Porsche arată că ia în serios electrificarea, motiv pentru care anunță îmbunătățiri la fabrica sa principală din Stuttgart-Zuffenhausen, casa legendarelor modele 911, 718 Cayman și Boxster.
După întârzierile repetate, cauzate în cea mai mare parte de problemele de dezvoltare ale platformei software, Porsche se pregătește pentru lansarea vehiculelor sale electrice de nouă generație începând de anul viitor.
Vorbim despre modelul electric de Macan, care va apărea undeva în 2024, dar și despre modelul sport electric 718, așteptat la sfârșitul anului 2025. Producătorul a anunțat că efectuează măsuri extinse de reconstrucție și extindere la fabrica sa centrală pentru a se adapta producției următoarelor generații de vehicule.
Porsche Macan EV va fi produs și în paralel cu versiunea cu motor termic o perioadă. Porsche a declarat că investește aproximativ 250 de milioane de euro în lucrările de construcție, care vor include modernizarea numeroaselor sisteme de producție și integrarea asamblării grupului electric pentru Macan EV în fabrica existentă de motoare din Zuffenhausen.
După asamblare, grupurile electrice pentru Macan EV vor fi transportate la fabrica Porsche din Leipzig, unde va avea loc producția vehiculelor.
Ca parte a programului de modernizare, Porsche a extins zona liniei de producție pentru mașinile sport la fabrica principală. Această zonă va utiliza vehicule ghidate automat, care vor înlocui linia de asamblare tradițională.Astfel, se va putea realiza asamblarea vehiculelor electrice pe aceeași linie cu cele termice. Producătorul german a declarat că au fost integrate în procesul de producție puncte standardizate de control și aprobare a calități. În plus, băncile de test acustic au fost adaptate la cerințele vehiculelor electrice, în timp ce băncile de testare pentru scurgeri și inspecții de suprafață au fost complet reconfigurate.
Porsche extinde, de asemenea, zonele logistice din cadrul atelierului de caroserie, adăugând o nouă clădire în locul fostului Porsche Center, în fața Muzeului Porsche. Programată pentru finalizare în 2025, această clădire va furniza atelierului de caroserie piese pentru Taycan și mașini sport.
Momentan nu avem termene precise privind începerea producției așteptatului Macan EV și a modelului 718 EV.
Porsche spune că Macan EV va intra în producție undeva în 2024, în timp ce 718 EV este așteptat în jurul anului 2025.
Ce lagatura are Porsche si stirea asta in general cu Dieselul?!
Ce-i cu voi? Asa e ordinul prin redactie sa starniti comentarii sau atat de putin va duce capul?
Știrea are legătură cu diesel dar poate e prea subtilă pentru melteni.
Și da, ai dreptate, Porsche a renunțat la diesel acum câțiva ani. Sunt cu un pas înaintea altora. Bravo lor.
Au avut si ei pe SUV un Diesel imprumutat de la VW pentru ca exita cerere pe astfel de masini si nu erau fraieri sa nu castige niste bani in plus. Insa Porsche nu are nici in clin nici in maneca cu Dieselul. Daca tu nu intelegi asta n-am ce-ti face. Cel mai mult te faci de ras tu insuti. Nu te mai da intelept ca nu esti mai rasarit decat Edikkk. Amandoi repetati orbeste dogma, atat.
N-ai ce să-mi faci tu mie decât ceva ce nu pot scrie aici.
Pe de altă parte electricele își fac cu greu “loc” în zona de performanță/sport și culmea excelează pe zona respectivă… dar nu “sună”, iar pentru unii “muzica” este esențială. Porsche are Taycan și face aprox. 11% din vânzări. Atâta cerere este… restul bla, bla.
Deja este plin de electrice de performanță la vânzare ca și SH… asta din nou este realitatea. Acuma fiecare crede ce vrea.
Porsche are doar 11% vânzări electrice pentru ca are doar un singur model electric, și ăla cu o caroserie nepopulară. Dar și așa se vinde mai bine decât Panamera, care are o caroserie similară.
Deci cum e cu "Atâta cerere este… restul bla, bla"?
De fapt se vinde mai bine, sau pe acolo, și decât modelele traditionale 911 și 718!
Dar cifrele sunt mici pentru că lumea vrea șifonierele Macan și Cayenne.
Iar legătura "subtilă" cu diesel/ICE e că următoarele modele de șifoniere vor fi EV.
Acum Taycan se vinde ceva mai bine decât Panamera, ceea ce spune ceva, dar nu foarte multe. Vorbim totusi de modele care vând în jur de 30k exemplare pe an.
Mai mult cred că spune faptul că Macan și Cayenne se vând mult mai bine. Mă întreb dacă exista vreun adolescent care sa aibă în dormitor postere cu Macan, cum aveam eu cu 911 (și altele)...
Dacia Sandero a reușit să întoarcă rezultatele pe piața din Europa, concomitent cu o scădere mare a principalului rival, Tesla Model Y. În octombrie, Sandero a fost din nou cel mai vândut automobil din Europa, în timp ce SUV-ul electric de la Tesla n-a prins nici măcar Top 10
Cum??? Nici în top 10 de pe primul loc
Nu ma aștept la nimic din partea obsedaților… este nevoie de caracter să recunoaștem că am greșit (ceea ce este absolut normal, in general greșim), adică exact ceea ce ei nu au ;)
Ești obsedat sa ai dreptate și te agăți de orice poți și tu. Cred ca toată lumea te iubește la petreceri.... Există oameni care te pot ajuta.
"Acest lucru este cauzat de sistemul de livrări în valuri pe care l-a adoptat compania americană."
De ce n-ai citat și partea asta? Nu dădea bine și te-ai gândit că noi nu știm să folosim google?
"în intervalul ianuarie – octombrie 184.100 unități vândute, cu 20,4% mai multe decât anul trecut. Tesla, care a acumulat aproximativ 183.800 unități, a rămas a doua cea mai vândută mașină din Europa"
Faptul că e cot la cot cu un model de volum de 3-4 ori mai ieftin e foarte grăitor. Și mai ales că se vinde mai bine decât orice ICE în zona ei de preț, adică acolo unde contează mai mult ce face și ce are, nu cât costă. Chiar dacă termină pe locul 2, tot excelent e.
Și mai ia o pauză că ne obosești cu bufeele tale de copil râzgâiat și arogant.
Chiar mă așteptam să pui botul (ce previzibil), dar nu te baza și pe alții, mă rog ai ceata de obsedați.
Că să citez dintr-un mare “sport”… “You’re only as good as your last performance”, adică afară din top 10, direct… ha, ha, ha.
Valul a trecut, respect pentru ce a făcut Tesla până acum, dar cam asta este, rămâne cum am stabilit când erați toți umezi și cică stătea lumea 12 luni pentru o electrică (au trecut 8 și sunt pe stoc, dar nu se trec), va spuneam că pe sfârșit de an Tesla o ia la vale sau pe valuri… cum dorești ;))
De unde știu, pe lângă că “lucrez in domeniu”, este deja trecut de mijlocul lui Noiembrie și nu se vede “valul”, bănuiesc că nu bate vântul sau ceva de genul :)))
Valul vieții de care se povestea era atunci când se pompau rezultate de la nimic la un nimic mai mare și veneau mașini de peste hotare (importuri) după opriri de producție, rimă accidentală ;)
Fabricile Tesla sunt cu lipsă comenzi, în China este dezastru, iar fabrica din Mexic este on hold… de unde știu, că trebuia să construim și noi (da, livrăm la Tesla), un “mic” JIS lângă ei, dar vezi tu nu prea mai răspund la e-mailuri, telefon și știu și de ce. Au de mutat Tesle-le care nu se vând dintr-o parcare în alta. ;)))
PS… și nu va mai aruncați pe jos ca v-am jignit, că sunteți penibil și oricum mi se rupe când prostalăii se simt jigniți.. așa ceva :)))
În lipsă de argumente și caracter… țac pac cu clișeul și turma de hiene.
Electric cars could account for 18% of total car sales for the year 2023… si încă subvenționate.
Și asta fără dezastrul din Octombrie.
Stai să vezi Q4… ;)))
The IAE’s projections show that the share of EV sales will increase to 35% by 2030, adică ceva peste dublu față de ce avem acum în 7 ani!!!
Eu nu mă agăț de nimic, chiar mi se rupe, si nici nu vin cu statistici manipulatoare, cu creșteri de la 100 la 300… uaaau 300% creștere.