Porsche pregateste un model compact low-cost
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Unul dintre visele marilor fani Porsche care nu au reusit pana astazi sa stranga bani pentru a-si cumpara un model al constructorului din Stuttgart e pe cale sa devina realitate. Intr-un interviu acordat publicatiei germane Automobilwoche, un oficial german a confirmat faptul ca sefii Porsche discuta in aceasta perioada despre oportunitatea de a lansa pe piata un model foarte abordabil ca pret care sa devina, asa cum titreaza germanii, "Porsche-ul saracului".
Informatia a fost dezvaluita de catre Wolfgang Duerheimer, directorul biroului de Dezvoltare Porsche, care a anuntat ca dezvoltarea unui model cu un pret sub cel al lui Boxster, care in Romania costa cu putin sub 50.000 de euro. Conform oficialului Porsche, scaderea pretului de vanzare a viitorului model Porsche va avea loc cu ajutor celor de la Volkswagen.
"Vom profita de recent-anuntata intrare Porsche in Grupul Volkswagen pentru a reduce la maximum costurile noului model", a declarat Duerheimer.
Primele informatii arata ca Porsche va scoate pe piata o compacta supersportiva care va fi construita pe platforma pe care Grupul Volkswagen dezvolta modelele Golf si Audi A3.
Noul model ar urma sa beneficieze de un motor de circa 350 de cai putere, acesta urmand sa fie preluat de pe recent lansatul Audi TT-RS.Informatiile dezvaluite de directorul de Dezvoltare Porsche vin dupa ce, acum cateva zile, presedintele Porsche confirma faptul ca producatorul german va fi nevoit sa dezvolte o gama mai larga de modele pentru a face fata crizei si pentru a creste productia la 150.000 de unitati anual, in conditiile in care Porsche a produs pe tot parcursul anului 2008 jumatate din aceasta suma.
via | AFP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Porsche in Romania
-
Porsche 718 Boxster Preţ: 59.498 - 86.454 €
-
Porsche 718 Cayman Preţ: 57.467 - 84.423 €
-
Porsche 911 Cabrio Preţ: 140.115 €
-
Porsche 911 Cabrio facelift Preţ: 127.977 €
-
Porsche 911 facelift Preţ: 103.849 - 291.946 €
-
Porsche 911 Speedster Preţ: 276.000 €
-
Porsche 911 Targa 4 facelift Preţ: 124.325 - 156.584 €
-
Porsche Cayenne Preţ: 77.767 - 141.965 €
-
Porsche Macan facelift Preţ: 61.673 - 67.292 €
-
Porsche Panamera Preţ: 96.629 - 205.730 €
-
Porsche Panamera Sport Turismo Preţ: n/a - 195.109 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre Syros, un SUV urban gândit special pentru piața din India. La debut, noul model poate fi comandat cu motorizări pe benzină și diesel. (19.12)
-
Honda a anunțat revenirea modelului Prelude, echipat cu un sistem de propulsie hibrid complet nou. Din anul 2026, acesta va ajunge și în Europa. Noul model va folosi o tehnologie unică, un sistem numit Honda S+ Shift. (18.12)
-
Divizia Mitsubishi din Cehia a dezvoltat o ediție specială pentru modelul Colt. Denumită Colt Performance, aceasta este inspirată din lumea raliurilor. (16.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Totusi, profitul actionarilor conteaza, si in numele lui putem sa luam imaginea de marca si sa ne (aici vine o injuratura romaneasca).
Desi masina se pare ca va arata foarte bine, e adevarat si faptul ce nu prea se incadreaza in filosofia Porsche. Dar cine se astepta ca Aston Martin sa produca un autoturism comparabil ca dimensiune cu Tata Nano, fiindca se pare ca si acel proiect va deveni realitate. Asteptam o camioneta cu motor de 1 litru de la Ferrari si eventual o duba Lambo V6 TDI.
'' High-Cost " :D.....sa vedem c o sa iasa.... dar tare mi-e k asa o sa fie ....
parca vad un TT sau GOLF 6 stilizat :)
rusine......................
dupa cum spuneam, falimentul bate cioc-cioc la usa...............
pacat!
atunci Cayenne e Santa Fe - ul bogatului... si intotdeauna m-am plans ca nu am vazut teste off-road cu Cayenne, cum mai vezi la Tuareg, ML etc.
exaxct cum ziceau si antevorbitorii mei: ori strangi din fund cat e criza, ori te faci curva si te vinzi si mai ieftin (nu de tot, dar principiul ramane acelasi). pana la urma, oamenii conteaza, ei conduc firmele, caracterul unor oameni ajunge sa dicteze prestanta si integritatea unei firme. asa ca, plin de tristete, va spun ca ma mir, dar nu ma surprinde (si nu e o contradictie...) .
1. Cel mai ieftin Porsche este Boxster care pleaca de la ~46k euro deci un eventual Porsche "compact" ar trebui sa fie mai ieftin de atat ca sa-si aiba rostul pe piata.
2. Daca s-ar folosi platforma de TT/A3 (a se citi Golf) si motorul de pe TT-RS, ma indoiesc ca Porsche ar putea sa vanda masina mai ieftin decat un TT-RS care costa 55k euro!
Nu inteleg nici de ce s-ar chinui Porsche, marca cu cel mai mare profit per masina din lume sa intre pe o piata deja saturata de modele care culmea, in marea lor majoritate apartin aceluiasi concern!
Ca parere personala, cred ca Porsche ar pierde mult din imagine daca ar lansa un Golf cu alta emblema si piele frumoasa la interior.
Cu cata gratie bateti voi campii si cata naturalete spuneti gugumanii...
In primul rand, cine a legiferat apartenenta unui producator la o singura clasa? Mai tine minte cineva cati si cat de tare s-au dat cu fundul de pamant cand Porsche a aruncat pe piata Cayenne? Tot felu` de natarai prevesteau falimentul companiei...Ca sa vezi coincidenta, nu s-a intamplat...
In al doilea rand, cei care CUMPARA Porsche (nu cei care balesc la ele si chibiteaza pe forumuri) nu au nici o problema cu faptul ca masina va fi facuta pe platforma de A3 si cu motor de TTS. Daca ati avea macar o vaga idee despre felul in care gandesc oamenii, ati realiza ce prostii spuneti. Eu cred chiar ca va fi un succes pentru Porsche. Prin cumpararea acestei masini, multi isi vor vedea visul cu ochii: acela de a avea Porsche.
In al treilea rand, momentul pentru a lansa asa ceva este foarte bun. Sub pretextul luptei cu criza, Porsche intra cu tupeu pe miristea concurentei.
Va propun un mic exercitiu de imaginatie: sa presupunem ca Rolls Royce anunta ca vrea sa introduca in gama sa un model mai mic (de vreo 4,7 metri), care sa coste "numai" 120 000 Euro. L-ati numi si pe acesta tot "low-cost"?
Altfel, toate bune!
944 a fost o lectie suficienta si platforma de Golf a dat nastere la destule masini dar nu ar suporta o configuratie care sa aiba caracterul Porsche.
Asta e tot ce are Porsche - spiritul, caracterul pursange - asta e averea lui si pe asta e construita toata reputatia; motor pe sau in saptele axei spate, boxer, sasiu sportv)
IN secunda in care Porsche va aprea prin comparative cu Seria 1 sau TT sau alte Golfuri "machiate", caracterul Porsche va face niste pui fara educatie care vor lucra impotriva marcii.
E suficient Cayenne Toureg pentru statistici.
Nu ca nu ar avea voie sa faca bani, dar imaginea este in primul rand cea care conteaza la un asemenea brand. Daca am 150.000 E si vreau o masina sport de lux, cum sa ma mai duc eu sa-mi cumpar un 911 cand stiu ca ma pot asocia cu vreun gheorghe aprozaristu' cu Cayenne diesel sau cu vreun alde poponet de ferentari la volanul unui hatchback din asta luat la oferta din Jermania pe motiv ca era "eftin frate si porschean"? Pe bune acum.