Salonul Auto de la Paris 2012

Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h

Publicat Miercuri, 12.09.2012
de Mircea Meșter
Comenteaza 12
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 1
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 2
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 3
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 4
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 5
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 6
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 7
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 8
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 9
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 10
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 11
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 12
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 13
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 14
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 15
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 16
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 17
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 18
Porsche Cayenne S Diesel: V8 biturbo şi 5.7 secunde pentru 0-100 km/h - Poza 19
Porsche Cayenne va avea de astăzi două versiuni diesel în listă. După dieselul V6 de 245 CP, Porsche aduce la Salonul Auto de la Paris un Cayenne S Diesel, cu motor V8 de 382 CP.

Jocul Porsche-Europa-SUA-motoare diesel a intrat astăzi într-un un nou nivel interesant. După ce Porsche a anunţat că versiunea diesel V6 a lui Cayenne va fi disponibilă pe piaţa din SUA începând cu sfârşitul acestui an, compania germană a plusat în Europa, anunţând oficial şi prezentând imaginile unei a doua versiuni diesel a SUV-ului său: Cayenne S Diesel.

Iar dacă până acum vorbeam de un motor V6 montat sub capota lui Cayenne, de acum avem în ofertă şi un V8, introdus de particula S, care îşi propune să crească performanţele în condiţiile în care cifrele consumului şi ale emisiilor nu se schimbă foarte mult.

Esential 1200 de kilometri este autonomia maximă a noului Porsche Cayenne S Diesel împreună cu noul rezervor opţional de 100 de litri.
5.7 secunde este timpul oficial de care are nevoie modelul german pentru 0-100 km/h.

V8 BITURBO, CONSUM 8.3 LITRI/100 km

Nu este vorba de un motor dezvoltat de la zero de Porsche, ci de o unitate deja existentă în bancul de organe al Grupului Volkswagen: un V8 biturbo de 4.2 litri care dezvoltă 382 de cai putere şi 850 Nm. Vorbim, astfel, de o îmbunătăţire cu 142 de cai şi cu nu mai puţin de 300 Nm faţă de actualul Cayenne diesel, cifre care ar trebui să îi atragă pe toţi cei interesaţi de performanţe şi în acelaşi timp de un consum decent.

Apropo de consum, Porsche anunţă oficial 8.3 litri/100 km şi emisii de 218 grame CO2/km, funcţia Start-Stop având un cuvânt greu de spus la acest capitol. De altfel, Porsche se laudă începând de astăzi cu singurul SUV diesel V8 din lume cu un consum mai mic de 8.5 litri/100 km şi, de asemenea, cu singurul SUV V8 diesel microhibrid din lume (funcţie Start-Stop şi reutilizarea energiei generate la frânare).

Date tehnice Porsche Cayenne S Diesel
  • Motor / cilindri V8
  • Putere (CP) 382
  • Cuplu (Nm) 850
  • Vmax (km/h) 252
  • 0-100 km/h (s) 5.7
  • Tractiune 4x4
  • Lungime (mm) 4846
  • Latime (mm) 1939
  • Inaltime (mm) 1705
  • Ampatament (mm) 2895
  • Rezervor (litri) 100
  • Portbagaj (litri) 670

PERFORMANŢE ŞI PREŢ PE MĂSURA LITEREI S

La capitolul performanţe, Cayenne S Diesel nu dezamăgeşte: Porsche anunţă 5.7 secunde pentru 0-100 km/h şi o viteză maximă de 252 de km/h.

Evident, noul Cayenne S Diesel beneficiază de toate avantajele şi sistemele dinamice ale versiunilor S de la Porsche, implicit de tracţiunea integrală PTM sau de Porsche Torque Vectoring Plus, care promite să aşeze maşina pe şosea la nivelul consacrat în gama constructorului german.

Deşi noua versiune va fi prezentată oficial abia la Salonul Auto de la Paris, în 27 septembrie, Porsche România a anunţat deja preţurile de România ale noului model.

Astfel, acesta va putea fi comandat de clienţii care îşi doresc performanţe diesel de top începând cu 86.367 de euro, preţ cu aproape 20.000 de euro mai mult decât cel al omologului diesel V6.

via Porsche


Comentarii (12)

  • Aceasta motorizare rivalizeaza cu cea de la Bmw de 3 litri tri-turbo, iata ca diesel-urile f performante incep sa se inmulteasca.
    18 5
  • ianaza
    ....la o masina de peste 80mii...si porsche pe deasupra....clar :consumul nu mai conteaza! daca mi-as permite clar mi-as lua o masina de 5L benzina, care?.....ramane de vazut....totusi o masina pretins sportiva va bea benzina cu placere....intotdeauna!!!!!
    11 5
  • hmmm... frumos... poate vedem un "vs" cu tri turbo-ul de la BMW
    10 3
  • Si de o luna si-a luat un amic V6-le cu 110.000. Veste socanta.
    7 5
  • AndreiRN
    Un Audi/VW in carapace de Porsche.
    Sunt multi care pun botul.
    11 16
  • @bogdan dragomir

    Asa, si ? BMW nu are "modele de performanta" ?
    4 5
  • Adrian
    bmw scoate 381 cp din numai 3 litri...
    5 5
  • iiiiiiih! Urasc diesel! cah! fum! motor de utilaj agricol, pentru lenesi zgarciti cu banii. Pana azi nu am reusit sa inteleg de ce diesel pe o masina de talia unui Cayenne. Nu-si permit sa alimenteze cu Benzina? Sau masinile sunt luate in rate, cu situatie financiara stramtorata dar care din exterior arata solida ca o banca Elvetiana. Oribil. Defapt da, cine are bani cu adevarat nu cumpara Cayenne, ci 550 Spider, de la licitatii de prin strainatate, unde preturile ajung la peste 1 milion de euro/masina.
    2 13
  • George
    Mihai tu nu intelegi ce inseamna probabil protejarea mediului inconjurator si de fapt ceea ce incearca mai toate firmele producatoare de masini sa faca de o vreme incoa...dar 'deh' asa sunt romanii carcotasi
    5 2
  • Mihai cred ca se gandeste la dieselurile din anii '80 '90. Pentru ca dieselurile din ultimii ani sunt la fel de performante ca si benzinarele, cu consum mai mic. E adevarat insa ca sunetul motoarelor diesel nu este la fel de sexy ca al celor pe benzina.
    9 1
  • Nu, sunetul este oribil, dar asta este un lucru subiectiv. Cat despre protejarea mediului, :| (tuse) Mai draga (cum spunea :)) presedintele Iliescu), funinginea neagra care iese pe esapament la masinile Diesel, indiferent de cat de noi sau scumpe sunt, va anunt, ca tocmai s-au dezvaluit in 2012 rezultate ale unor studii in Marea Britanie conform carora, provoaca tipuri de cancer. Si acest fum negru este foarte greu de evitat a fi respirat in orasele din Romania unde 99% din vehicule sunt automobile si 99,9994% sunt Diesel (tot romanu' e inebunit dupa diesel ca nah, consum si putere/cilindree foarte bune, cuplu ca sa stea/intinda omu' pe cotiera in loc sa schimbe des vitezele, numai sa calce acceleratia, eventual tare, brutal - moment in care daca nu esti in treapta potrivita curge fum negru din evacuare). Si in plus dragi cititori, sunt incapabil sa inteleg de ce Diesel montat la un automobil de peste 80.000 euro? Consumul este o problema pentru un om care cumpara un automobile de peste 80.000 (de mii) euro? Ori rasa umana trece printr-o perioada de completa "Noapte a mintii" citand-ul pe Mircea Badea, ori oamenii bogati nu sunt bogati sau sunt zgarciti. Altfel nu inteleg motorul Diesel intr-o masina nu scumpa, foarte scumpa. Iar producatorii ofera astefl de variante pentru ca se cer, nu pentru ca ar avea vreun sens bazat pe logica. "Protejarea mediului" nu are nici un sens cand vorbim de un V8 Diesel sau V8 benzina. Protejarea mediului nu se face din felul motorului (diesel sau benzina) ci din cum este folosit acel motor. Si un diesel Bluemotion de la VW de 1.3 sau cat e, poate polua enorm daca este condus de o maimutza. Lafel cum un V8 diesel poate polua extrem de putin/an daca este folosit rar, nefortat, cu cap altfle spus.
    3 2
  • as adauga un link cu concluziile studiului legat de fumul diesel, ca na, la TV nu se dau decat stiri cu accidente, politica si mondenitati. Dar nu stiu regulile privind postarea de link-uri aici. Studiul e facut de World Health Organization si fumul diesel este inclus in grupa 1 Cancerigene, adica cele periculoare si dovedite a provoca afectiunea cancer. Este adevarat ca specifica faptul ca o expunere intensa, intr-un mediu de lucru unde functioneaza constant motoare diesel provoaca boala. Dar totusi, pieton prin oras in fiecare zi, masini diesel peste tot in jur, autobuze diesel... mie imi suna a expunere mare
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru