Porsche dezvoltă un rival pentru Ferrari 458 Italia
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După Cayenne, Panamera şi viitorul Cajun, Porsche plănuieşte debutul pe un nou segment şi implicit lărgirea gamei cu un model nou. Oficialii din Stuttgart iau în calcul posibilitatea lansării unui supercar cu motor central, capabil să se bată cu modele deja celebre, cum sunt Ferrari 458 Italia, Lamborghini Gallardo LP560-4 şi McLaren MP4-12C.
Viitorul model sportiv nu va fi o ediţie limitată sau exclusivistă, urmând să îşi asigure un loc bine stabilit în gama Porsche, chiar deasupra actualului 911, dar sub proaspătul 918 Spyder.
Mathias Muller, şeful Porsche, a dezvăluit, într-un interviu recent, că Porsche "intenţionează să îşi extindă gama. Avem în minte ideea unui model cu motor central. Ne gândim la ceva mai scump decât actualul 911, dar sub preţul noului 918 Spyder. Avem deja mai multe idei privind stilul şi designul, idei pe care vom continua să le modelăm în perioada următoare. Tot în următoarele luni vom evalua şi beneficiile economice ale modelului, pentru a ne putea decide viitorul proiectului".
Declaraţia lui Muller dovedeşte că supercarul se află deja în stadiu de dezvoltare. După experienţa dobândită cu modelele Carrera GT şi 911 GT2 RS, care folosesc o arhitectură uşoară, ne putem aştepta ca viitorul rival al lui 458 Italia să folosească cea mai nouă tehnologie germană de reducere a masei.
Deşi ar putea prelua structura de aluminiu a fratelui de concern Audi R8, surse din interiorul Porsche au negat categoric aceste informaţii. Modelul va avea componente comune cu actualul 911, de la care ar putea prelua axa frontală şi suspensiile. În partea posterioară însă, modelul nu va semăna cu nici unul din fraţii mai mici, dimensiunile urmând să crească pentru a putea face loc unui motor mai mare şi unei transmisii.
Sub caroserie, modelul sportiv va avea nevoie de un motor capabil să livreze între 500 şi 600 de cai putere, resurse necesare pentru a putea ţine piept rivalilor Ferrari, McLaren şi Lamborghini. Sunt luate în calcul mai multe opţiuni.
Prima dintre ele ar fi folosirea unităţii cu şase cilindri în linie, de 3.8 litri biturbo, capabilă să dezvolte chiar şi 620 de cai putere pe actualul GT2 RS.
A doua variantă ar fi utilizarea unei versiuni de serie a unităţii V8 de 3.4 litri, regăsită pe RS Spyder.
Un motor similar este folosit de exclusivistul 918 Spyder, în cazul căruia unitatea oferă 555 cai putere.via | autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Cu ocazia Bharat Mobility Expo, MG a lansat modelul Majestor în India. Este vorba despre un SUV, de mari dimensiuni, poziționat în vârful portofoliului de modele destinate acestei piețe. (20.01)
-
Mercedes-Benz pregătește revenirea pe piață a Clasei S Coupe. Noul model poate fi văzut deja într-o serie de imagini patent, iar acesta ar urma să fie produs în serie limitată. (20.01)
-
Skoda a lansat o nouă motorizare pentru varianta hatch a lui Superb. Noua motorizare este o unitate hibridă cu încărcare la priză, care promite să ofere o autonomie electrică de peste 120 de kilometri. (17.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- FOTOSPION: Primele imagini cu Skoda Space, un crossover electric cu 7 locuri
Comentarii (2)