Porsche a anunţat cu ocazia Simpozionului de Motoare de la Viena o nouă unitate de propulsie care va beneficia de performanţe îmbunătăţite. Constructorul german a fost relativ zgârcit în informaţii, însă ştim deja că noul motor este un V8 biturbo dezvoltat pe baza unităţii V6 biturbo de 3.0 litri disponibilă în prezent pe modelul Audi A4 al colegilor din grupul Volkswagen.
Noul propulsor va fi disponibil pe viitoarele generaţii Porsche Panamera şi Cayenne, iar în cazul primului model va genera 549 CP şi un cuplu de 770 Nm. Indiferent de model, unitatea va beneficia de tehnologia de dezactivare a cilindrilor atunci când motorul ruleaza la sarcini cuprinse între 950-3.500 rotaţii pe minut. Acest lucru va contribui la reducerea consumului de carburant cu până la 30% şi a emisiilor de dioxid de carbon degajate în atmosferă comparativ cu actualul propulsor V8 turbo de 4.8 litri.
Porsche a gândit noul motor astfel încât să fie compatibil atât cu modelele sale cu tracţiune spate realizate pe platforma MSB, cât şi pentru modelele cu tracţiune faţă dezvoltate de Audi pe platforma MLB. De asemenea, la acest motor, Porsche va putea cupla o cutie de viteze automată sau o cutie de viteze cu dublu ambreiaj, ambele fiind dotate cu 8 trepte de viteză.
Via Motor1
Oricum... motor inrudit cu audi A/S4 va fi pe Panamera... intr-adevar superb...un "adevarat" concurent pentru S 63 AMG :))
http://www.mercedes-amg.com/g63.php?lang=eng#specifications_section
8 Cylinder - V - Biturbo Engine
Rated output 420 kW (571 hp) at 5500 rpm
Rated torque 760 Nm at 1750-5000 rpm
Governed maximum speed 6400 rpm
"n-spe mii de turbine"? glumesti, nu?! sau esti total pe dinafara?
Porsche are acelasi numar de turbine: 2
SI
aceeasi cilindree aproximativa cu GT-R (~4.0). Da, porsche a auzit de downsizing si il sustine, ceea ce te contrazice...romanule priceput la toate!
Ai dreptate. Un clasic V12 de 6 litri gen SL 600 pe pana in 2002 de ex. merge si in ziua de azi fara probleme. V6, V8-urile astea noi cu multe turbine pica la 100 de mii de km. Dar adevarul e ca sunt mult mai eficiente. Scot cp mullti la o cilindree mica, si consuma putin. V8 respectiv V12 alea vechi sub 30% consum nu scadeau. Dar mai bine sa imi consume decat sa se strice.....
urmaresc canalul german ”Auto Motor si Sport TV” iar cei de acolo mereu sunt dezamagiti de downsizing... de ex masinile mici cu motoare de 1,0 - 1,2 litri si cu consumuri de laborator de 4-5 litri/ 100 km, in trafic real consumul se duce la 6-7 litri... adica tot in genul motoarelor aspirate (care macar sunt mai rafinate si mai fiabile)
Probabil sunt adolescenti cu timp de pierdut.
Esti pe langa rau de tot ! Inseamna ca nu ai vazut service-urile ca sunt pline de masini noi. Ai vazut tu masini cu V8 sau V12 vechi prin service ? Eu nu. Dar astea noi e plin de ele pe acolo...le pica turbinele intr-o veselie ! Hai pa pa