Porsche Cayenne, SUV-ul mărcii germane, a primit o restilizare pentru cea de-a doua generaţie. Modificările estetice aplicate implică o nouă grilă frontală, o bară faţă cu un set de fante de aerisire îmbunătăţite, aripi faţă redesenate şi o capotă cu un contur schimbat. La nivelul posteriorului, remarcăm un set de blocuri optice cu altă formă, o bară de protecţie spate şi noi ţevi de eşapament, alături de o nouă uşă a hayon-ului. Versiunile Diesel, S şi S E-Hybrid primesc în standard blocuri optice Bi-Xenon cu patru LED-uri pentru luminile de zi, în timp ce versiunea Turbo a lui Cayenne va beneficia în standard de farurile cu LED şi cu sistemul Porsche Dynamic Light.
Porsche Cayman şi Boxster GTS: 15 CP în plus şi suspensie activă în standard
Modificările aplicate lui Cayenne nu se opresc la design, modelul german primind un nou volan sport multifuncţional, un şasiu revizuit pentru mai mult confort şi o funcţie Start-Stop îmbunătăţită. Inginerii Porsche spun că au reuşit să crească nivelul de confort asigurat de Cayenne fără să-i afecteze în vreun fel dinamismul. Versiunea hibridă a lui Cayenne, numită S E-Hybrid, beneficiază de un motor V6 de 3.0 litri supraalimentat, care asigură 333 CP. În compania motorului electric de 95 CP, trenul de propulsie furnizează 416 CP şi 590 Nm, suficienţi pentru un timp 0-100 km/h de 5.9 secunde şi o viteză maximă de 243 km/h. În modul 100% electric, Cayenne S E-Hybrid poate să atingă 124km/h sau să parcurgă până la 36 de kilometri. Acest model rămâne în continuare singurul SUV hibrid plug-in din segment.Porsche confirmă motoarele boxer cu patru cilindri pentru viitoarele Boxster şi Cayman
Şeful Porsche: "Ne gândim şi la maşini electrice"
Motorizarea V8 aspirată de 4.8 litri, care era montată sub capota lui Cayenne S, a fost înlocuită de un V6 twin-turbo de 3.6 litri, dezvoltat de la zero de inginerii Porsche. Noul motor livrează 420 CP şi 550 Nm. În raport cu unitatea pe care o înlocuieşte, motorul cel nou este cu 20 CP şi 50 Nm mai puternic, pe când consumul de carburant a scăzut. Timpul 0-100 km/h este de 5.2 secunde în versiunea standard, respectiv de 5.1 secunde în compania pachetului Sport Chrono, în timp ce viteza maximă a crescut la 259 km/h. Asta înseamnă îmbunătăţire de 0.4 secunde a timpului 0-100 km/h şi o viteză maximă mai mare cu aproape 2 km/h.Porsche ar putea lansa un roadster mai ieftin decât Boxster în 2016
În ceea ce priveşte motorizarea Diesel, unitatea V6 de 3.0 litri dezvoltă 262 CP şi 580 Nm, suficienţi pentru un timp 0-100 km/h de 7.2 secunde şi o viteză maximă de 218 km/h, pe când consumul mediu este de numai 6.6 litri la sută.
Cayenne Turbo, cea mai puternică versiune a SUV-ului german, are în continuare un motor V8 twin-turbo, care asigură 520 CP şi 750 Nm. Aceste capacităţi îi aduc un timp 0-100 km/h de 4.5 secunde, respectiv 4.4 secunde cu pachetul Sport Chrono, alături de o viteză maximă de 278 km/h.
Preţuri Porsche Cayenne facelift în România |
||||||
Versiune | Tip propulsie | Putere | Cuplu motor | Timp 0-100 km/h | Consum mixt | Preţ în România |
Cayenne 3.0 | Diesel | 262 | 580 | 7.3 | 6.6 | 74.136 |
Cayenne S 3.6 | Benzină | 420 | 550 | 5.5 | 9.5 | 89.047 |
Cayenne S E-Hybrid | Hibrid benzină-electric | 416 | 590 | 5.9 | 3.4 | 90.676 |
Cayenne S V8 | Diesel | 385 | 850 | 5.4 | 8.0 | 91.064 |
Cayenne Turbo | Benzină | 520 | 750 | 4.5 | 11.2 | 140.910 |
Via Porsche
Macar isi pastrau cat-de-cat identitatea...
Nu stiu de ce am impresia ca asa zisul motor NOU este vechiul 3.6FSI ce echipa PHAETON si TOUAREG la care a bagat 2 turbine. Oricum era un motor eficient, daca au adaugat 2 turbine si l-au optimizat au ajuns la acest motor cu peformante bune.
pentru ca, mai tarziu cu ceva modificari, va ajunge in baza de organe ale grupului si de acolo imprumutat succesiv de Audi, VW, Skoda
Par example, puteau face motoare d'astea in V in cadrul VAG sa le foloseasca la comun impreuna cu Lamborghini ( ca si asa au facut-o la RS6/8).
eh...na si tu acuma...au pornit cu SUV-ul continua cu V-ul....micsoram costurile de conceptie, cercetare, dezvoltare toata lumea din grup este multumita. Si apoi...daca inginerii de la Porshe sunt destepti de ce sa nu-i folosim, ha?
iar notiunile alea absurde si depasite.....bine punctat dar nimic nu a mai ramas in picioare din ce a fost pana acum, sa zicem 10-15 ani. Fanii unei marci se schimba odata cu generatiile iar generatiile accepta ce li se ofera contemporan lor. Fanii nostalgici ai timpurilor cu boxer, directie neasistata, etc sunt din ce in ce mai rari. Nu merita osteneala....castigurile sunt importante