Grupul Volkswagen continuă să aibă probleme din cauza scandaluli Dieselgate, iar ultimul episod se desfășoară acum cu Porsche în rolul principal.
Autoritatea Federală de Transport (KBA) din Germania a anunțat că a interzis comercializarea versiunilor diesel ale modelelor Porsche Cayenne și Macan S, ca urmare a faptului că bănuiește că acestea folosesc software pentru manipularea testelor de emisii.
Astfel, software-ul introduce motorul într-un mod specific de funcționare atunci când detectează că se află pe bancul de teste, pentru ca rezultatele oficiale să indice o cantitate mai mică de dioxid de carbon eliminată în atmosferă.
Modelele Porsche în cauză utilizează un motor V6 diesel de 3.0 litri și 265 de cai putere care a fost dezvoltat de colegii de la Audi. De altfel, cu numai câteva zile în urmă, Uwe Hueck, șeful Work Council al Porsche, a lansat un atac dur la adresa celor de la Audi. "Ne simțim înșelați de Audi. Consiliul ar trebui a concedieze managerii", a precizat acesta.
Pe lângă interzicerea de la comercializare a celor două modele, Autoritatea Federală de Transport a solicitat celor de la Porsche să facă un recall pentru 22.000 de unități deja comercializate pe teritoriul Germaniei.
Via Autocar
Nu se ia o asemenea măsură pe bază de bănuieli, ci pe bază de certitudini. Porsche e în aceeași găleată cu cârnățarii.
Mda... Şi Porche nu au ştiut. Normal că au ştiut şi dacă au ştiut e caz penal fără suspendare.
Dar cumparati maşini germane să facă ei ţara lor mare şi bogată !
Apropo cel mai bun motor diesel este de la Peugeot HDI care consumă şi puţin.
Dar lumea cu probleme la cap au nevoie de autobuze.
Eu cred ca ironiile tale nu isi au rostul. Eu am achizitionat in 2014 un VW nou, nu pentru ca ma baga in scaun, nu pentu ca nu polueaza si nu pentru ca ar fi cea mai buna masina. Pur si simplu am cumparat-o pentru ca masina anterioara a fost tot noua si, dupa ce am am tinut-o 200 000 de km, am vandut-o fara sa am probleme majore.. Sunt foarte multumit si de noul VW si nu doar pentru ca nu este afectat de dieselgate (cel putin conform verificarilor facute pe site-ul producatorului). Asta nu ma impiedica sa nu condamn practica VAG.
Insa de la asta si pana la a-i ironiza pe cei care au cumparat o masina produsa de acest grup e cale lunga. Oamenii acestia sunt tot atat d vinovati cum sunt cei care au cumparat masini Subaru echipate cu motorizarea boxer diesel de prima generatie carora le-au crapat motoarele extraordinar de repede sau ca cei care au cumparat masini dotate cu airbag-uri Takata..
VAG a gresit fara indoiala, dar asta nu inseamna ca trebuie sa transformam povestea asta intr-una geopolitica. Germania nu este pogata (Edikk/Madalescu/Mafia/Sergiu) din cauza masinilor pe care le-au cumparat romanii. Este bogata din cauza unei organizari vecine cu perfectiunea si a unei mentalitti care nu permite statul degeaba. Si asta, va asigur, v-o spune unul care nu este un fan al Germaniei si al germanilor. A se vedea in acest sens comentariile mele ironice adresate unuia care-si zice Costel/Neo sau mai stiu eu cum si care este opusul vostru, in sensul in care uraste tot ce nu este german.
Lumea cumpara ce e bun nu ce consideri tu ca e bun !