După ce 911 și apoi noul 718 Boxster au trecut la motoare turbo pe aproape toate versiunile, renunțând la aspiratele de cilinbdree mare, un nou model din gama mărcii germane se adaptează la noile vremuri ale industriei auto. Cel mai mic SUV din gama Porsche, Macan, primește ca versiune de intrare în gamă un motor turbo pe benzină cu patru cilindri de 2.0 litri care beneficiază de injecție directă.
Spre deosebire de motorul cu 2.0 litri de pe noul 718 Boxster, unitatea turbo de pe Macan nu are o arhitectură Boxer, fiind împrumutată de la colegii de Grup de la Volkswagen și Audi, care îl folosesc pe modelele lor, implicit pe Golf GTI.
Apariția noului motor în gama Macan nu este o surpriză, mutarea fiind anunțată încă de la apariția oficială a lui Macan, care a avut loc acum doi ani.
Noul motor de 2.0 litri din gama Macan scoate 252 de cai putere între 5000 și 6800 rpm și un cuplu de 370 Nm între 1600 și 4500 rpm. Poate fi cuplat exclusiv la o cutie automată PDK cu șapte rapoarte, iar performanțele sunt interesante pentru o versiune de bază a gamei de motorizări: 6.5 secunde pentru 0-100 km/h cu pachetul opțional Sport Chrono (6.7 secunde în versiunea standard) și o viteză maximă de 229 km/h.
Consumul mediu mixt anunțat de Porsche este de 7.2-7.4 litri/100 km, în funcție de opțiunile selectate. Tracțiunea integrală este inclusă în prețul de bază. Noua versiune de bază a lui Macan devine și cel mai ușor SUV din gama constructorului german de modele sport, ceea ce, promite Porsche, va contribui la un nivel ridicat al agilității pe șosea. Apropo de subiectul ținută de drum, suspensia pneumatică adaptivă este disponibilă ca opțiune pe noul Macan, în timp ce jantele de 18 inch, etrierele negre și evacuările duble trapezoidale sunt elementele care identifică această versiune în gama SUV-ului compact german.În România, din iunie 2016
Noua versiune de acces în gama Macan va fi disponibilă pentru comenzi în România începând cu luna iunie 2016 și va fi primul Macan care ajunge la 60.000 de euro pe piața noastră. Varianta anterioară de bază, Macan S (3.0 V6 twin-turbo de 340 CP) costă în România 65.200 de euro.
Lista completă a prețurilor lui Porsche Macan poate fi consultată aici.
PS. ma astept, totusi, sa vad piticii cum incep sa chitaie si sa arate cu dejtu' ca motorul e fortat: 2L - 252CP hmm...e chiar mai "rau" decat "drujba" de 1L de la Ford, n'asha? :)
Actionarul VW Porsche a preferat deci sa "imprumute" un motor - si transmisia Ultra-Quattro, stati linistiti - de la verisoru-n traznai VAG, in loc sa puna sub capota Macan-ului nou conceputul "4-boxer-turbo" din gama 718 (ex-Cayman/Boxster.)
Aprovizionat ieftin, da' vindut scump ca-i un Porsche - simplu, nu?! :-)
P.S. Uf, vad ca nu ma mai fac bine - nu stiu de ce-oi mai pierde timpul limpezind... macar unele ape p-aici, cind AM ar fi fi fost dator s-o faca...
E normal, suntem o tara agrara la urma urmei.... si ma tem ca asa vom ramane. In Vestul Europei tendinta este de a se renunta, sau chiar interzice masinile diesel.
In UK, motorizarea de 2.0L 4-in-linie este disponibila (RHD, of course) inca de la lansarea Macanului (http://www.porsche.com/uk/models/macan/macan/). Chiar ma intrebam cand o sa aduca si pe LHD o motorizare 2.0T.
Ce-mi este neclar este ce arhitectura are noul motor - se aliniaza (este acelasi) 4-cil-boxer ca pe Boxter sau este o evolutie a celui 4-in-linie din gama VAG?
So era si timpul ca si grupul vag sa scoata asa ceva , ma refer in special ca si putere, caci deja moatare de 2.0 tubo exista de mult la ei, dar mai slabe. Or sa apara si pe audi, si pe vw, s.s.o.
@automarket: Pe skoda superb sau vw passat nu au deja un 2.0 din care scot 280 cai, sau e capacitae cil. mai mare?
Vel mai probabil este 2.0 TFSI de la VAG.
Corect, sursele mele au fost eronate. E vorba de un 4 cilindri în linie, ceea ce înseamnă că e vorba de același motor pe care-l regăsim pe Golf GTI, printre altele. A confirmat și Porsche în comunicatul oficial.
@Kirotractor, @mircea1380, @someone
Mister rezolvat. Nu e Boxer. Clasic 4 în linie.
@...@Kirotractor acu' (desi n-ar merita deranjul sa raspund unuia care nu "prinde" nici macar jocuri simple de cuvinte cum e Kiropractor / tractor.)
Trecind deci peste faptul c-ar trebui sa fii declarat repetent la materia "istorie auto", fiindca "zeitatea" ta Porsche nici nu era in plan sa se nasca pe cind Audi = Auto Union / DKW / Horch/ NSU dadeau clase tuturor, inclusiv c-un record de viteza pe sosea incredibil in anii '30 - 436 km/h pe autostrada Frankfurt-Darmstadt), afla ca am TESTAT - si nu "doar" condus - mai tot ce-a aparut nou pe doua si/sau 4 roti.
Si-am scris cit n-ai citit tu toata viatza.
Doar pina acum 3 ani ce-i drept, cind taman sfertodoctii gaunosi ca tine m-au convins ca, odata cu intrarea-n era digitala, presa auto-moto nu mai e de mine.
In fine, ma opresc aici fiindca nu intereseaza pe nimeni CV-uri, da-ncearca te rog sa urmezi sfatul asta amical: lasa atacurile la persoana, mai ales cind habar n-ai cu cine ai de-a face.
Si fa uz doar de ARGUMENTE in orice disputa, iar daca nu le ai mai bine taci - asa mai ai o shansa sa nu fii remarcat ca ignorant.