Porsche Cayman are motive să se teamă: viitorul model Alpine ar putea folosi motoare Mercedes-AMG

de Daniel Popescu
Miercuri, 23.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a dezvăluit că analizează posibilitatea ca viitorul model Alpine pregătit pentru 2017 să folosească motoare Mercedes-AMG.

La lansarea conceptului Alpine Vision care prefigurează un model de serie pentru 2017 sub brandul Alpine, Renault a dezvăluit că va miza pe un motor derivat din unul care există deja în cadrul grupului Renault-Nissan, cel mai probabil un 1.8 Turbo derivat din motorul 1.6 Turbo de pe Clio RS.

Totuşi, constructorul francez nu a luat încă o decizie finală, întrucât un oficial Renault a anunţat că una dintre variantele luate în calcul este împrumutarea unui motor Mercedes-AMG de la partenerul Daimler.

"Fie vom lua un motor disponibil în cadrul Alianţei Renault-Nissan şi îl îmbunătăţim pentru mai multă putere, fie cumpărăm unul de pe piaţă. Am auzit că Aston Martin cumpără motoare V8 de la AMG. Şi asta este posibil. Avem o cooperare cu Daimler şi putem cumpăra motoare de pe piaţă, nu este nicio problemă", spune Bruno Ancellin, vicepreşedinte executiv pentru produse şi planificare din cadrul Renault.

Urmareste Automarket
Un motor Mercedes-AMG ar putea oferi celor de la Renault oportunitatea să producă un Alpine care să reprezinte o ameninţare şi mai mare la adresa principalului său rival, Porsche Cayman.

Pe de altă parte, Ancellin a confirmat că brandul Alpine se va extinde şi cu alte modele, însă segmentul acestora nu a fost încă stabilit.

Acesta a nominalizat inclusiv varianta unui Alpine hatchback, deşi până acum s-au vehiculat doar posibile modele coupe şi cabrio. "Am putea avea un coupe sau un cabrio. Am putea avea un hatchback, am putea avea orice este utilizabil pentru un brand sportiv", a adăugat el.

Via GoAuto

Comentarii (19)

  • Ca va fi 1.8 Turbo din cadrul Aliantei sau un motor de la partenerii Daimler, cred ca stimula comparative injositoare pentru Porsche.
    15 4
  • @mda

    aici ai raspunsul la ce spuneai tu ca "gresesc". Alpine nu are sanse sa devina brand cu pretentii premium. Ci doar unul foarte sportiv. Si foarte posibil mult mai scump decat obisnuitele renault-uri

    De asta vorbeam de InitialeParis ca solutie asemnatoare cu DS, acesta fiind lansat ca o gama scumpa si apoi transformat in brand de sine statator.

    revenind la Alpine...motorare entry-level din curtea proprie, motoare pentru versiuni high-end de la Mercedes. Cu toate ca ar necesita costuri suplimentare ar putea sa fie o metoda de a impaca si pe cei mai pretentiosi cand vine vorba strict de preformantele motorului.
    5 8
  • @vianu
    1. Alpine e lansat din start ca un brand de sine statator.
    2. Te grabesti ca fata mare la maritat. Vom vedea verdicte adevarate, nu analogii speculative sau cancanuri, de la cei care le vor testa din 2017.
    6 6
  • @@vianu

    1. vorbeam de un brand de sine statator echivalent lui DS unde regasesi si Hatch si cross-ver si SUV si limuzina. Alpine nu e nimci (inca) din toate astea.
    2. nu dau verdicte fac presupuneri, am voie? Multumesc.
    3. la ce adresa iti pot cere acordul in cazul in care pe viitor mai indraznesc sa imi scriu opiniile? Poate vreau sa ma marit si poate tu ai mai multa experienta...
    9 2
  • Numarul si tipul modelelor din gama e o chestiune de detaliu. Acestea vor veni in timp. Ce este clar, e ca Alpine e un producator lansat oficial.
    7 0
  • ar fi bun acum, dupa merțane cu motor de renou, sa avem un reno cu motor AMG

    .. daca isi baga coada cei de la RenaultF1 s-ar putea ca acel Alpine sa dea rusinica lui GT, pe modelul din F1 unde MB nu a vrut sa-i vanda lui Newey motoare fix de frica :)
    7 2
  • Vianu are dreptate la faza asta. Alpine nu va fi un producator premium ci un producator de volum cu performante foarte bune care se va duela cu omologi premium. Cam asa cum a facut GT-R-ul cand a fost lansat. Avem exemplul chiar in curtea grupului.

    @vianu Fiecare poate sa-si spuna parerea omule. Relaxeaza-te si nu mai face bascalie mioritica.
    7 5
  • @@vianu era a doua parte a comentariului meu.

    P.S. Mutati odata comentariile pe Disqus ca sa fie editabile!!!
    6 5
  • @Andy....tocmai voiam sa ma lamuresti :)

    n-am priceput de ce am incasat atatea manutze rosii. Incercam doar o vizualizare a ce ar putea fi Alpine si ce ar putea deveni InitialeParis

    asta imi aduce aminte de o discutie foarte veche avuta cu @DanGrc si presupuneam ca DS ar putea sa se bata si ca ar putea fi facut sa incerce sa intre pe teritoriul trio-ului german. Acum sunt nenumarate review-uri in care (cel putin DS5) e alaturat lui Audi si BMW si vazut ca o alternativa la acestia.

    dar asta e, fac "analogii speculative" :(
    3 5
  • @vianu a.k.a andy

    Cand amesteci ceapa cu rosii sa nu te astepti sa iasa altceva decat salata. Pachetul gandit pentru GT-R n-are nicio legatura cu subiectul de fata.
    Comparatii intre modele ale unor producatori premium si volum vor exista intotdeauna indiferent de cine vorbim, insa asta nu conteasta faptul ca Alpine e lansata ca o marca premium-sportiva.
    Acum ca esti tu mai "destept" si contrazici declaratiile oficiale, fara sa fi vazut macar masina, asta-i altceva...

    Ia incearca sa numeri de cate ori e repetat cuvantul "premium" in declaratia asta:

    "Viziunea noastră-cheie pentru marca Alpine este de a avea mașini extrem de sportive și la un nivel premium. Vrem să ne poziționăm la extremă din punct de vedere sportiv - la nivelul ținutei de drum, al agilității, al echilibrului, al performanțelor - dar să oferim o tușă premium. Vrem să aducem originalitate în ceea ce noi numim abordare și viziune sport-premium. Modul în care vrem să aplicăm acest lucru pe mașinile de serie nu este reușit în acest moment de niciun brand de pe piață".

    Nici acum nu te-ai prins? E grav !
    5 5
  • Ah, inca ceva...pt ca vad ca insisti pe aceeasi ineptie...
    Atat timp cat exista Alpine ca marca premium, Renault nu mai are nevoie sa transforme Initiale intr-un brand premium. Initiale va ramane doar o derogare cu valente premium a unor modele de volum, adica un concurent pentru Vignale de la Ford, de exemplu. O nisa interesanta.
    5 3
  • @mkd

    1. faci confuzii intre useri; doar daca nu stii ce insemna a.k.a

    2. primul comentariu (cel mai probabil a creat confuzie) si imi asum greseala. N-am avut intentia sa spun ca Alpine nu va fi premium (sau cu valente) in ansamblul sau ci doar ca (cel mai probabil) se vor reduce la a face masini sportive (si scumpe) cu arhitectura specifica si nu vor aborda prin acest brand si alte configuratii gen limuzina, SUV, crossover, etc. In acest sens nu vad ca Alpine sa devina ce a devenit DS.

    3. discutia cu @mda era (sa zicem) privata. Iar interventia ta chiar daca fireasca mi se pare a unui copilutz caruia i s-a luat bomboana din fata cu toate ca nu ii era adresata si care s-a bagat ca muca'n lapte.

    4. nu stiu cine esti (si cred ca iti dai seama ca ma doare in posterior) dar, si poate ca n-ai sa pricepi lucrul asta, Alpine imi place la maximum. Asa cum imi placea in copilarie, la maximum, macheta vechiului Alpine

    5.serveste un distonocalm, un extraveral ceva. Daca nu iti calmeaza nerviii macar faci vanzare. Ajuti economia locala

    PS. ah si inca ceva.....am sa presupun ca presupui ca InitialeParis nu se va transforma intr-un brand. Pentru ca eu doar am presupus (sau vreau) sa se transforme. :))

    PS2. nu uita extraveralu' !
    4 3
  • @mkd Tusa premium? Really? E exact ce face VW de ceva ani, insa nu e premium. Audi este. Exact ce face Buick in SUA, insa nu e premium. Cadillac este. In SUA chiar si unele modele de volum stil Silverado sau Suburban sunt promovate ca fiind premium in variantele de top.

    "La un nivel premium" si "tusa premium" nu inseamna premium. Inseamna o calitate mai buna decat cea de volum, insa la un pret considerabil mai mic decat un produs premium 100%.

    La un nivel mai mic si mai de demult, e exact ce au facut coreeni in anii '80-90...chiar si pana prin 2006-2007, au oferit masini low-cost care aveau dotari la nivelul unor marci de volum. Normal, la preturi mult mai competitive. Valabil si pentru japonezi in anii '60-70.

    Hai sa nu mai fim impresionati de anunturile bombastice ale oamenilor de pr/marketing. Sa nu uitam ca marketingul modern e made in USA si toti citesc si citeaza din cartile autorilor respectivi ca din Biblie.

    Daca nu te-ai prins e grav sau esti copil...sau poate doar naiv...
    6 3
  • @vianu a.k.a Andy

    Ce vrei tu si ce se intampla in realitate sunt 2 lucruri total diferite. Restul polologhiei infantile nu ma intereseaza.
    4 3
  • @Vianu & Andy
    ti-ai dat 3 voturi in 2 minute...serios?
    2 2
  • @mkd Esti copil, e clar. Se zice poliloghie nu polologhie. Vezi DEX si du-te la scoala. Mai maturizeaza-te intre timp...
    2 3
  • @mkd

    am sa iti raspund scurt cu toate ca stiu ca va fi sters si, poate, si banat. Adica voi intelege asta. Dar sper sa ai timp sa citesti raspunsul:

    esti TAMPIT !

    :))
    3 3
  • puteti sa va dati voturi intrand cu fereastra incognito - aveti voie la 10 voturi pentru fiecare IP ;) (daca nu au schimbat cei de la AM setarile)
    3 0
  • Mda, cam asta-i nivelul comentatorului de mai sus...pare scos direct de pe platourile de filmare ale kanal D cu acele emisiuni absejecte... Mahalageala curata ! E trista transformarea Romaniei... Cat de mare poate sa fie frustrarea ca sa ajungi la asa ceva? Cel care se trece vianu si Andy sunt una si aceeasi persoana.
    PS: Nu esti tu ala care sa ma invete cum sa scriu. "Polologhie" este scris corect. Ambele forme sunt corecte. Mai invata!
    Si nu uita sa-ti mai dai un vot !
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru