Porsche „cucerește” cel mai înalt vulcan din lume

de Tiberiu Safta
Vineri, 04.11.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Două prototipuri Porsche create special pentru off-road au reușit să urce cel mai înalt vulcan activ din lume. Cele două mașini au reușit să ajungă la o altitudine de peste 6000 de metri în condiții extreme.

Porsche 911, cel mai popular și admirat model al mărcii germane, este pe cale să împlinească 60 de ani de existență. Cu această ocazie, o echipă de aventurieri ai constructorului de la Stuttgart a decis să plece într-o aventură cu o provocare unică: să urce cel mai înalt vulcan activ din lume cu acest model.

Cu ajutorul a două prototipuri construite special pentru aventură și cu îndrumarea pilotului de anduranță Romain Dumas, Porsche a reușit să urce vulcanul Ojos del Salado din Chile. Adică cel mai înalt vulcan activ din lume.

Din aventură nu au lipsit nici condițiile extreme. Echipa de aventurieri a trebuit să îndure un nivel de oxigen scăzut la altitudini mari, temperaturi minime de -30 de grade celsius și cu riscul de cădere a bolovanilor. Nu a lipsit din ecuație nici gheața pe suprafața vulcanului.

În ciuda acestor dificultăți, mașinile au reușit să atingă o altitudine de 6007 metri și au reușit, astfel, să urce cel mai înalt vulcan activ din lume.

Cele două prototipuri au fost modificate special pentru această aventură. Cea mai importantă modificare este reprezentată de punțile pe portale, de unde rezultă o gardă la sol de 350 de milimetri. De asemenea, etajarea cutiei de viteze manuale cu 7 trepte a fost modificată pentru o eficacitate mai bună la viteze mici, iar prototipurile au fost echipate și cu sistemul Porsche Warp-Connecter. Acest sistem leagă cele patru roți într-un punct comun pentru o aderență optimă chiar și atunci când o roată este în aer.

Alte modificări includ: un scut de protecție din fibră de aramidă, anvelope de teren, diferențiale blocabile manual, sistem steer-by-wire, sistem de răcire montat mai sus în mașină, un roll-cage și scaune sport speciale. Bineînțeles, și caroseria a fost ușor modificată pentru a permite trecerea mai ușoară peste terenul accidentat.

Motorul a rămas neatins, fiind vorba de propulsorul boxer cu 6 cilindri, de 443 de cai putere, montat pe modelul 911 S.

Cele două mașini au fost vopsite într-o grafică specială care aduce un omagiu modelului de serie, respectiv în culorile noului prototip de curse 963 LMDh.

“Acesta a fost un moment cu adevărat memorabil și special într-un loc care este atât de frumos cât și brutal în același timp”, a declarat Romain Dumas. "Cred că singurele aparate de oriunde din lume care se află la o altitudine mai mare decât noi sunt avioanele în acest moment!”, a exclamat entuziasmat Dumas.

via Porsche

Comentarii (5)

  • Pe urmele fratelui mai mare si mai grasan - VW Touareg - care a trecut prin zona prin 2005: https://www.turatii.ro/2005/01/29/recordul-mondial-de-altitudine-cu-autovehiculul/
    Orice numai sa mai facem niste reclama !
    6 1
  • Da, într-o fotografie se văd mașinile de suport, un Touareg și niște camionete (una mi se pare Tata) iar pantele până în tabăra de bază par destul de line.
    6 0
  • Mircea Badea
    eu nu cred, sa arate filmarea. pare plantat pe la baza lui..nu in varf
    5 0
  • O vai… dar nu-i electric (cu zero emisii), deci nu se pune oricum ;p
    5 1
  • Hai să polueze şi acolo

    Nu e nimic de lăudat, chiar dimpotrivă !
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru