asemenea, eliminate. Tocmai de aceea, Taycan Turbo GT Weissach Package este cu 70 de kilograme mai ușor decât Taycan Turbo GT.
PÂNĂ LA 1.100 DE CAI PUTERE
Sistemul de propulsie electric are un motor nou pe puntea spate. Acesta integrează un invertor nou (de 900 de amperi), care utilizează carbura de siliciu ca material semiconductor pentru un plus de performanță și eficiență.
Indiferent de alegerea făcută, cu pachet Weissach sau fără, noul Porsche Taycan Turbo GT oferă 789 de cai putere. Funcția Launch Control crește această valoare până la 1.019 CP, sau până la 1.100 de cai putere pentru 2 secunde.
Cuplul maxim ajunge până la 1.340 Nm, iar autonomia maximă este de până la 555 de kilometri cu o singură încărcare.
Noul Taycan Turbo GT atinge 100 de km/h în doar 2.3 secunde, sau 2.2 secunde dacă este bifat pachetul Weissach.
Totodată, repriza 0-200 de km/h durează 6.6 secunde (6.4 secunde cu Weissach). Cu 1.3 secunde mai rapid decât Taycan Turbo S.Viteza maximă, în cazul lui Taycan Turbo GT Weissach Package, ajunge la 305 km/h.
Dacă celelalte versiuni Taycan sunt echipate cu așa numita funcție Push to Pass, noul Taycan Turbo GT are butonul Attack Mode. Odată apăsat, cel de la volan primește un surplus de 163 de cai putere pentru 10 secunde.
Noul Porsche Taycan Turbo GT Weissach a dovedit deja ce poate. La finalul lunii februarie, un exemplar, cu pilotul de teste Lars Kern la volan, a acoperit circuitul Laguna Seca din California în 1 minut și 27.87 secunde, devenind astfel cea mai rapidă electrică de serie de pe acest circuit.
Totodată, un exemplar de pre-seriea parcurs legendarul circuit Nurburging Nordschleife în 7 minute și 07.55 de secunde. Cu 26 de secunde mai rapid decât rezultatul lui Taycan Turbo S.
Porsche transmite că livrările noului Taycan Turbo GT sunt programate pentru primăvara acestui an.
via Porsche
Eu nu am insultat Tesla, m-am referit doar la nenumaratele posibilitati si satisfactii oferite de fascinantul segment EV.
Așa că pentru cine accelerația nu este pe lista criteriilor de selecție cam nasol, dar în acest articol este vorba de super car-uri unde accelerația este relevantă, și atunci rămâne de văzut câți clienți vor găsi care să meargă pe BEV renunțând la ICE-uri. Opțiuni sunt de ambele părți.
Imi explicati si mie cam pe unde si de ce ai avea nevoie de 1000hp+ ??