A opta generație Porsche 911 a fost expusă în premieră în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles din 2018. Câteva luni mai târziu, nemții au prezentat și versiunea cu plafon retractabil 911 Cabrio.
În momentul lansării, noua generație 911 a fost disponibilă exclusiv în versiunile Carrera S și Carrera 4S. Acum, constructorul german introduce în gama 911 și varianta de bază Carrera.
Sub capota lui Porsche 911 Carrera se află motorul boxer de 3.0 litri cu șase cilindri capabil să ofere 385 de cai putere la 6.500 rpm (cu 15 CP mai mult comparativ cu vechea generație) și 450 Nm între 1.950 și 5.000 rpm. Resursele unității pe benzină sunt cuplate la o cutie automată cu opt trepte și dublu ambreiaj. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.2 secunde. Mulțumită pachetului Sport Chrono, valoarea pentru sprintul 0-100 km/h este mai bună cu 0.2 secunde.
Așa cum era normal, și 911 Cabrio va fi disponibil în versiune Carrera. În cazul acestei variante, accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 4.2 secunde atunci când modelul este echipat cu pachetul Sport Chrono (4.4 secunde pentru varianta standard).
Viteza maximă a coupe-ului se oprește în dreptul valorii de 293 km/h, în timp ce varianta decapotabilă poate accelera până la 291 km/h.
În ceea ce privește interiorul, noile 911 Carrera și 911 Carrera Cabrio vin cu aceleași elemente oferite și pe versiunile Carrera S și Carrera 4S.
Astfel, clienții vor primi un instrumentar de bord mixt (analog și digital), dar și un ecran central cu diagonala de 10.9 inch. De asemenea, nemții vor oferi și modul de rulare "Wet". Acesta detectează automat prezența apei pe suprafața de rulare și transmite un mesaj către cel aflat la volan. Acesta din urmă poate selecta modul de rulare "Wet" prin simpla apăsare a unui buton.Pe piața din România, noul 911 Carrera Coupe are un preț de pornire de 110.282 de euro, în timp ce varianta 911 Carrera Cabrio pornește de la 124.640 de euro. Ambele versiuni sunt deja disponibile pentru comandă.
*Das 911 Carrera Coupé startet in Deutschland bei 104.655 Euro und das 911 Carrera Cabriolet bei 118.935 Euro.* :-P
Acu serios, cum rimează asta cu teoriile unora despre justificarea prețurilor uzual mai babane ale dealerilor vestici raportat la cele practicate-n România...?
Ahm da, uitasem că iegzistă contra-teorii pentru orice -- mai exact, acolo-n ocțident se vând mult mai multe 911-uri ca la noi, de unde și adaosul mai mic de fapt al dealerilor vestici bla-bla etcaetera.
Back ontopic, și versiunea asta 911 *de bază* e remarcabilă, în ciuda prețului hiper-umflat (nu mai repet că Porsche e depășit la marja de profit doar de Ferrari cu 24,6% - la preț mediu vânzare per căluț cabrat anu trecut 279.000 € și profit mediu net 69.000 € -- wow, dar asta-i distopia-n care trăim, din păcate...)
P.S. Și eu, care mă gândeam că un Megane 4 RS e cam scump totuși la 30.600 €... ;-) (preț listă, evident, că mai scade după ceva negocieri -- inimaginabile la dealerii Porsche.)
azi, iti vinzi cei doi rinichi si abia iti permiti doar jantele masinii.
...Concurența alunecată p-aceeași pantă i-a obligat însă la schimbarea treptată de macaz. Nefericită, repet, și la nivelul designului după mine -- e suficient să vezi roțile-spate enorme gen HotWheels ale 992-ului ăstuia. :-(
P.S. La noi doar celebritățile din *upper-class*-ul vremilor pre-89 (artistic mai ales) aveau acces la mașini de calibrul lui 911, unul din puținele 911 -- dacă nu singurul -- aparținându-i lui Ludovic Spiess.
(Aș fi offtopic să bag lista completă a *norocoșilor* vremii, dar nu pot să-l uit pe Dem Rădulescu la volanul unui Mustang Mach-1.:-P)
Back ontopic 911, faimosul tenor nu doar se lăuda c-a parcurs cu el ruta Viena-București în doar 11 ore, ci chiar a făcut-o, și nu doar o dată (nu intru-n detalii, dar știu asta din sursa... cea mai direct-apropiată de L.S., cu care făceam meditații în 1978 :-)).
Nici nu-i de mirare însă, la cât de pustii erau șoselele p-atunci.
Daca adaptezi la rata inflatiei, cei 45.000 Euro iti ajung pentru un Corvettte modelul nou :-) Din pacate nu iti ajung banii pentru un Mercedes Clasa B bine dotat.
1. prețul de 60K $ anunțat pt C8-ul fără opțiuni (pe piața nord-americană) e, ca de obicei, fără vreo taxă
2. ...iar în Europa se va umfla fără dubii la 85-90K €, din cauza:
- TVA-ului (cca. 20%)
- taxei vamale de 10%
- costurilor pt.:
a. transport + asigurare (peste Ocean)
b. omologări UE-tehnice diverse
c. etc. = profit importatori :-)))
Totuși, oricum am suci-o, Corvette C8 va rămâne o sportivă relativ accesibilă și-n Europa (502 CP și preț previzionat cu 50% mai mic comparativ cu 911 Carrera S de 450 CP.)
911 S pe care l-aș prefera totuși, fie și doar fiindcă-i 2+2 și poate avea tracțiune integrală.
...Evident că doar dacă n-aș fi așa sărăntoc. :-)
(Nu și spiritual totuși, ca alții.) :-P