Porsche nu a vrut sa preia VW!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Anul acesta am urmarit cu atentie strategia prin care Porsche a urmarit o eventuala preluare a grupului VW. Porsche, cel mai mare actionar al grupului german, si-a marit participatia de la 27% pana la 30%. Conform legii germane, create special pentru VW, detinerea unui pachet de 30% din actiunile VW obliga la inaintarea unei oferte de preluare integrala.
Porsche a respectat in linii mari aceasta prevedere si a inaintat o oferta de preluare integrala a grupului VW, doar ca pretul oferit de Porsche pentru actiunile celorlalti participanti in cadrul grupului s-a situat mult sub valoarea lor pe piata.
In aceasta ecutie a intrat si Comisia Europeana care a avertizat statul german ca legea este neeuropeana si a somat Germania sa o elimine. In aceste conditii, Porsche asteapta solutionarea problemei, care ar putea duce la disparitia obligabilitatii de a depune o noua oferta de preluare. Astfel, putem spune ca Porsche nu a intentionat sa preia integral grupul VW.
Intrebarea logica este de ce producatorul german de masini sport si-a marit participatia pana la 30%.
Unii analisti sustin ca Porsche a vrut cu adevarat sa preia grupul VW, dar a vrut sa o faca la un pret foarte mic, altii sustin ca a fost vorba de o miscare de intimidare orchestrata de boss-ul Wendelin Wiedeking.Un lucru este cert, Germania isi va schimba legislatia cu privire la VW, iar Porsche va avea mana libera sa nu oferteze pentru o achizitie integrala. In plus, Porsche detine controlul asupra grupului, datorita situatiei din Consiliul de Administratie, unde are doi membri, si datorita pachetului de 30% dintre actiunile grupului german.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. (18.04)
-
Constructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. (18.04)
-
Porsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. (18.04)
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Hyundai prezintă o nouă generație de motoare hibride: consum mai mic cu 45%
-
Renault a dezvoltat un sistem hibrid care poate fi montat în mașinile electrice
-
Noi detalii despre Mazda EZ-60: versiune cu motor termic pe post de generator
Comentarii (1)