Porsche Macan, cel mai vândut SUV din portofoliul mărcii din Stuttgart, se află încă la prima generație. Primul facelift a fost lansat în 2018, iar acum Porsche prezintă cea de-a doua actualizare primită de cel mai mic SUV al său.
Printre noutățile exterioare primite de Macan se numără o grilă frontală restilizată, farurile LED sunt acum standard, luminile de zi au fost repoziționate, splitter-ul față este vopsit în culoarea caroseriei, iar prizele de aer au fost modificate.
Jantele au diametrul cuprins între 19 și 21 de inch, iar paleta de culori include 14 nuanțe.
Habitaclul este acum mai aerisit. Butoanele fizice de pe tunelul median au fost înlocuite cu comenzi tactile cu feedback haptic, volanul este derivat din cel prezent pe 911, iar selectorul transmisiei este ceva mai scurt. Indiferent de versiunea aleasă, sistemul multimedia (cu navigație, Apple CarPlay și Android Auto) are display central de 10.9 inch.
MAI MULTĂ PUTERE PENTRU TOATE VERSIUNILE DIN GAMĂ
Toate versiunile au primit mai multă putere, iar Macan Turbo a dispărut (cel puțin momentan) din ofertă.
Intrarea în gamă se face cu Macan. În cazul său, motorul de 2.0 litri turbo, cu patru cilindri, dezvoltă acum 265 de cai putere, cu 20 CP mai mult decât înainte. Mai departe, Macan S renunță la motorul de 3.0 litri în favoarea unui V6 de 2.9 litri, capabil de 380 CP (+26).Același agregat echipează și versiunea Macan GTS facelift, dar cel de la volan are la dispoziție 440 de cai putere (+60). Aceeași putere oferită în trecut de Macan Turbo. Tracțiunea integrală și transmisia PDK cu șapte trepte sunt standard, indiferent de versiunea aleasă.
Câteva elemente estetice diferențiază Macan GTS de celelalte versiuni din gamă. Jantele negre RS Spyder de 21 de inch, pragurile Sport Design, farurile LED clare, etrierele vopsite în roșu și terminațiile negre ale sistemului de evacuare sunt doar câteva dintre ele.
Porsche Macan facelift poate fi deja comandat. Livrările sunt programate să înceapă în luna octombrie.
via Porsche
Serios acu, mașina-i bună, dar nu numai opționalele gen cusături colorate la 4.300 € papiota fac din Macan un Q5 supraevaluat.
Totuși, rămân la părerea că Porsche s-a aventurat pe tărâmul tot mai venerat al SUVopatiei din teama de a rata hălci bune de profit. Ca iubitor al acestei mărci, vreau să mă simt integrat în specificul ei...cât mai aproape de sol. SUV-ul se cunună cu menirea lui VW. Și cu asta generalul Basta.
Recunosc că vând bine și detaliile de formă care aduc un plus de personalitate... cu prețul unui profit mai mare-n conturile acționarilor.
Chestie valabilă mai ales pentru versiunile de bază Macan, cu nimic diferite din p.d.v. tehnic de Q5 sau A4 Allroad (ultimul fiind, repet, preferabil după mine oricărui SUV VAG crossoverizat. :-))
Strict ontopic, rivalul aproape uitat al Macan-ului în versiuni forțoase rămâne f. capabila (și mai accesibila) Alfa Stelvio, dar ar fi timp pierdut aiurea re-cârcotelile pe veșnica temă ”Ce-i lipsește oare Alfei lu Romică de nu se vinde ?!”
Numai nişte ignoranţi şi nesimţiţi ar mai putea cumpăra în 202x maşini termice, mai ales că, la aceste preţuri - nu este vorba de bani.
Dar îi dăm înainte, şi Titanicul se scufunda şi cânta fanfara...
Mda
:)))
Este pur şi simplu adevărul.