SISTEM HIBRID PERFECŢIONAT
Noul hibrid din gama Panamera, numit S E-Hybrid, are un motor electric de 95 CP şi o baterie litiu-ion de 9.4 kWh care poate fi încărcată în două ore şi jumătate de la un încărcător rapid, respectiv patru ore de la o priză convenţională. Graţie acumulatorului cu o capacitate de cinci ori mai mare faţă de a versiunii anterioare a hibridului de la Porsche, precum şi a motorului electric cu putere dublă faţă de predecesorul său, Panamera S E-Hybrid are o autonomie de 36 kilometri în modul 100% electric şi se mândreşte cu un consum de 3.1 litri la sută conform ciclului NEDC.
Nemţii de la Porsche estimează o autonomie reală situată între 18 şi 36 de kilometri în modul 100% electric, cu toate că o depăşire a acestei valori în condiţii ideale nu este exclusă. Mai mult decât atât, în modul 100% electric, Panamera S E-Hybrid poate să atingă o viteză maximă de 135 km/h.
Motorul electric ajută şi la sporirea performanţelor, Panamera S E-Hybrid fiind capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.5 secunde şi fiind capabil să accelereze până la 270 km/h.DESIGN ACTUALIZAT
Porsche a modificat bara de protecţie faţă, blocurile optice, grilele de aerisire şi portierele faţă. Posteriorul a fost modificat atât la nivelul stopurilor, cât şi la nivelul barei de protecţie. În plus, amplasarea plăcuţei de înmatriculare a fost modificată. Modificările aplicate interiorului nu sunt majore, fiind vorba despre o colecţie mai generoasă de materiale şi nuanţe, care pot fi combinate după bunul plac al clienţilor.
Facelift-ul lui Panamera va fi prezentat public la Salonul Auto de la Shanghai. Astfel, cei de la Porsche îşi vor expune creaţia în faţa clienţilor de pe cea mai mare piaţă auto din lume şi una dintre pieţele pe care marca din Stuttgart a realizat creşteri în decursul anului precedent. În prezent, Panamera este cel de-al doilea cel mai bine vândut model din gama Porsche, fiind depăşit doar de Cayenne, SUV-ul care a reuşit, în ultimele luni, să reprezinte peste 50% din vânzările Porsche la nivel global. Fabrica din Leipzig, responsabilă pentru producţia de Cayenne şi Panamera, a primit un schimb suplimentar pentru a răspunde cererii crescute înregistrate de cele două modele al constructorului german de automobile sport.
PREŢURI ÎN GERMANIA
Panamera va debuta comercial în luna iulie a anului curent. Pe piaţa din Germania, versiunea diesel pleacă de la 81.849 euro, pe când versiunea standard a lui Panamera pleacă de la 83.277 euro. Panamera 4 pleacă de la 88.513 euro, iar Panamera S pleacă de la 101.841 euro. Panamera 4S pleacă de la 107.196 euro în Germania. Noua versiune hibridă, Panamera S E-Hybrid, pleacă de la 110.409 euro, urmată de Panamera GTS, care pleacă de la 121.595 euro. Vârful gamei, Panamera Turbo, pleacă de la 145.990 euro, iar Panamera Turbo Executive pleacă de la 163.364 euro.Versiunile Executive ale lui Panamera prezintă un amapatament mărit cu 15 centimetri. Acestea pot fi comandate doar pentru Panamera Turbo şi Panamera 4S şi vin cu suspensia pneumatică de la Porsche în standard, alături de numeroase alte dotări în standard. În cazul lui Panamera 4S Executive, nemţii de la Porsche oferă tot motorul V6 twin-turbo în locul V8-ului aspirat de 400 CP. Noua unitate supraalimentată este cu 18% mai economică decât motorizarea aspirată pe care o înlocuieşte, cu toate că dezvoltă un cuplu maxim de 520 Nm şi o putere maximă de 420 CP.
Via Porsche
Am tinut doliu 40 de zile pentru Porsche dupa ce a fost cumparat de Volkswagen. Am stiut ce se va intampla.
ps. Situatia economica de la Porsche nu era tocmai buna. Nu poti supravietuii cu un singur model sau numai cu masini sport in ziua de azi. Sau poti doar daca esti exclusivist si te dedici miliardarilor gen Pagani, Koenigsegg, Bugatti etc. Porsche e mai normal....mai de zi cu zi. Daca nu era Cayenne, Porsche nu mai avea bani sa faca noul model 991 sau chiar mai rau adica faliment.