Porsche lansează un nou motor V8 biturbo: unitatea va debuta pe Panamera şi va avea 549 CP şi un cuplu de 770 Nm

de Daniel Popescu
Vineri, 06.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche a dezvăluit un nou motor V8 biturbo care va fi disponibil pe noile generaţii Panamera şi Cayenne. În cazul primului model, unitatea va dezvolta 549 CP şi un cuplu de 770 Nm.

Porsche a anunţat cu ocazia Simpozionului de Motoare de la Viena o nouă unitate de propulsie care va beneficia de performanţe îmbunătăţite. Constructorul german a fost relativ zgârcit în informaţii, însă ştim deja că noul motor este un V8 biturbo dezvoltat pe baza unităţii V6 biturbo de 3.0 litri disponibilă în prezent pe modelul Audi A4 al colegilor din grupul Volkswagen.

Noul propulsor va fi disponibil pe viitoarele generaţii Porsche Panamera şi Cayenne, iar în cazul primului model va genera 549 CP şi un cuplu de 770 Nm. Indiferent de model, unitatea va beneficia de tehnologia de dezactivare a cilindrilor atunci când motorul ruleaza la sarcini cuprinse între 950-3.500 rotaţii pe minut. Acest lucru va contribui la reducerea consumului de carburant cu până la 30% şi a emisiilor de dioxid de carbon degajate în atmosferă comparativ cu actualul propulsor V8 turbo de 4.8 litri.

Porsche a gândit noul motor astfel încât să fie compatibil atât cu modelele sale cu tracţiune spate realizate pe platforma MSB, cât şi pentru modelele cu tracţiune faţă dezvoltate de Audi pe platforma MLB. De asemenea, la acest motor, Porsche va putea cupla o cutie de viteze automată sau o cutie de viteze cu dublu ambreiaj, ambele fiind dotate cu 8 trepte de viteză.

Via Motor1

Comentarii (15)

  • Porsche fan
    Superbe performante!
    9 13
  • @Porsche căpiță de fân
    e V8 ! prost sa fii sa nu nimeresti peste 500 CP cu o tona de amestec aer-benzina impins fortat in cei opt cilindri.


    Oricum... motor inrudit cu audi A/S4 va fi pe Panamera... intr-adevar superb...un "adevarat" concurent pentru S 63 AMG :))
    17 14
  • Deci noul Alfa cu V6 biturbo si 510CP/600Nm este bine de tot comparativ cu Porche.
    4 9
  • GT-R Nismo 3.8l V6 biturbo, 600 CP , 650 Nm
    14 12
  • someone
    audi are acum 4.0 de 560 si 605 cai pe A8 plus. mercedes vine pe viitorul E Amg cu 4.0 de 600 cai , iar porsche pretinde ca astea sant cifre performante? hmmmmmm
    5 6
  • Legent
    Pentru cine se pricepe, motorizarile mari sunt mult mai relaxate si fiabile decat ascutitorile alea puse de diviziile AMG sau Nismo cu n-spe mii de turbine and shit. Dar ce sa stie cocalarii de Romania, astia daca ar putea sa cumpere un motor de Matiz cu 1.000 CP ar fi extaziati. Lipsa de educatie isi spune cuvantul in Romanik.
    9 15
  • AndreiRN
    Asta nu e Porsche ci Audi/WV toata ziua.
    10 7
  • ProfiBv
    @Legent , sa avem pardon de "cocalari"....cam ce creion aveti dv. la aceasta ASCUTITOARE
    http://www.mercedes-amg.com/g63.php?lang=eng#specifications_section
    4 2
  • ProfiBv
    ENGINE SPECIFICATIONS
    8 Cylinder - V - Biturbo Engine
    Rated output 420 kW (571 hp) at 5500 rpm
    Rated torque 760 Nm at 1750-5000 rpm
    Governed maximum speed 6400 rpm
    7 0
  • @Legent

    "n-spe mii de turbine"? glumesti, nu?! sau esti total pe dinafara?

    Porsche are acelasi numar de turbine: 2

    SI

    aceeasi cilindree aproximativa cu GT-R (~4.0). Da, porsche a auzit de downsizing si il sustine, ceea ce te contrazice...romanule priceput la toate!
    12 0
  • Cu IMS si RMS cum mai sta motorul asta?
    2 2
  • @Legent
    Ai dreptate. Un clasic V12 de 6 litri gen SL 600 pe pana in 2002 de ex. merge si in ziua de azi fara probleme. V6, V8-urile astea noi cu multe turbine pica la 100 de mii de km. Dar adevarul e ca sunt mult mai eficiente. Scot cp mullti la o cilindree mica, si consuma putin. V8 respectiv V12 alea vechi sub 30% consum nu scadeau. Dar mai bine sa imi consume decat sa se strice.....
    5 12
  • nu mai vb despre consum ca e o pacaleala... la aceste motoare mari cu consumuri oficiale de 11-12 litri astea sunt valabile numai lao rulare constanta cu 90 km/h... in realitate tot 20 consuma (era o vorba ”e BMW, consuma 10 litri sio cantă)

    urmaresc canalul german ”Auto Motor si Sport TV” iar cei de acolo mereu sunt dezamagiti de downsizing... de ex masinile mici cu motoare de 1,0 - 1,2 litri si cu consumuri de laborator de 4-5 litri/ 100 km, in trafic real consumul se duce la 6-7 litri... adica tot in genul motoarelor aspirate (care macar sunt mai rafinate si mai fiabile)
    0 10
  • Florin
    Multi scriu aici, dar habar n-au cum functioneaza un motor. Tocmai faptul ca motoarele turbo pe benzina functioneaza la un regim de turatie mai redus, duce la o fiabilitate crescuta.
    Probabil sunt adolescenti cu timp de pierdut.
    6 1
  • @Florin
    Esti pe langa rau de tot ! Inseamna ca nu ai vazut service-urile ca sunt pline de masini noi. Ai vazut tu masini cu V8 sau V12 vechi prin service ? Eu nu. Dar astea noi e plin de ele pe acolo...le pica turbinele intr-o veselie ! Hai pa pa
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru