Esential
2014 | este anul in care Porsche ar putea sa isi piarda complet spiritul de marca actual. |
2014 | este anul in care Porsche ar putea sa isi piarda complet spiritul de marca actual. |
Porsche s-ar putea confrunta cu o criza fara precedent in urmatorii ani, aceasta putand chiar duce la pierderea identitatii marcii sau chiar la disparitia acesteia. Motivul: noile norme de poluare care vor intra in vigoare incepand cu 2014.
Este imposibil ca o marca precum este Porsche sa ajunga sa indeplineasca normele de poluare pe care Uniunea Europeana le va introduce peste sase ani. Daca celelalte companii producatoare de masini prefera sa se adaposteasca la umbra unui grup auto, media emisiilor poluante fiind evident trasa in jos de marci pentru care exista posibilitati infinite de scadere a emisiilor, Porsche sunt singuri pe baricade si privesc cu groaza la adoptarea unor norme draconice.
"Granitele de emisii de CO2 discutate in aceste momente nu vor putea fi atinse niciodata de Porsche sau, in cel mai bun caz, vor putea fi atinse doar in conditiile in care Porsche isi va pierde total identitatea pe piata", afirma Herbert Ampferer, unul dintre sefii companiei germane, intr-un interviu acordat publicatiei Automotive News.
Oficialul german se refera mai ales la faptul ca, daca limitele vor ramane la nivelul propus in momentul de fata, Porsche nu ar mai putea scoate pe piata modele precum Cayenne, 911 sau Panamera, singurele exemplare ramase in vizor urmand sa fie o linie de hibrizi care nu ar putea sa atinga niciodata performantele actuale sau spiritul de competitie proprii modelelor Porsche.Pentru a ajunge sa indeplineasca noile norme, Porsche ar trebui sa scada cu mai mult de 40% emisiile de dioxid de carbon, care in acest moment se situeaza la o medie de 242 g/km. In cazul in care germanii nu vor reusi sa isi schimbe tehnologia la timp, amenda pentru fiecare gram peste limita propusa de 120 g CO2/km ar fi de 95 de euro. Aceste cifre ar putea duce la o situatie fara precedent, un Cayenne S in configuratia tehnica actuala putand aduce o taxa de 9702 euro pentru constructorul german incepand cu 2015.
Comentarii (69)