Porsche nu a vrut sa preia VW!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Anul acesta am urmarit cu atentie strategia prin care Porsche a urmarit o eventuala preluare a grupului VW. Porsche, cel mai mare actionar al grupului german, si-a marit participatia de la 27% pana la 30%. Conform legii germane, create special pentru VW, detinerea unui pachet de 30% din actiunile VW obliga la inaintarea unei oferte de preluare integrala.
Porsche a respectat in linii mari aceasta prevedere si a inaintat o oferta de preluare integrala a grupului VW, doar ca pretul oferit de Porsche pentru actiunile celorlalti participanti in cadrul grupului s-a situat mult sub valoarea lor pe piata.
In aceasta ecutie a intrat si Comisia Europeana care a avertizat statul german ca legea este neeuropeana si a somat Germania sa o elimine. In aceste conditii, Porsche asteapta solutionarea problemei, care ar putea duce la disparitia obligabilitatii de a depune o noua oferta de preluare. Astfel, putem spune ca Porsche nu a intentionat sa preia integral grupul VW.
Intrebarea logica este de ce producatorul german de masini sport si-a marit participatia pana la 30%.
Unii analisti sustin ca Porsche a vrut cu adevarat sa preia grupul VW, dar a vrut sa o faca la un pret foarte mic, altii sustin ca a fost vorba de o miscare de intimidare orchestrata de boss-ul Wendelin Wiedeking.Un lucru este cert, Germania isi va schimba legislatia cu privire la VW, iar Porsche va avea mana libera sa nu oferteze pentru o achizitie integrala. In plus, Porsche detine controlul asupra grupului, datorita situatiei din Consiliul de Administratie, unde are doi membri, si datorita pachetului de 30% dintre actiunile grupului german.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Emblematicul producător italian de supercaruri Ferrari a anunțat astăzi că veniturile și câștigurile sale de bază vor crește cu cel puțin 5% în acest an, după ce și-a îndeplinit obiectivele pentru 2024. (04.02)
-
Potrivit unui nou studiu realizat de compania de consultanță Escalent, producătorii chinezi de automobile trebuie să reducă semnificativ prețurile mașinilor sale pentru a atrage clienți în Europa. (04.02)
-
Honda și Nissan și-au amânat planurile de fuzionare până la mijlocul lunii februarie. Inițial, cele două mărci trebuiau să dezvăluie aceste planuri la sfârșitul lui ianuarie. (04.02)
- Mazda prezintă o siglă nouă: prima actualizare majoră după 28 de ani
- Audi revine la vechiul sistem de denumire a modelelor
- Flexis, noua marcă înființată de Renault și Volvo, prezintă 3 modele utilitare electrice
- Simbioză
- Noul Renault Filante Record 2025: concept creat pentru a stabili noi recorduri de eficiență
Comentarii (1)