Noul Porsche Macan se lansează pe piaţă cu speranţe imense, nemţii anunţând prognoze super-optimiste de vânzări pentru noul lor SUV: 50.000 de unităţi pe an, adică o treime din vânzările totale ale mărcii. Pentru a atinge aceste cifre, Macan atacă la baionetă segmentul SUV-urilor compacte, promiţând cel mai bun comportament pe şosea şi cele mai bune performanţe din istoria clasei. Bazat pe platforma lui Audi Q5 şi construit la Leipzig, modelul Porsche a trecut printr-o schimbare tehnică majoră, inginerii Porsche anunţând modificări structurale serioase în scopul atingerii unei rigidităţi cât mai apropiate de cea a perechii Cayman-911.
Apropo de modificările structurale, trebuie subliniat faptul că noul model al mărcii de performanţă din Stuttgart vine cu panouri de oţel ranforsat în caroserie şi în portiere, în timp ce hayonul şi capota sunt construite din aluminiu.DESIGN: ÎMPRUMUTURI ŞI ADAPTĂRI
Aşa cum era de aşteptat, noul Porsche Macan împrumută majoritatea liniilor stilistice de la fratele mai mare Cayenne. Macan combină caracteristicile primului SUV Porsche cu cele ale gamei 911, acestea din urmă fiind regăsite mai ales în partea posterioară, mult mai reuşită decât în cazul lui Cayenne. De altfel, variaţiuni ale acestor stopuri late vor fi regăsite pe viitorul Panamera şi pe noul Cayenne facelift, care vor fi lansate în următoarele luni. Jantele merg până la 21 de inch în diametru, Macan fiind echipat standard cu jante de 18 sau 19 inch, în funcţie de versiunea de motorizare aleasă.La interior, Macan împrumută din nou linii de la un model din gama Porsche, de această dată fiind însă vorba de 918 Spyder, pe care SUV-ul compact de performanţă îl adaptează la nevoile proprii. Clienţii care se vor orienta spre modelul german vor beneficia de un display central de 7 inch, de un sistem audio semnat Burmester, de conectivitate Apple şi Android şi de toate sistemele moderne de asistenţă bazate pe camere şi senzori. În centrul privirii celui de la volan se află un turometru imens, iar zona din dreapta acestuia este coupată de un alt display, de această dată de 4.8 inch.
MOTOARE: PEFORMANŢĂ ÎN SEGMENTUL SUV COMPACT
Porsche Macan va fi oferit în trei versiuni de motorizare, toate subliniate de denumirile clasice deja cunoscute din gama mărcii germane. Astfel, versiunea entry-level va fi Porsche Macan S, iar cea de top Macan Turbo. Între ele pe plaja de preţuri se va situa Macan S Diesel, variantă destinată fanilor motorizărilor frugale.Porsche Macan S este motorizat de un motor V6 de 3.0 litri care dezvoltă 340 de cai putere şi 460 Nm.
Porsche anunţă un timp 0-100 km/h de 5.4 secunde (5.2 împreună cu pachetul opţional Sport Chrono) şi un consum mediu mixt de 9.0 litri/100 km.Versiunea Macan S Diesel are sub capotă un V6 interesant care dezvoltă 255 CP şi un cuplu sănătos, 580 Nm, cifre care îi permit SUV-ului german să ajungă de la 0 la 100 km/h în 6.3 secunde (6.1 cu pachetul opţional Sport Chrono), cel mai slab timp dintre toate variantele iniţiale ale lui Macan. Consumul mediu anunţat de producător este de 6.3 litri/100 km.
În sfârşit, iubitorii performanţelor de top se vor putea baza pe noul Porsche Macan Turbo. Motorizată de un V6 twin-turbo de 3.6 litri, această versiune dezvoltă 400 de cai şi 550 Nm, reuşind să scadă sub bariera psihologică de 5.0 secunde pentru 0-100 km/h. Cu 4.8 secunde ca nou reper absolut în segment (4.6 secunde cu pachetul Sport Chrono), Porsche Macan Turbo anunţă un consum mediu mixt de 9.2 litri/100 km.
Toate cele trei versiuni au la dispoziţie o cutie PDK cu două ambreiaje şi şapte rapoarte, puterea fiind transmisă tuturor celor ptru roţi printr-un sistem de tracţiune integrală disponibil standard.
TREI PACHETE DE SUSPENSII
Direcţia aleasă de inginerii Porsche pe Macan este una electromecanică, o apariţie în premieră în zona SUV-urilor semnate Porsche.La capitolul suspensii, clienţii vor putea să aleagă între trei tipuri de setări: suspensia multilink pe faţă şi sistem trapezoidal pe spate e disponibilă în standard, pachetul de suspensii active PASM (Porsche Active Suspension Management) vine oferit opţional, iar germanii plusează cu un set de suspensii pneumatice unice în segment care beneficiează de PASM şi de trei variante de operare: Comfort, Sport şi Sport Plus. În plus, şoferul poate seta garda la sol a lui Macan pe o plajă de 4 centimetri, valoarea maximă a înălţimii faţă de sol fiind de 23 de centimetri.
Abea astept sa ajunga in Romania. BVO PORSCHE !
ps. De motorul de 2 litri diesel nu se aude nimic ? Sau nu am citit eu cu atentie textul ?
Sunt nelamurit de ce nu ati postat stirea cu noul C-class ? O lasati pentru maine sau ?
Fac un apel la conducerea celor care nu vand, sa puna oamenii la treaba si sa cumpere un WEB FILTERING ca sunt multi abjectii care pur si simplu "o freaca".
Si eu ma bucur ca au scapat de stopurile de la Cayenne.
Bafta maxima!
Urati-mi succes !