Porsche Panamera Diesel: 250 CP şi autonomie de 1200 de kilometri!

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 02.05.2011
Porsche a echipat modelul Panamera cu un motor diesel. Unitatea V6 TDI dezvoltă 250 CP şi 550 Nm, în timp ce consumul mediu este de numai 6.3 litri la sută.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune Porsche Panamera Diesel
Lungime (mm) 4.970
Latime (mm) 1.931
Inaltime (mm) 1.418
Ampatament (mm) 2.920
Capacitate (cc) 2.976
Puterea maxima (CP/rpm) 250 / 3.800-4.400
Cuplu maxim (Nm/rpm) 550 / 1.750-2.750
Viteza maxima (Km/h) 242
Acceleratie 1-100Km/h (s) 6.8
Consum mediu (litri/100 km) 6.3

Porsche duce la Salonul Auto de la Los Angeles versiunea diesel a lui Panamera. Modelul este echipat cu un V6 TDI de 250 CP, care atinge puterea maximă între 3.800 şi 4.400 rpm şi oferă cuplul maxim de 550 Nm între 1.750 rpm şi 2.750 rpm. Unitatea de 3.0 litri este oferită doar în compania unei transmisii Tiptronic S cu opt trepte şi beneficiază în standard de un sistem Stop/Start. Versiunea diesel a lui Panamera este oferită doar cu tracţiune spate.

Echipat cu anvelope standard, Porsche Panamera diesel consumă 6.5 litri la sută şi emite 172 de grame de CO2 pe kilometru. În cazul în care clienţii aleg pneurile cu rezistenţă scăzută la rulare, consumul mediu scade la 6.3 litri la sută şi emisiile de CO2 scad la 167 grame per kilometru. Indiferent de anvelope, Porsche Panamera diesel accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 6.8 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 242 km/h. Cel mai economic Porsche Panamera pe benzină este versiunea hibridă, care este echipată cu un motor V6 TSI de 3.0 litri, care dezvolă 333 CP şi beneficiază şi de un motor electric de 47 CP şi are un consum mediu de 6.8 litri la sută.

Cel mai ieftin Porsche Panamera costă 85.344 de euro cu toate taxele incluse în România şi este echipat cu un motor V6 de 3.6 litri care oferă 300 CP şi 400 Nm. Singurii rivali ai lui Panamera care oferă un motor diesel sunt Audi A7 şi Mercedes-Benz CLS.

Versiunea diesel a lui A7este echipată tot cu un motor V6 TDI, dar acesta dezvoltă 245 CP şi 500 Nm. În cazul Mercedes-Benz CLS, modelul din Stuttgart este oferit în două versiuni diesel, una de 200 CP şi 500 Nm ( 250 CDI BlueEfficiency) şi alta de 262 CP şi 620 Nm ( 350 CDI BlueEfficiency).

Din punctul de vedere al designului, Panamera Diesel arată la fel ca Panamera cu motorul V6 pe benzină, diferenţele exterioare constând în inscripţia "diesel" de pe portierele din faţă şi în terminaţiile eşapamentului, create special pentru versiunea diesel. Panamera diesel dispune de arcuri din oţel în echiparea standard. Controlul adaptiv al amortizoarelor Porsche Active Suspension Management (PASM) şi suspensia pneumatică adaptivă, cu volum adiţional de aer, sunt disponibile opţional. Astfel, este posibilă obţinerea unei palete foarte bogate de caracteristici ale suspensiei, care oferă creşterea confortului la drum, pe de o parte, şi ajunge la un nivel dinamic foarte sportiv, pe de altă parte. Cel de la Porscheau operat o serie de modificări pentru reducerea masei totale, cum ar fi utilizarea aluminiului pentru punţile faţă şi spate, portiere, capotă, aripile laterale şi hayon.

Via | Porsche

 

 

Comentarii (14)

  • pacpac
    aa
    cand o sa intre Dacia in F1 atunci o sa consume panamera 6.3
    16 17
  • Panamera Diesel
    cea mai inteligenta miscare, imi place
    11 8
  • DAN_GRC
    Pt asa consum merita sa platesti 85 000 de euro, e o masina care tine cu buzunarul clientului:)
    12 6
  • mda.....6 la suta pe naiba.....
    vor fi TDI-urile astea destul de economice insa,sa nu uitam ca masina are 1.8 tone......si cu ,otor de 3000cmc nu prea cred io ca mananca numa 6 la suta.....
    9 8
  • mananca 6,5%, in conditiile de testare specifice normelor EU ... din pacate insa, in viata de zi cu zi nu poti doar sa adauci 30% peste cifrele din cartea tehnica, situatia fiind un pic mai complexa :). Probabil la viteza constanta de 130km/h, cu aer si alte alea pornite, masina o sa consume 7-8%, ceea ce este cu adevarat impresionant. In oras, ca orice diesel de 3litri, o sa pape 10-12%, ca nu-i prima data cand acel V6 TDI apare pe o masina de 2 tone.
    12 0
  • Am passat 2008, 2.0tdi 140cp, stii cat consuma???8,5 mixt, stii cat au zis la reprezentanta cand l-am luat? 4,6. punct. asa si cu panamera, o sa ia sigur un mixt 12-15%, hai sa lasam prostiile cu 5-6% la un motor de 3.0tdi si mai ales v6. La toate masinile e valabil asta.
    10 4
  • @so
    si eu am A4 din 2006, tot 140 CP, stii cat consuma 6.6 mixt , dar aici intervine , stilul de mers, si ce procent din mixtul ala al tau il faci in oras ? ca asta conteaza mult
    iti pot spune asa:
    exterior :
    minim 4.6 ( cel mai babeste mod posibil , treapta a 5 a, 2000 rot/min mers constant )
    maxim 8 ( cel mai hardcore mod posibi )
    oras:
    minim 7.5 ( cel mai decent mers posibi )
    maxim 12 ( cele mai urate conditii de oras )
    aici intervine stilul de mers, si starea de sanatate a masinii
    6 0
  • condus normal. 45%oras, 55%extraurban. condus lejer. revizii numai la reprezentanta. nah audi tau e mai smecher. cumnatu meu tot passat are din 2006 si tot pe aici e cu consumul, in jur de 8
    2 3
  • poate pentru ca audi e mai premium :)) , glumeam, nu stiu care sa fie cauza, in in principiu passat-ul ar trebui sa fie si o idee mai usor decat A4
    0 3
  • Real
    Acum o saptamana am primit in grija un q7 pentru cinci zile, 3.0 tdi, 50000 km, revizii la zi la reprezentanta. Consumul urban cat si cel extraurban ma socat.

    Sunt de acord ca q7 este o garsoniera pe roti dar totusi: 15% in oras si 13% in afara (sportiv) si 11% afara (mai babeste).

    Deci consumul anuntat de porsche este facut de specialisti in conditii speciale nu normale de trafic.
    1 0
  • @ zeuss & so
    E simplu, aveti acelasi motor, passat-ul este mai greu decat A4 si mai dolofan din punct de vedere aerodinamic. Dar un lucru e sigur, amandoua sunt puturoase, imbacsite dar super elegante cand fumega si rontaie la semafor.
    Asta cu premium e chiar haioasa, e ca si cum ai compara Logan cu Sandero, la calitatea materialelor. Sofati cu grija!
    6 0
  • TDI...
    panarama aia de TDI sa ramana in curtea audi-vw... n-are ce sa caute pe o panamera, o alegere mai buna ar fi panamera S hybrid care tot motor de audi-vw are ... 3.0TSI 333 cai+47 electric
    0 1
  • tot curtea vw
    tot in curtea vag este si porsche, nu de mult dar este deci a ramas in curtea lor acest tdi,

    pentru baietii care cica au a4 mai sus,

    1.so
    la reprezentanta probabil ti-au zis 6,4 mediu nu 4,6, pentru ca daca ti-au zis 4,6 si ai crezut ai o mica mare problema

    2.zeuss
    a4 2.0 tdi 140 cp are 6 viteze , deci daca vrei consum la 130 dai 6 nu 5 , va consuma mai putin,

    3.esan
    2.0 tdi de la audi nu are nici o legatura cu 2.0 tdi de la passat, sunt motoare diferite, coduri diferite, puteri diferite, etc. vw 140cp audi 143cp, vw tdi-pd vestitele bkp si la audi tdi-cr.
    1 2
  • @ @rzn
    mi-ai dat o explicatie de n-am inteles nimic :)) porsche sunt untouchable, or avea ei actiuni si anumite proiecte cu vw... gen platforma de cayenne, sau tdi-u pe panamera, dar porsche e porsche

    4.6 e extra-urban, n-are cum sa fie pe masina aia asa veche consumul mediu de 4.6

    si 2.0 tdi-CR doar ce au aparut in curtea VAG, audi chiar daca are 143 de cai... ce mi-e 3 cai in plus? =)) e ca o gluma proasa, e acelasi tractor antic si dedemult, n-au mai avansat deloc de la motoru ala, nu mai zic ca ala de 170 de cai/177 care p.l.m. o fi, sunt niste esecuri.

    si degeaba are 6 viteze un tractor diesel ca nici unu nu o sa mearga lejer si fara sa se chinuie la 200 km/h. la 130 ori ca mergi cu a 5-a ori a 6-a cam acelasi cacat e.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru