Porsche Cayenne Hybrid, 100% oficial

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 01.08.2007
Automarket va prezinta intregul set de fotografii si informatii oficiale cu noua versiune hibrida a lui Cayenne.

Dupa ce acum cateva zile am vazut cateva imagini "scapate" din lotul oficial Porsche, avem acum in fata setul de fotografii 100% complet, impreuna cu informatiile de presa direct de la sursa. Este vorba de Porsche Cayenne Hybrid, una dintre cele mai asteptate aparitii de catre iubitorii mediului si ai modelelor luxoase cu emisii mici de CO2.

Modelul, pe care Automarket vi-l va prezenta live de la standul Porsche din Frankfurt, va consuma intr-adevar 8.9 litri/100 km, acest consum intrand in noua politica ecologica pe care Porsche o anunta de ceva vreme (reduceri cu 25% a consumurilor modelelor producatorului din Suttgart). In cazul lui Cayenne, Porsche a ales sa se bazeze pe un concept full hibrid, cu un motor electric de 34 kW pozitionat intre motorul clasic si sistemul de transmisie. Aceasta asezare nu este intamplatoare, platforma pe care este construit Cayenne urmand sa fie utilizata si in cazul coupe-ului cu patru usi Panamera, care va avea si el o versiune hibrida.

Pachetul hibrid este coordonat de calculator.

Programul Hybrid Manager are grija atat de "colaborarea" dintre cele doua tipuri de propulsie cat si de bateria pe nichel, asezata in locul clasic al rotii de rezerva. Pana cand Porsche va dezvolta o baterie litiu-ion, aflata in lucru in acest moment, sa mai spunem ca pachetul Hybrid Manager poate lucra in acelasi timp cu 20.000 de parametri esentiali, in raport cu cei 6.000 de parametri necesari functionarii corecte ale unui motor conventional.

Normal, Porsche a adoptat si un pachet de regenerare a energiei utilizate la franare, capabil sa alimenteze fara probleme sistemul de climatizare, fara a mai fi nevoie de ridicarea nivelului de consum pentru aceasta. O alta noutate absoluta pentru acest tip de vehicul este directia electrohidraulica.

Comentarii (4)

  • misto
    0 0
  • Vrajeala
    De obicei am pareri bune despre Porsche, dar de data asta nu prea ii cred. Nu inteleg treaba cu regenerarea energiei utilizate la franare. Cum vine asta? Daca ma deplasez pe autostrada intr-o zi cu 40 grade afara si nu pun frana pe 150 de km o sa fie bine in masina?
    0 0
  • Se pare ca ideea e asemanatoare cu cea de la Prius. Super, Porsche mi-a placut intotdeauna, insa acum ca introduc si ei hibridul, e si mai si :)
    Unu, in loc sa-ti raspund (probabil m-as complica si n-ai intelege mare lucru:)), mai bine iti dau doua link-uri care explica destul de bine ce inseamna acest sistem de regenerare a energiei de franare.

    http://www.wisegeek.com/what-is-regenerative-braking.htm
    http://en.wikipedia.org/wiki/Regenerative_braking

    Poate astea nu explica chiar cel mai bine, dar se poate intelege. Si poti sa te uiti si pe site-ul Toyota la tehnologia aplicata in Prius.
    0 0
  • cosmin.inginer
    electronica nemtzeasca
    nu am incredere in elctronica nemteasca deoarece nu ei sunt cei mai tari in acest domeniu.toyota respectiv lexus sunt net superioare porche si oricarei masini nemtesti la capitolul fiabilitate si electronica.japonezii de la toyota colaboreaza cu sony si panasonic(cei mai tari din industria electronica)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru