NOTĂ: Acest articol reprezintă o păcăleală de 1 aprilie. Orice asemănare cu realitate este pur întâmplătoare.
După mai mulţi ani în care a consemnat o creştere constantă a vânzărilor şi, implicit, a profitului, Porsche a decis să schimbe complet politica sa de preţuri şi de achiziţie.
Decizia a fost luată după ce mai mulţi clienţi s-au plâns că plătesc prea puţin pentru maşinile lor. Ultimul exemplu a fost consemnat în micul orăşel german Bad Vielegeld, unde un fost bancher a plătit pentru un Porsche Boxster doar 54.000 de euro, preţul de pornire al acestui model. "E păcat de maşină, cei de la Porsche ar trebui să înţeleagă că valoarea acestor maşini este mai mare, aş fi dat cel puţin 75.000 de euro dacă m-ar fi lăsat să plătesc cât cred că face. Dar e treaba lor, până la urmă", spune Ullrich Marken.
Mereu receptivi la cererile clienţilor, oficialii Porsche au decis să elimine complet preţurile maşinilor. Fiecare client va avea astfel posibilitatea de a plăti cât doreşte pentru viitoarea sa maşină.
Porsche a pus însă şi o serie de condiţii pentru viitorii săi clienţi. Aceştia trebuie să facă dovada că în ultima lună au alimentat cu carburant în valoare de cel puţin 2000 de euro. Bonurile vor fi verificate de un organism de stat vigilent, Deutschlanaf, pentru a elimina orice tentativă de fraudare.Mai mult, pentru a încuraja comercializarea maşinilor sale fără preţ, Porsche va organiza lunar o loterie a facturilor. Cei mai norocoşi pot avea ocazia de cumpăra unul dintre ultimele exemplare Porsche 918 Spyder, bineînţeles cu un preţ fixat după bunul plac.
"Calculele noastre arată că, lăsaţi să plătească liber şi fără a şti preţul de listă a modelelor noastre, clienţii Porsche sunt gata să ofere cu 20% mai mult pe o maşină decât preţul fixat pentru că maşinile au o valoare percepută foarte mare. Deci această decizie va fi una cert profitabilă din punct de vedere financiar. Aşa cum avem încredere în maşinile noastre, avem încredere şi în clienţii noştri. În plus, clientul pleacă şi mai mulţumit de la showroom: pe lângă faptul că are în garaj un Porsche nou, ştie că el a stabilit preţul maşinii", susţine Leopold Huttner, unul dintre directorii de marketing ai companiei şvabe.
Comentarii (5)