Porsche Taycan va deveni anul viitor primul model electric al mărcii, iar constructorul german continuă să ofere detalii despre mașină înainte de lansarea oficială.
“Ne așteptăm la un preț între Cayenne și Panamera,” a declarat un oficial Porsche, urmând ca noul Taycan să aibă un preț de pornire de aproximativ 80.000 de euro. În plus, nemții pregătesc și o variantă de top Taycan Turbo S, cu un preț estimat la 200.000 de euro.
Clienții din Franța au deja posibilitatea să rezerve Taycan în schimbul sumei de 2.500 de euro, pe care trebuie să o achite pe site-ul oficial Porsche dedicat pieței din Hexagon. Plata rezervării nu reprezintă însă o comandă fermă, întrucât clienții pot cere returnarea banilor în cazul în care se răzgândesc în privința achiziției.
Versiunea de serie a lui Porsche Taycan va fi echipată cu două motoare electrice care vor genera în total 440 kW, echivalentul a 600 de cai putere, ceea ce va permite mașinii să ajungă la 100 km/h în mai puțin de 3.5 secunde. De asemenea, modelul va ajunge la 200 km/h în mai puțin de 12 secunde.
Porsche susține că autonomia modelului electric va fi de 500 de kilometri, însă aceasta a fost calculată pe baza vechiului standard NEDC, ceea ce înseamnă că autonomia reală va fi undeva între 350 - 400 de kilometri.
Via Automotive News
La fel, nici prețul de 80K € pt. Taycan-ul cu două e-motoare - poate doar pt versiunea de bază cu unul singur, deja preconizată.
Se poate paria în orice caz că piața chineză va *absorbi* peste jumate din producție. Nu chiar aiurea au ales deci marketo-nemții Porsche numele *Taycan* - puțini știu că, în lb. chineză, astronauții sînt numiți... tayconauți. ;-)
UIte de aia cred ca lui Tesla i se poate trece cu vederea ca intarzie cu termenele de productie sau ca anumite termene nu sunt respectate.
...Fiindcă ceva-mi spune că, pe trasee virajate, un Model S va admira stopurile Taycan-ului de la mare distanță, în ciuda demarajelor fulminante ale e-dragsterului american.
P.S. Ce nu înțeleg totuși e sigla *Turbo S* lipită de-o electrică. I-or atașa poate nemții și-o turbinuță fumigenă :-) cînd va apărea Tesla Roadster?!
de ce prestezi jurnalism moca pe aici cand publicatii serioase ofera bani pt condimente de genul, fara de care un articol nu are savoare, nu "te prinde" la citit, nu te motiveaza sa revii sa cauti alte articole scrise de acelasi redactor. bag seama ca tot efortul tau de aici de a mai trage de maneca (prea subtil, dupa mine) pe unu'-altu' ramane fara rezultat
altfel... filozofeli si povesti lungi cu multe epitete, dar fara pic de nuante tehnice sau "de culise", fara masuratori efective.
facil de facut si ieftin. prea facil. prea ieftin. din pix.
Iar legat de Roadster 2...daca apare ala in timp util (si la un pret pamantean) o sa vedem. Deocamdata numerele pe care le-au anuntat sunt interesante dar trebuie puse in context cu un pret.
...Exagerez, normal, dar numai în ideea că se va ajunge sigur și-n subsegmentul *E-Performance* la o concurență echilibrată nu doar prin mecanisme econo-liberale *de piață*... c-așa-i în tenis (=pseudo-capitalismul global actual).
@718: Cam ai dreptate - zic *cam* fiindcă, deși nu mă evacuează :-) banii din casă, contrar aparențelor nu-mi pierd mult timp pe AM (scriu f. rapid - deformație prof.)
În plus e distractivă chătuiala p-aici, ba chiar informativă uneori și pt. mine, datorită unor interlocutori cu mintea la purtător (și alții ca @inexorabil s-au mai exprimat cred în același sens).
În ciuda lipsurilor reale pomenite nu doar de tine, AM e totuși cel mai comentat site auto mioritic ȘI datorită calității scriiturii unor teste... și-așa fără decibeli, timpi de reprize ori distanțe de frânare.
Tot cam offtopic: deși cîndva mă bătea gîndul să dau curs unor îndemnuri de-a reveni la scrisu-n presa auto-moto chiar aici pe AM, râmîn pe scaunul de chibiț doar fiindcă am alte trebi mai interesante de făcut... deocamdată, deși m-apropii de pensie.
D-aia nici ideea unui blog auto n-am putut s-o pun încă-n practică (d-alde Buhnici pot răsufla ușurați... tot deocamdată. :-))
Nici vorbă deci să *trag de mînecă* pe cineva, subtil sau nu prea. De urechi s-ar putea să-i mai trag totuși pe stimabilii AM-iști, că-i păcat s-o zbîrcească prin rateuri minore.
Ca să n-o mai lungesc prea mult, atunci cînd - și mai ales dacă - oi vrea să bag p-aici flotări oficiale :-) sub formă de articole / teste / proiecte design etc., îi trimit un mail-extemporal meșterului Mircea și basta.
...Chiar dacă-i posibil ca răspunsul lui (afirmativ, clar) să mă găsească mirosind niște flori de la minus 2 m, adică de jos în sus. :-)))
oricum, chiar si la pensie, nu te vad sa stai potol
de Buhnici... lol... atat am de zis.
ma rog, prinde si el destul de bine la superficiali (adica la ~97%+)
dar pt restul de ~3%, pt adevaratii pasionati de fenomen, nu ai vrea sa faci ceva deosebit? nu avem in prezent alternativa in presa romaneasca, trebuie sa cautam doar titluri straine. la cele realmente bune, cititorul marca banu', asa cum e si normal, de altfel.
adevarat ca-i doar o nisa, dar din experienta mea pe acest pamant, am invatat ca daca faci ceva special si de calitate, poti avea succes, chiar daca te adresezi unei nise ff mici.
trebuie sa remarc faptul ca in 3 ani masina asta nu si-a schimbat decat numele si ca acum 3 ani spun: nu-mi displace deloc designul ei.
@LR...ceva ceva au ei in minte
cayman = caiman = crocodil
macan = tigru
taycan = taican = ceva din araba, am inteles ca e un nume propriu
apoi
ocean= mare intinsa
fazan = individ prostit
lighean = instaltie folosita pe vremuri pentru "prins" bulgarii, rusii, etc
cocean = echivalent arhaic al hartiei igienice