Nu este un secret că Grupul Volkswagen trece printr-o perioadă dificilă. Cu anul 2024 deja „uitat” și cu numeroase incertitudini care planează asupra viitorului producătorilor auto, Porsche, una dintre cele mai importante mărci ale Volkswagen, intenționează să reducă dimensiunea operațiunilor.
Producătorul auto plănuiește să elimine 1.900 de locuri de muncă în următorii ani, în diferite locații din Germania. Potrivit unui purtător de cuvânt al companiei, planul anterior de reducere a personalului nu a fost suficient.
Anul trecut, producătorul de mașini sport nu a reînnoit contractele pentru 1.500 de angajați pe termen determinat, iar alte 500 de contracte urmează să expire.
Atenția se va concentra asupra principalelor facilități ale Porsche din zona Stuttgart. În mod ideal, compania speră să realizeze aceste reduceri fără concedieri forțate. Se pare că pachetele de plecare voluntară și pensionările anticipate vor juca un rol major.
Porsche va fi, de asemenea, precaută în ocuparea noilor poziții.
Angajații din fabrica mare din Stuttgart-Zuffenhausen și din centrul de cercetare din Weissach vor suporta cea mai mare parte a reducerilor.Această veste vine la scurt timp după ce Volkswagen s-a confruntat cu riscul de a închide fabrici în Germania, ceva fără precedent în istoria companiei. În cele din urmă, s-a ajuns la un acord pentru menținerea funcționării tuturor fabricilor actuale, în schimbul blocării creșterilor salariale pentru angajați până în 2031.
Totuși, reducerile de personal la VW ar putea depăși 35.000 de locuri de muncă înainte de finalizarea acestui proces.
O scădere a vânzărilor de vehicule electrice în Europa și concurența acerbă din partea Chinei au determinat mai mulți producători auto să-și reanalizeze costurile. Vânzările globale ale Porsche au scăzut cu 3% anul trecut, dar vânzările din China au scăzut cu 28%.
Mai oameni buni, dar acum 30 de ani cand VAG facea alianta cu chinezii ca sa isi umple buzunarele, nu a mai fost concurenta acerba?
Cand VAG folosea softuri ilegale pentru a vinde car mai mult, nu era constienta ca nu va tine mult faza? Oamenii care munceau atunci la ei, de ce nu au facut scandal? De ce nu si-au cerut drepturile cand si-a luat VAG amenzi de miliarde???
Acum vai de mine, se inchid fabricile si dau afara... FOARTE BINE!!! Trebuia sa se intample asta de cand au fost descoperiti. Imediat inchise fabricile, in puscarie cu directorii si toti participantii la carteluri ILEGALE!
Merita din plin ce patesc toti, sa se inchida complet pana se trezesc si nu mai umbla cu ilegalitati.
Generaţiile noi urăsc maşinile puturoase şi le plac foarte mult maşinile electrice şi nu pentru verdele planetei, dar bogaţii care schimbă maşinile ca pe şosete nu au ataşamente ci se uită la confort.
Şi aici maşinile electrice sunt mult mai silenţioase deci convorbirile audio şi ascultat muzică sunt mult mai de calitate în habitaclu, nu mai zic de mirosul de diesel ars mai ales când parchezi în garaj.
Ei bine doar BMW au reuşit să facă maşini EV frumoase (pe lângă Tesla, Lucid, Rivian) dar Audi, Mercedes, Porsche şi-au bătut joc, EVurile fiind mult mai urâte faţă de cele termice făcute tot de ei.
Este inadmisibil şi asta îi loveşte puternic.