Cayenne Turbo S E-Hybrid, Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe și Cayenne E-Hybrid Coupe sunt noutățile anunțate de Porsche pentru modelul Cayenne.
Primele două beneficiază de cele mai puternice motorizări existente vreodată pe un Cayenne. Cayenne Turbo S E-Hybrid are un sistem de propulsie alcătuit dintr-un V8 biturbo de 4.0 litri cu 550 CP și un motor electric de 135 CP. Motorul electric este amplasat între motorul termic și cutia automată cu 8 trepte Tiptronic S. Ansamblul dezvoltă în total 680 de cai putere și un cuplu de 900 Nm.
Accelerația 0-100 km/h este realizată în 3.6 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 300 km/h. Bateria electrică are o capacitate de 14.1 kWh, autonomia fiind estimată la 40 de kilometri. Timpul de încărcare este de circa 2 ore și jumătate la o priză de 240V.
Consumul mediu anunțat de producător pentru Cayenne Turbo S E-Hybrid și Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe este de 3.7 – 3.9 litri/100 km.
În ceea ce privește noul Cayenee E-Hybrid Coupe, acesta beneficiază de același motor V6 turbo de 3.0 litri ca în varianta standard.
Ansamblul ce cuprinde și motorul electric dezvoltă în total 460 de cai putere și un cuplu de 700 Nm.Via Porsche
De fapt coupe-ul e cu 45 kile mai greu, deci sare de 2,5 tone. Și va căra de cele mai multe ori doar 2-4% din masa lui proprie, adică 50-100 kg (mai clar: ori amanta, ori beizadeaua lu tati. :-P)
..:-), ori :-( ?! -- Oricum, e greu spre imposibili de clătinat falsul optimism indus naivilor de tip nou, = guvizi care înghit pe nemestecate orice nadă *eco-trendy*.
Fiindcă sub 10 l/100 km nu scade-n viața reală consumul -- deja testat pe alte meridiane, cu bateria full.
(n.b.: Nu mai zic de *promisiunile* gogonate făcute se pare doar redactorilor AM, din moment ce suta-i prinsă în 3,8 secunde, iar Vmax se oprește la *numai* 295 km/h.
Bine că nu v-a promis și că va costa sub 140.000 € -- ar fi mințit și mai dihai :-))
P.S. @Joe: Hibrizii PHEV hiper-forțoși sînt doar o mega-abureală care permite celor 0,01% care fac legea... și legile pe planetă să:
1. aibă aparențe de *ecologiști* cînd se duc la yacht-urile lor cu rezervoare de 7-8.000 l motorină... și fără catalizator. :-P
2. aibă acces în centrele megalopolis-urilor, unele deja restricționate *fraierilor* cu mașini normale, fie ele Euro-6.
Have fun!
La fel stă treaba și cu *genialii* eco-comisari sovietici -- pardon, UE. :-P
D-aia recunosc că NU sunt vreun CEO -- din fericire.
...Dar nici bizon din turma idioților utili. Mai ales ălora cu yachturi și Learjet-uri, a căror mega-ipocrizie (nu doar fals-ecologică) văd c-o accepți bucuros, ca un sclav perfect.
Îți mulțumesc oricum că exiști -- sincer, în lipsa unora ca tine aș fi renunțat demult să comentez p-aici, dar o mai fac special întru exasperarea ta/voastră.
Back ontopic, văd că AM nu-i în continuare *responsabil de acuratețea informațiilor*, :-) din moment ce nu corectează unele date eronate încă din titlu (repet, 0-100 km/h în 3,8 s și nu 3,6...)
-de regula oamenii care isi iau astfel de masini noi, nu fac prea multi km cu ele, miram-as sa vad una de asta pe la +300K km intr-o tara civilizata, bine mai putin dupa ce ajung la "lebenitarii" nostrii din balcani sau alte zone puscate unde ajung sa transporte si lemne cu ele,
-deci per total facand o comparatie cu o masina ca si aia din semnatura lu' Kiro, pe care un om de rand (ca mine) ajunge sa o foloseasza pana ii cad si rotile consumul de gaz si poluarea pe care le produc pentru mama natura e cam tot pacolo, dar no' vorba aia pestele ala mic niciodata nu il inghite pe ala mare, fiind si eu unul mic :), tot nu ma deranjeaza faptul ca cei bogati isi iau asemenea masini, traiasec doar cu gandul ca bunul Dumnezeu daca exista (si cu siguranta exista) lasa lucrurile sa se intample cu un anumit scop pe lumea asta,si nimic din ce se intampla nu e aleator sau evolutiv dupa cum sustinea "marele" nostru Darwin,
a ajuns consumu sa se bata cu timpu 0-100. prost e ala care-i crede