Deşi a fugit o perioadă de moda downsizing-ului, Porsche se vede nevoit să se conformeze curentului pentru a se menţine în reglementările impuse de organismele europene. Motiv pentru care a început să propună publicului o nouă generaţie de motoare cu numai patru cilindri.
Aprilie 2014 a fost momentul în care constructorul german s-a reîntors oficial la propulsoarele cu doar patru cilindri, introducând un motor pe benzină de 2.0 litri şi 237 de cai putere pe actualul Macan. Era primul motor cu patru cilindri din ultimii 19 ani, ultimul fiind folosit pe un model de serie în 1995.
Moment istoric: Porsche revine la motorul cu patru cilindri cu noul Macan 2.0 litri benzină
Agregatul va sta la baza şi unor noi unităţi de propulsie pentru sportivele Cayman şi Boxster. O confirmă chiar Wolfgang Hatz, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare Porsche, care a refuzat însă oferirea mai multor detalii despre viitoarele agregate. Acelaşi Hartz susţine că noua generaţie de motoare va fi introdusă pe Boxster şi Cayman începând cu anul 2016, atunci când modelele sunt programate pentru un facelift de jumătatea carierei.
Chiar dacă Porsche a decis instalarea unor modele cu patru cilindri pentru Cayman şi Boxster, cele două modele sportive vor continua să păstreze sub capotă şi versiuni propulsate de motoare cu şase cilindri.
Printre candidaţi se va afla şi Cayman GT4.via wcf
In josul paginii este un link catre WCF, sursa acestui artilol, unde nu scrie nimic de 4 cilindri in linie. Iar articolul celor de la WCF are ca sursa articolul acesta - http://blog.caranddriver.com/porsche-boxster-and-cayman-more-details-emerge-on-turbocharged-future/
Asa ca nu va faceti prea multe griji, 911, Boxter si Cayman deocamdata raman Porsche, nu VAG cu alta sigla.
Dar, dacă informația e greșită, asta e o lipsă de respect față de cititori. Și e lipsă de profesionalism. Mă aștept ca un redactor să cunoască temeinic domeniul despre care scrie articole. Le scrie pentru public, nu pentru un grup restrâns de cititori. Dacă preiei o informație, o filtrezi, o compari cu bagajul vast de cunostințe pe care ar trebui să le deții în acel domeniu, nu o "traduci" aiurea, ca s-o arunci gloatei insetate de știri. Nu există nicio scuză pentru astfel de scăpări. Pot să accept mici stângâcii gramaticale din partea unui autor, dar dezinformarea e un lucru cumplit. O consider înșelătorie.
Adevaru e ca trebuia sa imi pun intrebarea "cum o sa bage un motor in linie intr-un boxster, ca nu prea incape", dar din graba si increderea oarba in stirile de pe AM....